Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Må så vara, men det var ju inte riktat till dig.
Näe, den här tråden är verkligen ingenting för mig, jag behöver motivation och glädje. Hejsvejs.
Precis som @WBanna skrev så var det bara ett svar på frågan, ingenting annat. Träna på gym är toppen men som sagt tror jag inte att man behöver oroa sig för att man bygger för mycket muskler om man tränar en gång i veckan.

Men jag har ju också börjat med mer styrka . Tror ni att vågen står stilla delvis på grund av det? Typ en gång varje vecka bara..

Jag kan lova dig att styrketräning en gång i veckan inte bygger så mycket muskler att det märks på vågen.

Men vilken jäkla kommentar! :mad:
Man måste ju börja någonstans??

Nu tycker jag du läser inlägget som fan läser bibeln. Det var ett högst adekvat svar på en rakt ställd fråga.

Att DU inte känner dig peppad har ju inte riktigt med saken att göra, kalla fakta får man förfara hur man vill med. Men fakta är att styrketräning en gång i veckan inte någonsin kommer att lägga på så mycket muskler att det går uppåt på vågen.

Träna på gym är toppen men som sagt tror jag inte att man behöver oroa sig för att man bygger för mycket muskler om man tränar en gång i veckan.

Precis, det krävs typ 5-6 håra pass i veckan på iaf 1½-2 timmar per pass under rätt lång tid för att man ska bygga mycket muskler. 1 pass i veckan gör alltså inte så jättestor skillnad till eller från i ren muskelvolym, men trots detta så blir formen ändå i längden bättre av så pass lite träning. All träning är bättre än ingen träning.

Igår kom jag till sist upp ur träningsdvalan och tog mig iväg till gymmet. Fock med mig sambon också och vi körde ett styrkepass på drygt 1,5h. Sprang i 10 minuter på bandet som uppvärmning. Kändes inte jobbigt rent ansträngningsmässigt men däremot dog mina benhinnor. Hade helt fel skor för att springa. Lite frustrerande sådär. Efter passet hade jag ont i varenda muskel och mådde illa. Något måste det ju ha gett i alla fall :).

Kvällsmaten bestod av en plocksallad från affären. Lagom tråkigt med sambon ville hålla i det nyttiga efter träningen. Kändes ju bra efteråt, även fast jag kan erkänna att jag kände mig betydligt mer sugen på något onyttigt än en sallad ;).

Men vilken jäkla kommentar! :mad:
Man måste ju börja någonstans??
I längden gör en gång i veckan skillnad. Inte minst för att motivationen oftast kickar igång. Det är i sådana här lägen man ska peppa. Inte komma med kommentarer som får en att känna sig otillräcklig! :mad:

Hörru! :) Jag tror att du komplett feltolkar @Diskurs svar. Svaret ska inte läsas som att styrketräning en gång i veckan är onödigt för viktnedgång, eller för lite för att man ska gå ned i vikt av det.

Svaret ska snarare läsas som att styrketräning en gång i veckan (jämfört med ingen styrketräning alls) sannolikt inte är orsaken till utebliven viktnedgång. Eller "Nej, du behöver inte vara orolig över att styrketräningen orsakar utebliven viktnedgång".

Tredje dagen med ny kost och det börjar märkas liiiiite skillnad i arbetsbyxorna som är totalt ostretchiga och iskallt berättar sanningen om hur tjock jag är.
Ligger på ca 1100 - 1200 kcal om dagen (2 modifast, 2 frukter - oftast en banan och ett äpple, lagad lunch utan pasta/ris/potatis och två kanelknäcke utan pålägg.)

Har precis gjort en CT-röntgen och fick dricka kontrastvätska. En hel liter :crazy:

Nu är jag så uppsvullen i magen att inte ens de stora byxorna går att knäppa. Marginalerna är små...

Jag har haft ett otroligt sötsug i ett par dagar - tur att det finns physalis - de är baske mig lika bra som smågodis för att stilla suget och antagligen bra mycket bättre. Nu känner jag mig normal igen.

Jag viktväktar vidare och har till och med slutat räkna points, jag har bra koll på vad som ska och inte ska ätas. Det "enkla" receptet är tre mål mat om dagen, bra val varje mål. .Jag har just ätit en supergod lunch - couscousbiffar med apelsinsallad. Skillnaden på att laga en enkel måltid och att trycka in tre ostmackor gör hela skillnaden. (och att inte ha en påse godis i bilen förstås)

Skillnaden på att laga en enkel måltid och att trycka in tre ostmackor gör hela skillnaden. (och att inte ha en påse godis i bilen förstås)

Skillnad på så många sätt. För mig är det en jättestor bit mentalt att ta hand om mig själv, måna om mig, laga mat, äta god mat som jag själv tagit mig tid att laga. Även om vi inte pratar om gourmetmåltider med tillagningstid på flera timmar.

Är det någon i tråden som tränar hemma med t ex youtube-videos? Är det möjligt att få lite tips? Har svårt att hitta videor för "tjockisar" så att säga, behöver videor där det faktiskt är möjligt för en överviktig soffpotatis att kunna göra alla set och orka hela passet. Även bland alla "beginners"-videor.

Tusen och åter tusen tack på förhand! :bow:

Var på sista BIA-mätningen igår, kunde jag ju lika gärna skippat. Funderar på exakt hur mycket och hur fort jag egentligen kan lägga på mig vätska?
Så det blev en två dagars vLCD-kur med Prenet Bas, och ja vätskan släpper direkt. Tur jag är ensam om toaletten på kontoret de här dagarna för här kan inte köas inte :rofl:
Efter de här två dagarna blir det strikt LCHF och periodisk fasta dvs två mål mat om dagen och grönsaker till middagen men inte lunchen
Sen träning, träning, träning
Har bokat en ny mätning om tre veckor även om själva utmaningen är slut. Tills dess jäklar ska jag bytt tio-tals siffra på vågen

Fraulaineleo. Jag tränar hemma i köket. Inget på youtube, men har satt ihop ett eget program som påminner om bodybalance. Syrran som är instruktör har godkänt det.

- 2 kg på ett dygn, vet ni hur jäkla skönt det känns i kroppen loosa all den överflödiga vätskan?
Det är väl inte lika skönt springa på toa var tjugonde minut :rofl: men det är helt klart värt besväret :up:

Var lite jobbigt igår, kände en del sug. Idag är jag i väldigt stark ketos och då klarar man allt typ, har energi som bara 17 :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV