Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom mina nya skor så snart blir det ut och försöka komma igång med löpningen. Skaffade ett par fivefingers barfotaskor så det blir att lååååååångsamt trappa upp det. Måste dock skaffa nya skosnören till dem först då även om modellen är för personer med bredare fötter eller höga fotvalv så går de knappt att få varken på eller av med det befintliga skosnöret på max, så det blir att snöra om och knyta istället för snabbspänne.

Tidigare när jag bestämt mig för att springa har jag gjort helt fel = kört på för fullt och sen inte fortsatt efter några dagar. Nu blir det mer av att lägga upp ett schema med lång upptrappning för att vänja fötterna vid de nya skorna samt ett annat löpsteg.

Vägdag idag.
-1,3 kg
Totalt -28,8 kg

Har fuskat en del i veckan, allt inom veckobonusen iofs. Sen har jag sprungit ett par gånger till, och roligast av allt... Jag har hittat en medryttarhäst!! :D
Träningsvärken var fenomenal men fröken häst är också relativt otränad så vi får komma i form tillsammmans :up:.

Nu har jag suttit på röven i en lastbil nästan hela min vakna tid i fyra veckor. Total inaktivitet mer eller mindre, alltså.
Jag har, som jag nog nämnt, haft med mig naturdiet shake och bars att äta, men har väl i ärlighetens namn hällt i mig några energidrycker också... Nattjobb har sina sidor.
Nåja, när jag började för fyra veckor sen så kunde jag inte knäppa knappen i arbetsbyxorna. Nu kan jag det och jag kan även överleva att sitta med byxorna knäppta när jag kör - fast jag brukar knäppa upp för det känns skönare... (Och klämmer mindre på min stomi)

Här är då utgångspunkten för kommande veckor då jag ska vara ledig, ta hand om barnen, pyssla med hästarna (inkl inkörning, ridning etc) och plugga inför tenta om ca 4v. Vi får väl se hur det går.

Vi kämpar på Ameo. Jag ser fram emot vecka 34 då jag ska försöka börja om med inkörningen som fått ligga sen april, då vi skenade med harven. Det betyder att det kommer bli mycket motion för min del.

Ni är duktiga som kämpar på allihopa! Jag har tappat precis allt, och gått upp i vikt igen (är iaf mer svullen över magen nu, men har inte vägt mig). Till råga på allt så blev jag sjuk i måndags, förkylning med feber, ont i kropp etc. Är fortfarande dålig.

Men det kommer väl, både kost och motion, när jag blivit fit for fight igen. Jag vet ju att jag kan och mår bättre när jag håller igång. Det är bara att försöka återgå till den känslan och minnas den, för att komma igång igen!

Rock on!

Idag blev det onyttigheter i form av paj med vaniljsås och senare kinamat för att fira att jag klarade körkortsteorin (utan att ha pluggat sen i maj). Bättre var det med frukost och lunch. Fredagsfrukosten på jobb är mackor, vilket inte alltid är supernyttigt, men men. Lunchen var en underbart god raw enchilada. Är ni någon gång i Helsingborg så gå inom Raw och testa antingen enchiladan eller äpple/päron/fänkålsalladen, underbart gott!

Tänker väga mig imorgon, men gissar på att det inte kommer landa på - efter de senaste dagarnas onyttigheter. Tror dock att det blir bättre snart igen :)

Hur går det för er alla?

Jag har haft en lång tid med ett helvete utan träning och kost som inte är särskild positiv för viktnedgång.. Börjat promenera lite, men har dessa gånger efter ca 3 km tappat energi snabbt och plötsligt, utan att jag egentligen ansträngt mig (svimfärdig, sätter sig i bröstet/huvud och senare benen). Var lite både och innan det delvisa uppehållet som blev, att jag ena gången kände så men andra inte. Kan det vara på grund av min fortsatt dåliga kosthållning? Där har jag verkligen NOLL energi eller motivation, jag vill bara att allt ska vara enkelt. En privat kock vore en helt ok lösning just nu.

Blir så irriterad hur snabbt man tappar styrka och går upp i vikt när det liksom går åt pipsvängen, men förstår ju samtidigt varför jag varit så pass överviktig som jag ändå varit.

:cool:

Det går inte alls just nu. Semester är inte positivt för viktnedgång det är ett som är säkert! Återkommer om ett par veckor och talar om vad notan blev för semesterlivet.. :cool:

kämpa på tjejer! Jag kämpar på är inne på dag 26/98 då jag håller mig till 1500 kalorier, 30 min promenad per dag och försöker träna tre gånger i veckan. Det är träningen som går lite upp och ner. Idag fick jag dock till 30 min extra promenad. Start 106 cm i midjan. Ska bli spännande och se om jag fått till det på dag 98

Jag lever i alla fall. Gick tillbaka in i väggen och satt där och mentalt bankade ansiktet blått. Suck.
Igång igen sen i måndags och försöker gå ca 5 km om dagen samt ta tag i hästeriet igen, hade fjanten ute på foder för komma ifrån det lite men nu är man tillbaka i stallet. Satt till och med själv på honom en stund i måndags :love: känner mig på tok för äckligt fet för att förtjäna rida honom men var ändå skönt känna det var vi för en stund. Får se på måndag resultatet efter första veckan.

Jag ska försöka göra omtag! Tappade totalt sugen i våras då vågen pekade uppåt trots att jag var noga med vad jag stoppade i mig och räknade kalorier.

Att vara medelålders kvinna och komma in i klimakteriet är sina sidor och uppenbarligen så stannade min ämnesomsättning av totalt. Den var låg sedan tidigare, men nu känns det som om den är helt obefintlig...

Nu har jag i alla fall shoppat mig en ny häst, en sött litet åringssto istället för mitt föl som jag förlorade i höstas. Den lilla fröken ska ju ridas in om drygt ett år, så nu är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i livet igen och se till att jag kommer i form :angel:

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 221
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama