Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon i tråden som tränar hemma med t ex youtube-videos? Är det möjligt att få lite tips? Har svårt att hitta videor för "tjockisar" så att säga, behöver videor där det faktiskt är möjligt för en överviktig soffpotatis att kunna göra alla set och orka hela passet. Även bland alla "beginners"-videor.

Tusen och åter tusen tack på förhand! :bow:

Nike har en SUPERBRA app där det finns program som man följer med tidsåtgång och vad man vill bli bättre på ex kondition, styrka osv Heter Nike+ training club rekommenderas verkligen! Finns också videos med med HUR man ska göra en övning. Sen kör man igång programmet så har du en klocka som säger exakt hur länge du ska göra övningen när det är dags för nästa och när du ska pausa.

Lägg in att du är nybörjare och otränad så får du pass efter det.

Nike har en SUPERBRA app där det finns program som man följer med tidsåtgång och vad man vill bli bättre på ex kondition, styrka osv Heter Nike+ training club rekommenderas verkligen! Finns också videos med med HUR man ska göra en övning. Sen kör man igång programmet så har du en klocka som säger exakt hur länge du ska göra övningen när det är dags för nästa och när du ska pausa.

Lägg in att du är nybörjare och otränad så får du pass efter det.

Hm, jag har för mig att jag haft den men inte alls tyckte att den var bra? Får nog kika igen! Tack för tipset!

Hm, jag har för mig att jag haft den men inte alls tyckte att den var bra? Får nog kika igen! Tack för tipset!
Jag gillade den :D dock behöver jag helst ha ett pass på gym jag får mig aldrig ur soffan hemma? Det måste vara kardborre i den, men bara jag lämnar hemmet så blir allt 1000 gånger lättare!

Jag gillade den :D dock behöver jag helst ha ett pass på gym jag får mig aldrig ur soffan hemma? Det måste vara kardborre i den, men bara jag lämnar hemmet så blir allt 1000 gånger lättare!

Jag är likadan men jag har 5 mil till närmaste gym och jobbar/studerar dessutom hemifrån. Det är liiiiite motigt att ta sig de där milen fram och tillbaka för att gå till gymmet... :angel:

Eftersom jag är nyfiken (och smått desperat, haha) så har jag fått för mig att testa green coffee bean.
Springer o kissar ungefär en gång i timmen nu, intressant!
Arbetsbyxorna börjar sitta mindre hårt trots att jag föll igår och hävde i mig 100 g mörk choklad.

Är det någon i tråden som tränar hemma med t ex youtube-videos? Är det möjligt att få lite tips? Har svårt att hitta videor för "tjockisar" så att säga, behöver videor där det faktiskt är möjligt för en överviktig soffpotatis att kunna göra alla set och orka hela passet. Även bland alla "beginners"-videor.

Tusen och åter tusen tack på förhand! :bow:
Vet att jag kört några pass från youtubeklipp med zumba för nybörjare. Även om vissa steg är svåra så går det mesta, och det viktigaste är trots allt att man rör på sig, inte HUR man rör på sig.

Har även använt friskis app "Hatar träning". Väldigt bra pass som finns på tre olika svårighetsgrader. Allt ifrån "jag har aldrig tränat" till "Jag är rätt vältränad". Målet är att man ska komma igång med träningen. Lätt att göra hemma. Vissa pass är även promenader ute osv.

Nu är jag igång igen. Igår cyklade jag med dottern till förskolan både fram och tillbaka, samt lastade häst(läs istadig ponny), så idag har jag träningsvärk! Maten har jag också kommit in i flyt med. Så nu ska vi se vad 30 dagar utan onödigheter kan ge för resultat. Drömmen vore ju 6 kilo. Får tömköra mycket på mina dagar. Samt komma igång med träningen. Det har varit jobbigt att ha ont i knäet och knappt kunnat röra sig utan att det har gjort ont.

Heja heja oss alla!

Vet att jag kört några pass från youtubeklipp med zumba för nybörjare. Även om vissa steg är svåra så går det mesta, och det viktigaste är trots allt att man rör på sig, inte HUR man rör på sig.

Har även använt friskis app "Hatar träning". Väldigt bra pass som finns på tre olika svårighetsgrader. Allt ifrån "jag har aldrig tränat" till "Jag är rätt vältränad". Målet är att man ska komma igång med träningen. Lätt att göra hemma. Vissa pass är även promenader ute osv.

Haha, "Hatar träning" verkar vara appen för mig! :D Tack för tipset!

Nej jag vann inte viktkampen, hade väl typ tre personer av 10 efter mig. De tre som hoppade av mitt i :cool:
Men vi ger oss inte, har ny BIA-mätning den 11/5 och då jäklar ska jag bytt tio-talsiffra
Så nu kör jag typ alla knep som finns . Har lite nya grejer jag tänkte prova, utvärdering kommer :)

Körde första styrkepasset på 6 veckor (drygt) och det kändes helt ok. Inte alls tappat så mycket som jag trodde :up:
Men sju helsike vilken träningsvärk jag har idag :p
Ikväll blir det nog ett intervall-pass på kvällsöppna gymmet efter att jag fixat klart med startlistorna inför helgen
(måste städa kontoret/sekretariatet som ser ut som ett bombnedslag efter flytten )

Håller med! Att hålla motivationen uppe så länge är stentufft!

Själv faller jag alltid på just motivationsbrist så denna gången satsar jag på att ändra till vanor som faktiskt känns rimliga att fortsätta med.
Lyckats ganska bra. Ett enda ynkligt fall denna veckan.

Bra jobbat allihop!

Jag har gått upp 4 kilo under vintern/våren pga operation av leverfläckar med förändringar i, en bihåleinflammation, samt olyckan med hästen. Det har gjort att jag inte orkat/kunnat träna, och då har det varit svårt att få till maten. Känns surt att ha gått upp, men nu börjar jag om.

Nu sitter jag och tar igen mig efter ett skönt träningspass. Nu känns det som att jag kan komma igång igen. Frukostsmothien står i kylskåpet( frukt, kvarg och kokosolja) och väntar på dag fyra av fina matdagar. Har fått mannen och barnen att lova att dom klarar sig på popcorn som fredagsmys(gillar jag inte så det är lätt att undvika.)

<3 kämpa på allihop.

Har fått mannen och barnen att lova att dom klarar sig på popcorn som fredagsmys
Märkligt fenomen det där, vad lite reklam kan göra.
Fredagsmys har av någon outgrundlig anledning blivit synonymt med att man ska sitta framför tvn och glufsa i sig en massa onyttigheter. Det är OLWs fel! :mad:

Själv har jag lyckats ta mig ut på stav-promenad idag igen, 2,7 km i sakta mak (med tre motsträviga barn på släp...) Det är ju i alla fall bättre än ingenting! Allt som är mer än noll lägger jag på pluskontot!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama