Veckorna går bra, men sen blir det jobbigare. Ligger still på vikten. Men träningen går bra och jag har börjat rida
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bara 13kg kvar till slutmål och typ 3 till BMI 25 så jag får väl lämna tråden
Hoppar in och hoppas någon kan ge mig råd. För hur jag än äter och motionerar går jag bara upp. Och nej, det är inte muskler tyvärr
En vanlig dag ser ut som följande
Frukost kl 6' två skivor bröd med pålägg 300-400 kcal
Förmiddagskaffe på jobbet 9 2 dl naturell yoghurt 140 kcal, äter utan nått i, dricker vatten
Lunch kl 11 runt 500 kcal, har lunchlåda, vatten till
Eftermiddagskaffe kl 14 en banan
Middag runt 16:30 600 kcal
Kvällsbit, ofta knäckemacka runt 200 kcal
Rider just nu 3-4 dagar, men sköter kvällsstallet 7 dagar i veckan, tar ca 30 min att fodra, sopa, fylla hökärra och gå runt hela anläggningen så allt är ok. Mockar själv
Räknat ut att för nuvarande vikt bör jag äta 2300, men får i mig runt 1800 varje dag
Hoppar in och hoppas någon kan ge mig råd. För hur jag än äter och motionerar går jag bara upp. Och nej, det är inte muskler tyvärr
Förmiddagskaffe på jobbet 9 2 dl naturell yoghurt 140 kcal, äter utan nått i, dricker vatten
Rider just nu 3-4 dagar, men sköter kvällsstallet 7 dagar i veckan, tar ca 30 min att fodra, sopa, fylla hökärra och gå runt hela anläggningen så allt är ok. Mockar själv
Räknat ut att för nuvarande vikt bör jag äta 2300, men får i mig runt 1800 varje dag
Väger och mäter så brukar vara rätt exakt.Väger du maten? Eller uppskattar du kalorierna? Jag märkte när jag kaloriräknade för några år sedan att jag lätt kunde ligga 300-400 kcal över vad jag trodde när jag bara uppskattade.
Personligen gillar jag ägg så jag hade bytt ut förmiddagsyogurten mot ett ägg och detsamma med kvällsmålet. Hade försökt undvika brödet på morgonen också.
@vinkelina har du kollat så att allt står rätt till i kroppen med sköldkörtel och dylikt?
Jag skulle ta EN macka till frukost med extra pålägg (gärna proteinrikt).
Blanda i naturell kvarg i yoghurten så det blir lite mer proteiner.
Ägg istf banan till eftermiddagskaffet.
Lite mindre till middag.
Byt ut frukostmackorna mot corn flakes eller havrefras med mjölk. Ät ett äpple som mellanmål på fm och em, istället för yogurt och banan.
Va? 0,5-3,6 är det väl?Kollat upp och har sköldkörtelvärden på 3,9. Bor dock i ett land där gränsen ligger på 4,8 innan medicin läggs in