@cewe vilket märke kör du på BCAAn?
Just nu Body Science BCAA-XX Lemon/Lime-smak och så blandar jag med Jacked XX som PWO Lemon/Lime
Något syrlig smak men sambo och son låter bli sno det då i alla fall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@cewe vilket märke kör du på BCAAn?
Tycker att det är svårt att få till fettet med viktväktarkonceptet. Det premieras liksom inte. En liten avokado är 6pps medan frukt och grönsaker är noll.
Ska försöka ta med mig ett ägg till mellis imorgon istället och se om det känns bättre. Men varför har det kommit nu helt plötligt när det har funkat bra tidigare? Blir inte klok känner jag.
-18,5 på 14 veckor tror jag att det är. Kanske dags för att tänka på en platå en tid. Att ta en paus helt enkelt. Och bara hålla vikten.
Det där tror jag lite på, ska plugga lite i helgen och se om jag kan lära mig att välja smartare.
Är vegetarian, så proteinerna blir via linser, bönor, ägg, ost, kvarg etc. Lasagnen jag åt till lunch nyss tex innehöll keso istället för bechamelsås. Har varit osäker på själv om jag fått i mig tillräckligt, men kollade med en dietist och hon var nöjd. Likaså ser det ok ut i lifesum appen när jag kollat där.
Nej samma lika där med.
Brukar börja dagen med 2 hårdbrödmackor med mjukost, en Lindahls kvarg utan socker och en frukt. Sen lunchen varierar rätt ordentligt, idag har jag lasagne matlådan, igår var det potatis och jordärtskocksmos med halloumi och broccoli och imorgon blir det wok.
Jag lagar alltid middag på kvällen så att det räcker till matlåda.
Mellis på em blir oftast en kvarg och ett par riskakor. Och frukt, mycket frukt.
Och jag blir mätt när jag äter, men det går över så jäkla fort.
Viktväktarna är ju en lågfett-diet. Jag tycker det funkar bra, man behöver inga hiskeliga mängder fett och jag blir mättare än innan jag började viktväkta. Jag tror att jag trodde jag behövde mer än jag gör eftersom i princip var och varannan korte äter Lchf där ett bra mellanmål är baconlindat ister eller att suga på en tub majonnäs. Jag tycker det är super att få äta massa frukt och grönt, och vara sparsam med sött och fett. Det stämmer med min magkänsla om vad jag bör äta. Jag hoppar gärna brödet för att få en bit ost, så för mig är det suveränt.
Jag är inte heller så frälst som alla andra verkar vara på fett och protein. Dels är det rätt svårt att äta den mängden protein som vegetarian och dels så mår min kropp inte alls bra av fet mat. Magkatarren kommer som ett brev på posten tyvärr.
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men lutar åt att försöka äta ett ägg på em och hoppas att jag står mig längre på det.
Jag kan inte heller äta så mycket fett, LCHF funkar inte alls för mig. Men jag har kommit på att jag håller mig mätt längre om jag ersätter lite av kolhydraterna med fett
Ah, att du är vegetarian gör det ju besvärligt med proteinet såklart.. Har dålig koll på vegkost men finns det inte mer eller mindre proteinrika livsmedel där också? Och att du i så fall försöker ligga mot proteinhållet? Det är iaf mitt bästa tips för att hålla sig mätt. Gröt som alla brukar lovorda som stadigt kan jag inte äta, blir störthungrig 2 timmar efter. Men 2 kokta ägg på knäckebröd kan jag hålla mig på 3-4 timmar
Äggen kokas till resten av veckan i detta nu . Blir ett till knäckemackan på morgonen och ett till eftermiddagen.
Jag börjar så så får jag se. Det har ju ändå funkat bra tills nu så jag vill inte ändra för mycket på en gång.
Tack för bra input allihopa
KL var det spy eller svimma man skulle göra först efter träning?
Tyvärr kommer jag inte ens få någon träningsvärk alls trots att jag är helt slut
Det är helt rätt tänkt, börja ändra en sak och ge det minst en vecka gärna två innan du utvärderar
Jag är lite förvånad att VV fortfarande har noll Points på frukt (fast inte alla har jag för mig?) med tanke på vad alla ny forskning säger om att äta för mycket fruktos.
Vet redan från min VV tid folk som överdoserade fruktintaget (ett par kg om dagen) för det var ju O Points, och sen inte fattade varför de inte gick ner vikt
@Loppanhellqvist får typ aldrig det, vet inte varför.
Jag är inte heller så frälst som alla andra verkar vara på fett och protein. Dels är det rätt svårt att äta den mängden protein som vegetarian och dels så mår min kropp inte alls bra av fet mat. Magkatarren kommer som ett brev på posten tyvärr.
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men lutar åt att försöka äta ett ägg på em och hoppas att jag står mig längre på det.
Jag äter inte mycket fett. Magen ballar ur då Men skulle jag trycka i mig frukt och riskakor så skulle jag vara konstant hungrig och sugen. Då är ett lite näringstätare mellanmål för mig ett bättre val i längden och viktmässigt.
Men NU är ju min mage opererad och då blir det ännu viktigare att inte äta "tom" mat.
68kg plus minus några hekto i en månad nu. Väldigt frustrerande och jag vet inte riktigt vad jag ska ändra på. Borde väl öka på motionen antar jag men det tar emot. Ungponnyn behöver upp i kondis till kvalitets, så jag får börja gå med henne. Bygger inte kondition på henne men sätter iaf lite mil i benen och jag tänkte gå de vägar jag ska rida sen, så slår jag två flugor i en smäll
Tar bort frukostmackan och lägger till en kvarg och ser om det hjälper.