Passade på att väga mig när jag var inne i stan i eftermiddags, 110,2 kilo dvs 22 kilo minus! Nästa mål är att vara nere på 105 när jag ska till diabetessköterskan i september
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, man har alltså en smekmånad först eller? Är det då man går ner mkt i vikt? Jag har en nära släkting som förmodligen ska göra en GBP så jag är himla intresserad.Min "smekmånad" är definitivt över och sötsuget är tillbaka men det är på en helt annan nivå än förr och förmågan att styra tankarna är större.
Och konsekvenserna är så mycket tydligare nu än förr.
(Jo jag äter godis etc men inte så mycket och aldrig på vardagarna).
Aha, man har alltså en smekmånad först eller? Är det då man går ner mkt i vikt? Jag har en nära släkting som förmodligen ska göra en GBP så jag är himla intresserad.
Hur kan du lättare styra tankarna nu? Är det för att du blir mättare snabbare eller?
Så jag försöker hålla det enkelt. Äta mat men mindre och nyttigare. Röra på mig mer osv.
För mig är det också betydligt mer njutbart när jag verkligen har sett fram emot och längtat efter den där bullen till fikan, eller den där lilla skålen med chips till tv-kvällen.
Ja åh vad gott det smakar när man inte äter godis o dyl så ofta! Idag har jag min godisdag, så det ligger en påse godis från Hemmakväll och väntar på mig, yummie!
Jag kan t o m bli trött på mig själv när jag slentrianmässigt unnar mig en massa skit som jag inte ens njuter av. Det är någon på Buke som myntat uttrycket "njutning per tugga" och det är verkligen ett tänk jag behöver få in i ryggmärgen.
Mycket hade kunnat slippa åka ner i kakhålet just för att et faktiskt inte är så njutbart som jag kanske först automatiskt tänker.
Var det inte till och med njutning per kalori? Eller minns jag fel?Jag kan t o m bli trött på mig själv när jag slentrianmässigt unnar mig en massa skit som jag inte ens njuter av. Det är någon på Buke som myntat uttrycket "njutning per tugga" och det är verkligen ett tänk jag behöver få in i ryggmärgen.
Mycket hade kunnat slippa åka ner i kakhålet just för att et faktiskt inte är så njutbart som jag kanske först automatiskt tänker.
Var det inte till och med njutning per kalori? Eller minns jag fel?
Det här är ju den enda bra starten på ett nytt liv. Att inte gå ut hårdare än man tror sig klara av. Det är lättare (tycker jag) att börja med enkla saker, som är nog så svåra. Inte minst i semestertider när jag gärna unnar mig något extra. Och det kan jag ju göra, men inte varje dag.
För mig är det också betydligt mer njutbart när jag verkligen har sett fram emot och längtat efter den där bullen till fikan, eller den där lilla skålen med chips till tv-kvällen.
Det är när jag går in och försöker förändra ALLT på en vecka som det går tvärsäkert åt skogen...
Ja åh vad gott det smakar när man inte äter godis o dyl så ofta! Idag har jag min godisdag, så det ligger en påse godis från Hemmakväll och väntar på mig, yummie!
Jag har tappat kollen lite grann efter att ha slarvat bort både veckodagar och matdagbok. Nu lyckades jag i alla fall inse i tid att jag inte kommer att vara i närheten av vågen imorgon bitti så körde en dag tidigt istället. Mycket glad över att i alla fall ha gått ned något kilo! Det kunde sannerligen ha varit värre. Gör ett nytt försök med matdagboken och ser vad som händer.
@Loppanhellqvist Jag förstår verkligen att det känns surt efter din långa rad av fina siffror. Samtidigt är jag fortfarande blå av avund över att du har tagit dig så långt. Nollresultat är ju i alla fall ingen uppgång, och bara det är ju en klar fördel. 16:8 kan kanske vara en god idé om det får dig att känna dig bättre, men om du har några före- resp. nu-bilder så kanske det är läge att titta på dem och se vad som faktiskt har hänt och känna dig stolt över det? Det skulle kunna ge styrka att jobba vidare eller nöjdhet med att vila på den här nivån ett tag innan du fortsätter.
Jag kan t o m bli trött på mig själv när jag slentrianmässigt unnar mig en massa skit som jag inte ens njuter av. Det är någon på Buke som myntat uttrycket "njutning per tugga" och det är verkligen ett tänk jag behöver få in i ryggmärgen.