Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står still på vikten tyvärr. Känns lite drygt. Men kämpar på och idag har jag dragit med sambon ut runt 5 km-spåret. Sprang långt ifrån hela men det blev ett ordentligt pass i alla fall.

Imorgon är det en ny vecka och jag fortsätter att kämpa. Har gått ned drygt 6 kg, med mina resterande 18 till målvikten känns otroligt långt borta just nu.

Kämpa på bara!

Jag deppade ihop smått ikväll. Jag är 5 kg från när jag var som minst, men tycker jag ser lika stor ut som de senaste tre åren. Tack och lov för måttbandet. Har minskat två centimeter på alla mått men vikten har stått still i två veckor ungefär.

Öka proteinet fungerade inte så nu provar jag periodisk fasta 16:8 med LCHF och kalorireduktion ett tag

Middagen igår blev en riktig höjdare som ska göras fler gånger.
ca 300 kcal och 7g kolhydrater och jag var proppmätt
Tomatpesto & fetaost gratinerad torskrygg med blomkåls/broccolimos ( en liten körsbärstomat och några spenatblad som dekoration)

Totalt intag igår blev 1047 kcal, 26g kolhydrater, 27 g protein och 93 g fett
Var hungrig när jag kom hem så tog ett mellanmål som drog iväg lite i kh. Proteinet är lite väl lågt på under 0,5 g /kg målvikt.

Vad gör man när man kommer hem efter ridpasset och sjukt sugen på en ostmacka?
Man tar två vitkålsblad, brer på smör och hyvlar över ost samt lägger lite grönt på. Helt ok substitut
Middagen (efter ridlektionen) blev två ägg + 1 msk grädde mickrade i en skål, salladsblandning och en stor klick majonäs och så då vitkåls-mackorna samt en kopp Rooiboos-te

Intaget igår blev 1202 kcal 24 g kh , 52 g protein (bättre än igår) och 97 g fett
Motion 30 min hundpromenad och 60 minuter markarbete till häst

Konstigt problem idag. Har för mycket points kvar. Pga dålig planering och lite oförutsedda händelser har jag bara fått i mig 17 av 37 pps. Illa jag vet men dagen har verkligen gått i ett.
Tänker att en dag väl inte är ngn katastrof.

Men nu till det konstiga.. Är inte ett endaste dugg hungrig, tvärtom nästan lite illamående när jag tänker på om jag skulle ta och äta ngt. Ligger tex en kanelbulle på bordet inom synhåll och jag blir inte det minsta sugen :confused:. Skönt iofs men man blir ju lite orolig :p.

Vad gör man när man kommer hem efter ridpasset och sjukt sugen på en ostmacka?
Man tar två vitkålsblad, brer på smör och hyvlar över ost samt lägger lite grönt på. Helt ok substitut
Middagen (efter ridlektionen) blev två ägg + 1 msk grädde mickrade i en skål, salladsblandning och en stor klick majonäs och så då vitkåls-mackorna samt en kopp Rooiboos-te

Intaget igår blev 1202 kcal 24 g kh , 52 g protein (bättre än igår) och 97 g fett
Motion 30 min hundpromenad och 60 minuter markarbete till häst
En nyfiken fråga; kan man inte ersätta hårdosten mot mozzarella? :)

Vägdag idag.
-2,5 kg
Totalt -23,3 kg

Vet inte riktigt vad som har hänt den här veckan, måste ha tappat en massa vätska eller nåt.

Duktigt!

Jag tränade med PT i fredags, och jäklar vilken genomkörare! Vad roligt det var! Idag har jag så sjukt ont i kroppen på grund av träningsvärk! Har inte vägt mig ngt på sistone, vet att jag inte gått ned ngt.

Hej nu tänkte jag återkomma till er efter vårens svacka!
Trots svacka så har jag gått ner 6 cm i midjan, men upp 2 kg på vågen.

Nåja nu startar jag om igen. Det har gått bra de två första dagarna.

Hej nu tänkte jag återkomma till er efter vårens svacka!
Trots svacka så har jag gått ner 6 cm i midjan, men upp 2 kg på vågen.

Nåja nu startar jag om igen. Det har gått bra de två första dagarna.

Välkommen tillbaka! :)

Själv kämpar jag med att inte tappa mina rutiner nu när jag är mammaledig en månad igen. Det och att inte falla in i nån form av väderrelaterad deprision.. Blir tokig på allt regnande! Inbjuder ju inte till långa sköna promenader direkt :mad:.
Fokuserar på att jag har 1,7 kg kvar till min första målvikt, heja heja!

Hej igen! Jag opererade mig i måndags och det gick bra! Inte alls farligt ont efter och inget illamående. Jag var uppe samma dag och gick med viss möda och dagen efter funkade det bra att äta yougurt. Jag tänker verkligen inte vara sjuk i fyra veckor utan åker till jobbet imorgon. Jag är ju helt smärtfri.
Men allt är inte som jag trodde precis. Jag kan tex dricka ett glas vatten som vanligt. Jag dricker mycket så jag har varit rädd att jag ska bara törstig jämt men det verkar lösa sig. Sedan är det sååå himla skönt att vara mätt och nöjd. Jag tränar nu på att äta sex gånger om dagen istället för två. Att det ska vara genomtänkt och lagom. Sedan ska jag lägga på fysisk aktivitet såklart.
Jag vet inte hur det slutar men nu ångrar jag att jag dragit flera år på detta. Trott jag ska klara det själv och inte haft tiden?!? Jaja jag var lite dum i skallen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 230
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 178
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama