Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag egentligen ingen motivation. Träningsvärk och lite öm i ett muskelfäste efter måndagens träning. Men jag slängde iväg en fråga till en vän om träning och hon var på. Vi gick på Box för första gången. Det var dessutom väldigt kul! Passet var 70 minuter men de där minuterna bara swishade förbi :). Det var väldigt jobbigt men vi körde olika muskelgrupper hela tiden så man fick hela tiden ny energi till nästa övning. Jag hoppas på att kunna komma iväg på det flera gånger :up:.

Kom aldrig iväg till gymmet igår, var hemma först vid 9 på kvällen och då hade jag inte ätit sen kl13 så jag prioriterade mat istället. En avokado med Icas CF smaksatt med pepparot, citron och havssalt blev det :d

Dagsintaget blev 1810 kcal, 3 % kolhydrater, 22 % protein, 75 % fett, skaldemans ratio 1,3 (ska ligga över 1)
Lite för högt proteinintag men ändå ganska bra fördelning

För tillfället äter jag "frukost" Delight proteinshake & kaffe med MCT-olja och skippar den periodiska fastan. Är inne i lite biohacking med min kropp för att se hur den reagerar. Kommer göra så fram till BIA-mätningen och sen utvärdera och kanske omplanera beroende på resultatet
Shaken (en lowcarb-shake) är allt annat än god så jag funderar på att byta mot chiapudding varierat med kvarg som variation. Men man blir mätt av shaken så något bra med den

Har i alla fall behållit vikten jag gick ned till iom två-dagars fastan tisdag-onsdag, tror jag till och med minskat något hg

I helgen är det lokaltävling på klubben och jag ska försöka få över 10.000 steg per dag på fitbit, brukar inte bli några problem så som jag springer runt överallt en sån helg :D
Så styrketräning igen på måndag och så har jag fys-test på onsdag

Vikten1.jpg

Vikten.jpg

Syns nog en liten skillnad i alla fall!

Inte en enda liten j-kla delicatoboll, macka eller ens en sked supermusmig pastasallad i helgen. Trots att jag vid vissa tillfällen var så stressad att jag knappt visste vad jag hette och absolut inte vad jag höll på med :confused:
Sen så hade en av cafeteria-funktionärerna slängt mina nykokta ägg (hon "trodde" de var gamla???) så jag fick ingen annan lunch i lördags än två skink-skivor med ost och majonäs, (tur jag hade mitt proteinpulver med mig också :cool:) men hon köpte nya ägg till mig till söndagen så jag kunde micra en äggröra till lunch

10.000 steg per dag blev det, trodde det skulle bli mer men allt flöt på så bra så jag behövde inte springa runt så mycket som jag brukar
Var faktiskt så pass pigg i går eftermiddag när jag kom hem från tävlingarna att jag slängde på mig träningskläderna, drog i mig lite BCAA och PWO, och åkte till gymmet. Fixade två pers till och med :up:
4*10*80kg i benpress samt att jag lyckades för första gången gå mina 20 minuter i konstant hastighet på löpbandet, efter styrkepasset, utan att behöva sänka en enda gång

Ikväll blir det nog lite konditionspass......efter att jag fixat iväg resultaten till TDB....så ett sent pass mao

Här går det fortsatt trögt. Jag är så jäkla hungrig!! :cry:
Förstår inte varför för jag äter inte mindre nu än för ett par veckor sen. Då var jag nöjd, men nu är det hemskt! Skulle vilja springa och köpa en pizza mest hela tiden.
Nån som har nån idé om vad det kan bero på? Blir tokig snart!

Här går det fortsatt trögt. Jag är så jäkla hungrig!! :cry:
Förstår inte varför för jag äter inte mindre nu än för ett par veckor sen. Då var jag nöjd, men nu är det hemskt! Skulle vilja springa och köpa en pizza mest hela tiden.
Nån som har nån idé om vad det kan bero på? Blir tokig snart!

Sämre matval?

Sämre matval?

Nej samma lika där med.
Brukar börja dagen med 2 hårdbrödmackor med mjukost, en Lindahls kvarg utan socker och en frukt. Sen lunchen varierar rätt ordentligt, idag har jag lasagne matlådan, igår var det potatis och jordärtskocksmos med halloumi och broccoli och imorgon blir det wok.
Jag lagar alltid middag på kvällen så att det räcker till matlåda.
Mellis på em blir oftast en kvarg och ett par riskakor. Och frukt, mycket frukt.
Och jag blir mätt när jag äter, men det går över så jäkla fort. :banghead:

Nej samma lika där med.
Brukar börja dagen med 2 hårdbrödmackor med mjukost, en Lindahls kvarg utan socker och en frukt. Sen lunchen varierar rätt ordentligt, idag har jag lasagne matlådan, igår var det potatis och jordärtskocksmos med halloumi och broccoli och imorgon blir det wok.
Mellis på em blir oftast en kvarg och ett par riskakor. Och frukt, mycket frukt.

Ät lite mer fett så är du troligen mätt längre. En avokado istället för ett gäng frukter osv.

Nej samma lika där med.

Med så lite fett och så mycket socker (aka kolhydrater) skulle jag nog klättra på väggarna av konstant hunger
Som lil-sis säger byt ut frukten mot tex avokado eller ett kokt ägg.
Frukt innehåller ganska mycket socker och det trigga din insulinutsöndring, som sänker ditt blodsocker och du blir snabbt hungrig igen. Samma sak med riskakor.

Nej samma lika där med.
Om du inte vill äta mer fett (som några ovan tipsat om), så titta åtminstone lite på GI-värden på maten du äter. Jag själv håller mig "o-hungrig" längre om jag väljer långsamma kolhydrater.
Riskakor kan tyckas vara nyttigt, men det spjälkas direkt till glukos som är den snabbaste kolhydraten vi har... (kickar igång insulinet och glukosöverskottet lagras direkt som fett, plus att blodssockret sjunker direkt igen och man åter blir hungrig - enkel beskrivet)
Sen undrar jag lite var du får i dig dina proteiner?

Bra träningspass igår, körde 20 minuter intervall på crossen och 20 minuter i cirkelrummet. Svetten lacka som vanligt måste komma ihåg ta med en liten handuk nästa gång.
Fick lite ont bak i höger knä, så jag borde nog gå till massören men hon hade inga lediga tider den här veckan så det får bli nästa. Såg i alla fall till stretcha ordentligt.
Inte speciellt mycket träningsvärk, upplever att BCAAn är till stor hjälp där.
Har inte vägt mig än, tror jag gör det på torsdag

Ät lite mer fett så är du troligen mätt längre. En avokado istället för ett gäng frukter osv.

Tycker att det är svårt att få till fettet med viktväktarkonceptet. Det premieras liksom inte. En liten avokado är 6pps medan frukt och grönsaker är noll.

Med så lite fett och så mycket socker (aka kolhydrater) skulle jag nog klättra på väggarna av konstant hunger
Som lil-sis säger byt ut frukten mot tex avokado eller ett kokt ägg.
Frukt innehåller ganska mycket socker och det trigga din insulinutsöndring, som sänker ditt blodsocker och du blir snabbt hungrig igen. Samma sak med riskakor.

Ska försöka ta med mig ett ägg till mellis imorgon istället och se om det känns bättre. Men varför har det kommit nu helt plötligt när det har funkat bra tidigare? Blir inte klok känner jag.

@Loppanhellqvist dels kan det vara fettbristen som gör det. Kroppen är dessutom ofta ovillig att förändra vikten och fu har väl gått ner ganska mycket på kort tid? :)

-18,5 på 14 veckor tror jag att det är. Kanske dags för att tänka på en platå en tid. Att ta en paus helt enkelt. Och bara hålla vikten.

Om du inte vill äta mer fett (som några ovan tipsat om), så titta åtminstone lite på GI-värden på maten du äter. Jag själv håller mig "o-hungrig" längre om jag väljer långsamma kolhydrater.
Riskakor kan tyckas vara nyttigt, men det spjälkas direkt till glukos som är den snabbaste kolhydraten vi har... (kickar igång insulinet och glukosöverskottet lagras direkt som fett, plus att blodssockret sjunker direkt igen och man åter blir hungrig - enkel beskrivet)
Sen undrar jag lite var du får i dig dina proteiner?

Det där tror jag lite på, ska plugga lite i helgen och se om jag kan lära mig att välja smartare.
Är vegetarian, så proteinerna blir via linser, bönor, ägg, ost, kvarg etc. Lasagnen jag åt till lunch nyss tex innehöll keso istället för bechamelsås. Har varit osäker på själv om jag fått i mig tillräckligt, men kollade med en dietist och hon var nöjd. Likaså ser det ok ut i lifesum appen när jag kollat där.

Tycker att det är svårt att få till fettet med viktväktarkonceptet. Det premieras liksom inte. En liten avokado är 6pps medan frukt och grönsaker är noll.

Ska försöka ta med mig ett ägg till mellis imorgon istället och se om det känns bättre. Men varför har det kommit nu helt plötligt när det har funkat bra tidigare? Blir inte klok känner jag.

-18,5 på 14 veckor tror jag att det är. Kanske dags för att tänka på en platå en tid. Att ta en paus helt enkelt. Och bara hålla vikten.

Det där tror jag lite på, ska plugga lite i helgen och se om jag kan lära mig att välja smartare.
Är vegetarian, så proteinerna blir via linser, bönor, ägg, ost, kvarg etc. Lasagnen jag åt till lunch nyss tex innehöll keso istället för bechamelsås. Har varit osäker på själv om jag fått i mig tillräckligt, men kollade med en dietist och hon var nöjd. Likaså ser det ok ut i lifesum appen när jag kollat där.

Kroppen känner nog av näringsbristen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama