Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått en kallelse till diabetessköterskan till torsdag. Ångesten börjar smyga sig på då helgen varit urkass i matväg pga dåligt mående (märks ingen skillnad på kläderna varken upp eller ner och det är ju bra). Iofs har maten varit bättre än innan när jag mått dåligt.
Träningen ligger dessutom lite på is pga överansträngt knä. Ska simma ett kort pass idag och se hur det känns, fixar knät det får jag simma varje dag istället för annan träning helt enkelt.

Inatt kom svaret på varför jag känner mig så plufsig. Fick mens, vilket också förklarar varför gymmen stod på 2 kilo mer än förra veckan när jag fuskvägde mig igår.

Jag hoppar in i tråden igen.
För 1,5 vecka sedan satte jag igång. Jag kör min egen lightvariant av LCHF. DVs jag drar ned kolhydrater men de är inte helt förbjudna. Mitt problem är att jag småäter och har enorma sockerproblem. men fördelen med LCHF är att jag blir stabilare och blodsockret går nog inte lika mkt bergoch dalbana. Det gör att jag inte småäter lika mkt utan äter mer ordentliga måltider.
Jag har än så länge gått ner 3,5 kg! :banana: Jag vill dock säga att jag bantar inte utan jag äter bara ordentligt med mat. Och jag är inte lika slarvig längre!

Mitt mål är att komma igång med ridning och skaffa häst. samt att blir mer aktiv tex orka fjällvandra och sånt som ja gjort tidigare. Mitt delmål är 20 kg och så småningom gå ner 50 kg. Jag hoppas ha kommit ner 20 kg i höst,
Jag prövade att rida för ett par veckor sedan, det var många år sen sist. Roligt men... jag kände mig som en stor klump! :mad: :rofl: Jag var så osmidig! Så jag insåg att jag måste gå ner ca 20 kg innan jag ska rida igen! Att vara osmidig är ingen hit!

Nån som har ett tips för hur man slutar titta på hästannonser när man absolut inte har tid att ha häst nu? :angel:
Dessutom är det ju ca 15 kg kvar innan jag ens ska tänka tanken på att sätta mig på en hästrygg igen.. Men ack dessa drömmar..:)

Kl var hos diabetessköterskan idag och vägde mig, 114 kg. Men jag har dels ätit frukost, gymmat och har mens. Och ändå är det 18,2 kilo minus. Sockret låg på fina 5,7 också. Mycket nöjd och fick mycket beröm. Beslutades att ses i september igen :) konstaterade att vågen på gymmet väger 2,7 kilo lägre än den på vårdcentralen, så då kan jag iaf gå ett hum om jag väger mig på den. Nu är det bara 4 kilo till jag och min fina vän ska åka på kryssning :D förhoppningsvis når jag dit till september :)

Hoppar in och hoppas någon kan ge mig råd. För hur jag än äter och motionerar går jag bara upp. Och nej, det är inte muskler tyvärr

En vanlig dag ser ut som följande
Frukost kl 6' två skivor bröd med pålägg 300-400 kcal
Förmiddagskaffe på jobbet 9 2 dl naturell yoghurt 140 kcal, äter utan nått i, dricker vatten
Lunch kl 11 runt 500 kcal, har lunchlåda, vatten till
Eftermiddagskaffe kl 14 en banan
Middag runt 16:30 600 kcal
Kvällsbit, ofta knäckemacka runt 200 kcal

Rider just nu 3-4 dagar, men sköter kvällsstallet 7 dagar i veckan, tar ca 30 min att fodra, sopa, fylla hökärra och gå runt hela anläggningen så allt är ok. Mockar själv

Räknat ut att för nuvarande vikt bör jag äta 2300, men får i mig runt 1800 varje dag

Hoppar in och hoppas någon kan ge mig råd. För hur jag än äter och motionerar går jag bara upp. Och nej, det är inte muskler tyvärr

Förmiddagskaffe på jobbet 9 2 dl naturell yoghurt 140 kcal, äter utan nått i, dricker vatten

Rider just nu 3-4 dagar, men sköter kvällsstallet 7 dagar i veckan, tar ca 30 min att fodra, sopa, fylla hökärra och gå runt hela anläggningen så allt är ok. Mockar själv

Räknat ut att för nuvarande vikt bör jag äta 2300, men får i mig runt 1800 varje dag

Väger du maten? Eller uppskattar du kalorierna? Jag märkte när jag kaloriräknade för några år sedan att jag lätt kunde ligga 300-400 kcal över vad jag trodde när jag bara uppskattade.

Personligen gillar jag ägg så jag hade bytt ut förmiddagsyogurten mot ett ägg och detsamma med kvällsmålet. Hade försökt undvika brödet på morgonen också.

Jag skulle ta EN macka till frukost med extra pålägg (gärna proteinrikt).
Blanda i naturell kvarg i yoghurten så det blir lite mer proteiner.
Ägg istf banan till eftermiddagskaffet.
Lite mindre till middag.

Byt ut frukostmackorna mot corn flakes eller havrefras med mjölk. Ät ett äpple som mellanmål på fm och em, istället för yogurt och banan.

Väger du maten? Eller uppskattar du kalorierna? Jag märkte när jag kaloriräknade för några år sedan att jag lätt kunde ligga 300-400 kcal över vad jag trodde när jag bara uppskattade.

Personligen gillar jag ägg så jag hade bytt ut förmiddagsyogurten mot ett ägg och detsamma med kvällsmålet. Hade försökt undvika brödet på morgonen också.
Väger och mäter så brukar vara rätt exakt.

Jag skulle ta EN macka till frukost med extra pålägg (gärna proteinrikt).
Blanda i naturell kvarg i yoghurten så det blir lite mer proteiner.
Ägg istf banan till eftermiddagskaffet.

Lite mindre till middag.
Byt ut frukostmackorna mot corn flakes eller havrefras med mjölk. Ät ett äpple som mellanmål på fm och em, istället för yogurt och banan.

Har jättesvårt att äta frukost som inte inneller kolhydrater. Testat i omgångar men slutar alltid med att jag mår jätteilla en timme efteråt. Äter jag mina smörgåsar klarar jag mig bra 4 timmar så har slutat experimentera.

Vuxna är det 4,2 (kom fel ihåg) enligt vasa centralsjukhus. Borde flytta till Sverige så skulle man troligen få behandling för har alla symptom

Står still på vikten tyvärr. Känns lite drygt. Men kämpar på och idag har jag dragit med sambon ut runt 5 km-spåret. Sprang långt ifrån hela men det blev ett ordentligt pass i alla fall.

Imorgon är det en ny vecka och jag fortsätter att kämpa. Har gått ned drygt 6 kg, med mina resterande 18 till målvikten känns otroligt långt borta just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 232
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV