Jag är lite vilse igen...men vågen har stått still. All stress i och med jobbet förvärrar det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lifesume-appen när jag räknar (är rätt bra nu så jag äter ungefär samma så jag "behöver" inte räkna utan vet vad jag får i mig) från början slaviskt nu mera om det är något jag inte brukar äta som jag vill ha koll på.någon som räknar kalorier? Vad använder ni er av för metoder, dieter och tips?
Lifesume-appen när jag räknar (är rätt bra nu så jag äter ungefär samma så jag "behöver" inte räkna utan vet vad jag får i mig) från början slaviskt nu mera om det är något jag inte brukar äta som jag vill ha koll på.
Maten har en mycket större del av vikten än motion så om du motionerar men äter uselt så får du nog tyvärr räkna med att det blir sådär.Jag står still, trots att jag motionerat så mkt! Får väl dock skylla mig själv när jag fuskar så mkt som jag gör. Men jag har ju också börjat med mer styrka . Tror ni att vågen står stilla delvis på grund av det? Typ en gång varje vecka bara.. Lillasyster tycker iaf att det ser ut som att jag gått ned.
Missförstå mig inte, för att forma kroppen KRÄVS motion och träning. Men tyvärr bränner man generellt inte så mycket som man tror. Att det känns bättre, kläderna sitter bättre och humöret höjs av att träna är givetvis helt sant! Tajta muskler både ser och känns bättre!
Jag står still, trots att jag motionerat så mkt! Får väl dock skylla mig själv när jag fuskar så mkt som jag gör. Men jag har ju också börjat med mer styrka . Tror ni att vågen står stilla delvis på grund av det? Typ en gång varje vecka bara.. Lillasyster tycker iaf att det ser ut som att jag gått ned.
Jag kan lova dig att styrketräning en gång i veckan inte bygger så mycket muskler att det märks på vågen.
I årets biggest loser hade en av deltagarna åsikten att han inte ville bygga så mycket muskler för att det skulle ge dåligt resultat på vågen. Han fick då svaret att ju mer muskler man har, desto mer energi gör man av med. Så det är ingen nackdel med mer muskler. Och man ska kanske inte heller stirra sig blind på vad vågen visar utan känn efter hur kläderna sitter ( jag själv har ett par jeggings som jag inte kan använda längre för jag tappar dem...) och/eller börja mäta med måttband istället.Jag står still, trots att jag motionerat så mkt! Får väl dock skylla mig själv när jag fuskar så mkt som jag gör. Men jag har ju också börjat med mer styrka . Tror ni att vågen står stilla delvis på grund av det? Typ en gång varje vecka bara.. Lillasyster tycker iaf att det ser ut som att jag gått ned.
Men vilken jäkla kommentar!Jag kan lova dig att styrketräning en gång i veckan inte bygger så mycket muskler att det märks på vågen.
Men vilken jäkla kommentar!
Man måste ju börja någonstans??
I längden gör en gång i veckan skillnad. Inte minst för att motivationen oftast kickar igång. Det är i sådana här lägen man ska peppa. Inte komma med kommentarer som får en att känna sig otillräcklig!
Kl
Jag hoppar in i tråden högst motvilligt då jag kanske kan hitta något av värde här...fast efter den där kommentaren vettesjutton. Trodde tråden var till för pepp och stöd?
För övrigt kör jag Bodypump 3 ggr/v Cx 1 gg/(och 4 danspass utöver det) och det är först NU jag börjat märka riktiga resultat. Så bara för att man tränar mycket betyder det inte att man märker skillnad kortsiktigt.
Jag är i alla fall på väg mot delmål 2 (hade 1,4 kg kvar sist) och har totalt nu gått ner typ 15 kg sedan i höstas...muskler? Nja. Möjligtvis att det börjar synas lite, lite.
Framför allt känner jag mig fastare, men nej, man behöver inte nödvändigtvis få synliga muskler på kort tid av hård träning heller. Jag äter förvisso ganska dåligt (väldigt lite) och det verkar vara det som behövs för att få bättre form. Sedan att passen blir lidande för det...det är en annan sak.
Äta nyttigt och "lagom" funkar inte.
Återstår att se om jag stannar i tråden, men jag ger det en chans.
Det finns bra sätt att svara på, det finns peppande sätt att svara på. det finns dåliga sätt att svara på, och så finns det tråkiga sätt att svara på. Och uppenbarligen valdes det sista alternativet. Vad gör det för nytta? Undrar jag, av ren nyfikenhet. Borde inte peppande/bra svar vara betydligt mer värdefullt för någon som kämpar?@Diskurs svarade ju bara på Strindlunds fråga.
Det finns bra sätt att svara på, det finns peppande sätt att svara på. det finns dåliga sätt att svara på, och så finns det tråkiga sätt att svara på. Och uppenbarligen valdes det sista alternativet. Vad gör det för nytta? Undrar jag, av ren nyfikenhet. Borde inte peppande/bra svar vara betydligt mer värdefullt för någon som kämpar?