Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej igen! Jag opererade mig i måndags och det gick bra! Inte alls farligt ont efter och inget illamående. Jag var uppe samma dag och gick med viss möda och dagen efter funkade det bra att äta yougurt. Jag tänker verkligen inte vara sjuk i fyra veckor utan åker till jobbet imorgon. Jag är ju helt smärtfri.
Men allt är inte som jag trodde precis. Jag kan tex dricka ett glas vatten som vanligt. Jag dricker mycket så jag har varit rädd att jag ska bara törstig jämt men det verkar lösa sig. Sedan är det sååå himla skönt att vara mätt och nöjd. Jag tränar nu på att äta sex gånger om dagen istället för två. Att det ska vara genomtänkt och lagom. Sedan ska jag lägga på fysisk aktivitet såklart.
Jag vet inte hur det slutar men nu ångrar jag att jag dragit flera år på detta. Trott jag ska klara det själv och inte haft tiden?!? Jaja jag var lite dum i skallen.

Sjukskrivningen är inte för att man mår dåligt utan för att man ska ha möjlighet att lära känna sin nya mage i lugn och ro.

Jag kan fortfarande inte dricka som vanligt men det blir lättare.

Väldigt dött i den här tråden nu. Vart har ni tagit vägen? :)

Iaf.. Vägdag idag.
-0,7 kg
Totalt -24,5 kg

Är TOTALT omotiverad!! Försöker peppa mig själv men det går sådär :crazy:.

Hoppas att peppen återvänder snart! Jag tycker att det är väldigt inspirerande att läsa om dina framsteg och tror att jag äntligen är redo att ansluta mig till tråden. Har haft en superstressig vår och använt det som ursäkt för många tveksamma matval samt överhoppade träningspass. Hösten kommer troligtvis att bli ungefär likadan så under sommaren är mitt mål att få in goda och hållbara rutiner som funkar även under press. När jag vägde mig idag låg jag 16,6 kg ifrån den övre kanten av det viktintervall där jag har trivts tidigare så i alla fall så mycket vill jag ha bort.

Hej igen! Jag opererade mig i måndags och det gick bra! Inte alls farligt ont efter och inget illamående. Jag var uppe samma dag och gick med viss möda och dagen efter funkade det bra att äta yougurt. Jag tänker verkligen inte vara sjuk i fyra veckor utan åker till jobbet imorgon. Jag är ju helt smärtfri.
Men allt är inte som jag trodde precis. Jag kan tex dricka ett glas vatten som vanligt. Jag dricker mycket så jag har varit rädd att jag ska bara törstig jämt men det verkar lösa sig. Sedan är det sååå himla skönt att vara mätt och nöjd. Jag tränar nu på att äta sex gånger om dagen istället för två. Att det ska vara genomtänkt och lagom. Sedan ska jag lägga på fysisk aktivitet såklart.
Jag vet inte hur det slutar men nu ångrar jag att jag dragit flera år på detta. Trott jag ska klara det själv och inte haft tiden?!? Jaja jag var lite dum i skallen.
Får jag fråga vilken vikt du hade när du opererade dig? Hur åt du innan op, jag antar att det är en GBP du gjort, du skriver 2 gånger om dagen, var det mkt onyttigt då? Jag är bara nyfiken, kul att din op gick bra!

Vad händer när du dricker för mycket? Blir du illamående typ?

Kan inte svälja.

Det är troligen en psykisk del då jag hade stopp i tarmen när jag vaknade efter OP och allt jag drack spände bara ut tarmen mer och mer tills jag efter två dagar kräktes, rejält.

Sen var jag livrädd för nytt stopp i flera månader.

Jag följer er och kämpar på i min egen takt. Långtidssockret hade gått upp lite så nu medicinerar jag lite mera. Tar ett tag att balansera om sig. Men försöker dra ner på sockret i maten och att äta regelbundet men litet.

Från i lördags.

Jag är fascinerad över hur snällt huden drar ihop sig. Tom gäddhänget minskar allteftersom!
Det gör även att jag har svårt att se hur mycket jag krympt eftersom kroppen från mitt perspektiv ser likadan ut nu som förr.

Provade sadlar i fredags (och kom hem med mina egna!) och då sade utprovaren "du är ju inte så stor så det här blir inga problem". Efter att vi konstaterat att min pålla har ungefär 30cm att sitta på.

Får jag fråga vilken vikt du hade när du opererade dig? Hur åt du innan op, jag antar att det är en GBP du gjort, du skriver 2 gånger om dagen, var det mkt onyttigt då? Jag är bara nyfiken, kul att din op gick bra!
Jag vägde 84. Jag är 168 cm. Då hade jag gått ner 11 kg på 4 veckor så som man ska inför operationen. Det är för att levern ska kunna hållas undan lätt av den assisterande under operationen. Nu är det en vecka sedan och jag väger 81! Sanslöst. Vi var 12 st som skrev in oss på avdelningen och jag kanske ibland har trott att jag skulle vara smalast eftersom jag ständigt får höra att jag inte borde operera mig. Jag var verkligen inte smalast. Ingen av oss var gigantiskt stor. Det är många som säger att bmi ska vara med och avgöra och andra säger att man ska väga typ 120 etc. Det har jag verkligen inte märkt av iaf. Det är möjligt att många betalar själva det är inget jag bryr mig om. Jag litar på dem som sätter upp namnen på listan. För mig är skälet snarare höga blodfetter och att jag känner mig som en fet gris.
Numera så fäster man tarmar också så risken för tarmvred är minskad.
Förr åt jag två enorma mål mat. Och mängder med onyttigt. En pizza tex gjorde mig knappt mätt. Jag hade inte karaktär att äta nyttigt helt enkelt. Jag har bestämt mig så många gånger. Till slut var det tärande att misslyckas hela tiden.
Som jag känner nu är jag behagligt mätt och läser och planerar för mina sex nyttiga mål mat. Jag ser operationen som en nystart och ett redskap för att äntligen nå min målvikt.

Jag vägde 84. Jag är 168 cm. Då hade jag gått ner 11 kg på 4 veckor så som man ska inför operationen. Det är för att levern ska kunna hållas undan lätt av den assisterande under operationen. Nu är det en vecka sedan och jag väger 81! Sanslöst. Vi var 12 st som skrev in oss på avdelningen och jag kanske ibland har trott att jag skulle vara smalast eftersom jag ständigt får höra att jag inte borde operera mig. Jag var verkligen inte smalast. Ingen av oss var gigantiskt stor. Det är många som säger att bmi ska vara med och avgöra och andra säger att man ska väga typ 120 etc. Det har jag verkligen inte märkt av iaf. Det är möjligt att många betalar själva det är inget jag bryr mig om. Jag litar på dem som sätter upp namnen på listan. För mig är skälet snarare höga blodfetter och att jag känner mig som en fet gris.
Förr åt jag två enorma mål mat. Och mängder med onyttigt. En pizza tex gjorde mig knappt mätt. Jag hade inte karaktär att äta nyttigt helt enkelt. Jag har bestämt mig så många gånger. Till slut var det tärande att misslyckas hela tiden.
Som jag känner nu är jag behagligt mätt och läser och planerar för mina sex nyttiga mål mat. Jag ser operationen som en nystart och ett redskap för att äntligen nå min målvikt.

Jag har varit minst under hela min resa, en underlig känsla!

Det är nog olika från sjukhus till sjukhus tror jag, vi var tre som opererades samma dag och en som gjorde en DS dagen före som jag delade rum med.

Från i lördags.

Jag är fascinerad över hur snällt huden drar ihop sig. Tom gäddhänget minskar allteftersom!
Det gör även att jag har svårt att se hur mycket jag krympt eftersom kroppen från mitt perspektiv ser likadan ut nu som förr.

Provade sadlar i fredags (och kom hem med mina egna!) och då sade utprovaren "du är ju inte så stor så det här blir inga problem". Efter att vi konstaterat att min pålla har ungefär 30cm att sitta på.
Jag måste säga att jag tycker du är otroligt fin!!!!!

Betalade du din operation själv? Kul att du är nöjd med operationen!

Hoppas att peppen återvänder snart! Jag tycker att det är väldigt inspirerande att läsa om dina framsteg och tror att jag äntligen är redo att ansluta mig till tråden. Har haft en superstressig vår och använt det som ursäkt för många tveksamma matval samt överhoppade träningspass. Hösten kommer troligtvis att bli ungefär likadan så under sommaren är mitt mål att få in goda och hållbara rutiner som funkar även under press. När jag vägde mig idag låg jag 16,6 kg ifrån den övre kanten av det viktintervall där jag har trivts tidigare så i alla fall så mycket vill jag ha bort.

Tack för dina ord! Det är faktiskt peppande att vara en inspiration för ngn annan. :)

"Smygvägde" mig idag.. UNDER 100!!!!! :bump::bump::banana::banana:
Nu jävlar ska jag hålla i det här, midsommar eller inte! :D

Betalade du din operation själv? Kul att du är nöjd med operationen!
Nej det gjorde jag inte.
Jag är otroligt nöjd. Mår väldigt bra och går ner i vikt varenda dag. Det är som om hjärnan är tillbakalämnad efter en kidnappning. Jag tänker inte på god mat och bakverk och recept hela tiden men äter och njuter ändå. Bara så mycket mer nyanserat. Som det känns nu är detta det bästa jag gjort.

Min "smekmånad" är definitivt över och sötsuget är tillbaka men det är på en helt annan nivå än förr och förmågan att styra tankarna är större.

Och konsekvenserna är så mycket tydligare nu än förr.

(Jo jag äter godis etc men inte så mycket och aldrig på vardagarna).

Oops! Glömde skriva i söndags. Iaf så klarade jag 100-gränsen, med 100gram :D.

Iom det så har jag klarat mitt första delmål. :bump::bump:

Har 23 kilo kvar att gå ner för att hamna på ett normalt BMI. Men ett nytt delmål är satt på 90 kilo. Kan låta som hiskeligt mycket men jag väljer att se det som att jag faktiskt är mer än halvvägs ;). Heja mig!!!:banana::banana:

jag är tillbaka på noll, eller möjligen minus.
Har fått knapra kortison igen och det är precis hopplöst, allt jag äter då verkar lägga sig på magen. Kul - eller inte alls - att se gravid ut när magen bara består av fett... :wtf: :arghh: :meh:

jag är tillbaka på noll, eller möjligen minus.
Har fått knapra kortison igen och det är precis hopplöst, allt jag äter då verkar lägga sig på magen. Kul - eller inte alls - att se gravid ut när magen bara består av fett... :wtf: :arghh: :meh:

Jag lider med dig, som att det inte är svårt nog att gå ner i vikt ändå utan att dessutom bli motarbetad av tablettbiverkningar.:(

KL
Själv är jag trött!! Så jäkla trött!! Dottern håller på att få tänder, vilket innebär att hon vaknar ca en gång i timmen.. Och så tar det 15-30 min för mig att somna om varje gång.. You do the math..:banghead::banghead:
I takt med att tröttheten ökar, ökar också sötsuget. Är inte helt i balans just nu känner jag. :crazy:
Nämnde jag att vi spontanrenoverar köket också? Och att vi har en 12 veckor gammal valp.. Vi-är-inte-kloka!

Jag har tänkt ha fredagar som vägdag och förra veckan var jag bortrest så då blev det ingen ordentlig vägning. Kör nu istället:16,3 kg kvar till målet. Jag har med andra ord gått ned 0,3 kg på tolv dagar, vilket är mindre än jag hade hoppats på förhand men mer än jag hade kunnat förvänta mig med tanke på vad jag (inte) har gjort under tiden. Nu testar jag att införa matdagbok för att komma på banan och inte kunna bekvämlighetsglömma att alla små val spelar roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 229
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama