Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorse visade vågen 62.2kg och det ger ett BMI på 24.6.

Har en vecka kvar på semestern och viktmålet under semestern var BMI under 25.0, så det har jag ju klarat :)

Tänkte visa mitt russ uppsuttet på kvalitén, så behöver ner under 60 till första helgen i september, borde fungera.

Kvarg (smaksatt sockerfri) är mitt hemliga vapen ;) En burk innehåller 86kcal (Lindahls 150g) och håller mig mätt och nöjd de 3 timmar jag har mellan måltiderna.

Jag hoppar in här jag med! Har en 15-20 kg att bli av med.
Det började bra i höstas men sen blev älskade hästen sjuk och behövde avlivas. Jag är en tröstätare utan dess like och åt snabbt upp mig nästan 10 kg. Satte igång lite smått i våras, tappade fokus och precis när jag skulle ta tag i det hela förra veckan blir en av mina katter överkörd. Tröstätning AB på gång igen!

Jag känner att jag måste ner i vikt för min nya häst (5-årig kallblodstravare) ska snart ridas in och jag vill ju inte knäcka ryggen på honom.

Jag hoppar in här jag med! Har en 15-20 kg att bli av med.
Det började bra i höstas men sen blev älskade hästen sjuk och behövde avlivas. Jag är en tröstätare utan dess like och åt snabbt upp mig nästan 10 kg. Satte igång lite smått i våras, tappade fokus och precis när jag skulle ta tag i det hela förra veckan blir en av mina katter överkörd. Tröstätning AB på gång igen!

Jag känner att jag måste ner i vikt för min nya häst (5-årig kallblodstravare) ska snart ridas in och jag vill ju inte knäcka ryggen på honom.

Välkommen!! :):)

Började dagen med varma mackor men nattens mat blir bättre, keso och frukt :) ska försöka komma igång igen med träningen nästa vecka, cykla 30 till 60 min varannan dag tänkte jag.

Har lagt om vägdag till på torsdagar för det är så jobbigt att ha det hängande över sig på helgen. Så..

-0,9kg denna vecka.
Totalt -27,2kg.

Har haft mens och det är fan ett rent helvete! Skulle kunna äta hur mycket som helst av precis vad som helst...så länge det är fett eller sött. :meh:

Tittar in efter lite frånvaro.

Totalt har jag gått ned 17 kg nu och det är ju helt fantastiskt! Tidsramen för det är på 12 månader, så utspritt på ett år är det ju inte mkt per månad. Ändock nöjd än så länge.

Har kommit in i en svacka då jag går igenom mycket jobbigt privat, och jag måste bara försöka ändra inställning till att träning ger mig egentid och endorfiner, som är bra för mig. Kosten... Ja, jag vet hur jag ska äta, men det är jobbigt att äta så mycket och så ofta (om jag nu ska fortsätta träna som jag gör). Just nu har det blivit otroligt mycket skräpmat och av det blir jag svullen och orolig i magen av.

Jag vill gå ned 12-15 kg till, men har inget speciellt mål i sikte annars. Till nyår kanske vore rimligt? Och sedan köra igång med WOS kickstart-program som jag faktiskt betalat för. Träningen stannade upp när min PT slutade på gymmet jag tränar, som några dagar senare gick i konkurs.

Nu ska jag dock byta om och åka och träna. Helt enkelt. Bara att bita ihop!

Här händer ingenting, vågar inte väga mig för jag är livrädd över vad vågen kommer visa.
Tänkte gå ut en långpromenad med hästen idag men det var så sjukt mycket broms så vi vände efter ett tag. Klippt gräsmattan har jag gjort iaf!
Nu ut och ta ut hästarna som fått vara inne och vila lite o sen blir det en köttbit och broccoli till middag. Tror jag slänger på lite tzatziki också ;)

Här händer ingenting, vågar inte väga mig för jag är livrädd över vad vågen kommer visa.

Så där kände jag också (har också tröstätit mig upp ett antal kilo senaste tiden) men sen tänkte jag att jag går ju ner även om jag inte väger mig, så jag åt vettigt ett par dagar och vägde mig sen när jag kände att jag hade kommit in i ett bra "flow" och tappat första vattenkilona. Då var det lite lättare att hantera. :)

Vägdag idag.
-0,3 kg
Totalt -27,5 kg

Har inte så mycket att säga om det resultatet annat än sakta men säkert..

Idag har jag sprungit för första gången på jag vet inte hur många år.
Laddade ner en app som heter run trainer. Konceptet gick ut på att springa 30 sekunder, gå en minut, springa 30 sekunder osv. Gick över förväntan, känner mig pepp till nästa pass :).

Hur pepp jag kommer känna mig imorgon får vi se, misstänker att träningsvärken kommer vara djävulsk :cautious:.

Sådär jag nu är jag tillbaka på banan. Har haft semester och verkligen unnat mig att ta det lugnt och jag har slarvat med sötsakerna.

Men nu är jag tillbaka i selen och är väldigt peppad för att ta tag i vikten igen. Jag satte egna mål och idag är jag på dag 7/98. Under 98 dagar ska jag promenera en halvtimme om dagen och tre dagar i veckan ska jag träna antingen bodybalance, simning eller en halvtimme i kuperad terräng.

Försöka få in 5 mål om dagen med bra och ren mat. Frukt och grönsaker. Försöka dricka 2 liter vatten om dagen.
start 106 cm i midjan. (Nu avstår jag att väga mig)

jag har som sagt släppt allt under en längre period, men nu inser jag att jag i allafall äter riktigt bra! Fint att ha sällskap till lunch - vi äter omelett varje dag med massor av sallad och till middag blir det grillat, sallad och potatis. Känns "rent" på något vis. Men jag har ingen aning om vad vågen säger. Jag gissar att den står still där den stannade när jag frossade i godis och annat för att hålla mig vaken under fölvakan

Jag har slarvat med matdagboken och använt nästan alla möjliga anledningar att göra undantag från smarta val gällande både näringsintag och motion, så det är ett litet mysterium att jag ändå väger 1,1 kg mindre nu än när jag hoppade in i tråden. Tar tillfället i akt att göra en liten omstart: 15,5 kg kvar till mitt preliminära mål.

Hej! Hoppas det är ok om en "ungdom" hoppar in här med :) har läst lite i början av tråden och tror denna kan hjälpa mig i min kamp mot övervikten.

Lite bakgrund: har sen tonåren kämpat med min vikt (är 23 idag). Mådde som bäst kroppsligt när jag var 16-17 och vikten låg på mellan 70 och 80 kg (höll inte stenkoll på den).

Bestämde mig under 2013 att ta tag i det ordentligt när vågen låg på 90kg. Slutade med p-piller och började intressera mig mer för kost. Gjorde dock inga större förändringar med varken kost eller motion då jag var så fast i pluggandet.

Fick ett ordentligt bakslag hösten 2013 när jag gick in i väggen. Tog tag i allt igen vid jul 2014 när jag insåg att jag hade gått upp rejält under året som gått. Är sedan nyår vegetarian (vegansk kost) med mer och mer fokus på rawfood och 80/10/10, har dock blivit en hel del snedsteg under året. Vågen startade på ca 105 kg vid nyår och ligger nu på ca 98 (var det sist jag kollade iaf).

Fortsätter här då min padda krånglar...

Mycket av min övervikt beror på att jag är dålig på att komma ihåg att äta så min kropp svarar med att lägga på sig allt den får. Har dock blivit betydligt mycket bättre på att äta men har svårt att komma upp i kalorierna som behövs utan för mycket fett och protein (försöker landa på 2000-2500/dag).

Har haft en hel del problem med ena foten så har tyvärr inte kunnat motionera som jag önskat men är nu på rätt väg igen. Klickade hem ett par löparskor igår och så fort de kommer blir det att börja träna. Tänkte börja med raska promenader, helst var dag men minst varannan, för att sedan lägga in mer och mer löpning efterhand. Försöker dessutom cykla till jobb (15km) när vädret tillåter detta. Försöker även komma igång med ridningen igen efter att mest ha tränat hästen från marken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 227
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama