Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
weight.png

Mindre än 15kg kvar :eek:

Här går det sakta. Har inte kommit iväg och tränat på nästan två veckor nu, så jag känner mig lite dålig. Dock har vågen sakta rört sig nedåt ändå, även fast det bara rör sig om ett par hg. Men när man inte sköter sig helt så får man väl ändå vara glad att man slipper gå upp i vikt. Ska iväg i helgen men på söndag ska jag i alla fall ta mig iväg och träna tänkte jag. Svårt att motivera mig när mitt ena träningssällskap gått och blivit med barn och mest spyr ;). Blir inte mycket träning där.

Totalt har jag gått ned 7 kg nu. Enligt min app som jag använder för vikten så är det 28% mot mitt mål. Om ni vill få en bra översikt med invägningar så rekommenderar jag appen "viktkoll". Använder den och den är väldigt simpel, men man blir rätt så inspirerad av att se gröna nedåtpilar och se att BMI:t kryper nedåt och man kommer närmre sin målvikt.

Är det jag som är konstigt som tycker träningsvärk är sjukt peppande?
Innan mitt ofrivilliga uppehålla kände jag nästan aldrig någon träningsvärk hur hårt jag än tog i.
Idag, efter två dagars träning på rad, har jag ont i princip överallt and I love it
För 17, jag orkar knappt lyfta kaffekoppen :rofl:

Har satt mig på en 30 dagars squat och push-up utmaning också
Igår började jag med 30 squats och 6 armhävningar mot bänk
(Eftersom jag inte får göra armhävningar på golv utan mot bänk för min PT så dubblar jag antalet man ska göra
Med målet att byta ut dom mot riktiga allt eftersom)
Om någon vill hänga på finns det appar att ladda ner (30 day squat och 30 day pushup)

På måndag är sista BIA-mätningen men jag kommer fortsätta även efter utmaningen, för det är ett så bra komplement till vågen

Är det jag som är konstigt som tycker träningsvärk är sjukt peppande?
Innan mitt ofrivilliga uppehålla kände jag nästan aldrig någon träningsvärk hur hårt jag än tog i.
Idag, efter två dagars träning på rad, har jag ont i princip överallt and I love it
För 17, jag orkar knappt lyfta kaffekoppen :rofl:

Har satt mig på en 30 dagars squat och push-up utmaning också
också
Igår började jag med 30 squats och 6 armhävningar mot bänk
(Eftersom jag inte får göra armhävningar på golv utan mot bänk för min PT så dubblar jag antalet man ska göra
Med målet att byta ut dom mot riktiga allt eftersom)
Om någon vill hänga på finns det appar att ladda ner (30 day squat och 30 day pushup)

På måndag är sista BIA-mätningen men jag kommer fortsätta även efter utmaningen, för det är ett så bra komplement till vågen

Tycker att du är fullt normal! ;)

Jag funderar på en utmaning också, men mer för mage/rygg. Har så sjukt dåliga magmuskler och det påverkar min hållning negativt.

För övrigt är jag bara så leds på mig själv och min oförmåga att härda ut och hålla mig efter en "diet" (och då menar jag hålla mig ifrån socker och andra onyttigheter).

:crazy:

Jag funderar på en utmaning också, men mer för mage/rygg. Har så sjukt dåliga magmuskler och det påverkar min hållning negativt.

För övrigt är jag bara så leds på mig själv och min oförmåga att härda ut och hålla mig efter en "diet" (och då menar jag hålla mig ifrån socker och andra onyttigheter).

Bålstabilitetsträning är bra. Det går säkert att hitta bra övningar att börja med om du googlar.

Det där med att hålla en diet är vi nog många som inte kan. För egen del så är förbud det sämsta tänkbara, därför har jag inga såna. Utan jag strävar bara efter att minska lite på onyttigheterna utan att förbjuda dem.

Jag har ju i princip till större delen bara tränat skuldror och ländrygg men inga magövningar när det gäller överkroppen och jag kan säga det har gjort underverk för hållningen
Magen kommer ju in ändå lite grann iom att man hela tiden tänker "dra in/upp naveln" i alla övningar man gör
Så mitt tips är just, koncentrera dig på ländrygg och skuldror och inte så mycket mage

Jag har ju i princip till större delen bara tränat skuldror och ländrygg men inga magövningar när det gäller överkroppen och jag kan säga det har gjort underverk för hållningen
Magen kommer ju in ändå lite grann iom att man hela tiden tänker "dra in/upp naveln" i alla övningar man gör
Så mitt tips är just, koncentrera dig på ländrygg och skuldror och inte så mycket mage

Och det är väl just det som är mitt problem, att jag är för dålig på att ta stöd av min mage när jag tränar. Där skulle jag ju behöva ngt hjälpmedel som liksom påminner mig. Eller något.

@ameo; Jo jag håller med, samma för mig. Har väl varit lite stressad över att jag ska gå ned visst mycket på en viss tid (nu inför utlandet tex). Dock har jag funderat på att ta det så här att jag ska försöka göra så bra val som möjligt gällande min kost, att välja mer grönsaker och lite mindre kolhydrater. Inget är förbjudet, men att jag bara ska äta om jag verkligen vill ha.

Sen måste jag hittat ett alternativ till frukosten, för jag kör en smoothie på morgonen när jag ska iväg tidigt, men om jag är ledig eller börjar sent så har jag oerhört svårt att hålla mig till det.

Och det är väl just det som är mitt problem, att jag är för dålig på att ta stöd av min mage när jag tränar. Där skulle jag ju behöva ngt hjälpmedel som liksom påminner mig. Eller något.

@ameo; Jo jag håller med, samma för mig. Har väl varit lite stressad över att jag ska gå ned visst mycket på en viss tid (nu inför utlandet tex). Dock har jag funderat på att ta det så här att jag ska försöka göra så bra val som möjligt gällande min kost, att välja mer grönsaker och lite mindre kolhydrater. Inget är förbjudet, men att jag bara ska äta om jag verkligen vill ha.

Sen måste jag hittat ett alternativ till frukosten, för jag kör en smoothie på morgonen när jag ska iväg tidigt, men om jag är ledig eller börjar sent så har jag oerhört svårt att hålla mig till det.

Man får träna på det ;)
Att hela tiden tänka HSBA....... Hållning-Skuldror-Bål(dra in/upp naveln)-Andning....... i alla övningar man gör även om det är att gå på löpbandet
Till slut sitter det där automatiskt utan att man behöver tänka lika mycket på det.

Där har jag känt att man har en liten fördel som ryttare, för hela grejen HSBA gör man ju när man rider :up:

Man får träna på det ;)
Att hela tiden tänka HSBA....... Hållning-Skuldror-Bål(dra in/upp naveln)-Andning....... i alla övningar man gör även om det är att gå på löpbandet
Till slut sitter det där automatiskt utan att man behöver tänka lika mycket på det.

Där har jag känt att man har en liten fördel som ryttare, för hela grejen HSBA gör man ju när man rider :up:

Har försökt tänka på det där idag och då känner jag ju av att det finns muskler under den där tjocka magen! ;)

Fortsätter att motionera! Det går rätt bra, får vara lite varsam med mitt knä dock! Sedan förra lördagen har jag motionerat enligt följande;

Lördag; 60 min promenad
Söndag; 35 min promenad med lite intervaller
Måndag; 70 min pace/cirkelträning
Tisdag; 60 min promenad
Onsdag; 75 min fight night (kampsport/aerobic)
Torsdag; 45 min spinning
Fredag; 54 min promenad/intervaller

I morgon kör jag spinning 45 min :D

Vägdag idag.
Denna vecka: -1,4kg
Total viktnedgång: 17,2kg

Det fortsätter neråt utan större ansträngning. Jobbigt är dock att min sambo snart är på målvikt, tror det kommer vara mycket tuffare att fortsätta ensam. Får se om jag kommer börja gå på vv-möten. Eller hänga mer här :p.

Vägning idag, och den här veckan har jag inte varit nöjd. Den lille jäkeln på axeln har lyckats besegra mig och jag har inte varit ute och sprungit en enda gång. Har ridit ett par pass, men inte jättemycket.

Men jag har tänkt på vad jag har stoppat i mig och vågen visade på -0,2 kg. Så nu väger jag 109,3.

Får jag hoppa pä tråden?
Har 50 kklo att tappa och gör ett sista nu eller aldrig försök innan jag skickar egenremiss och ansöker om gastric bypass opdration vilket skrämmer skiten ur mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 235
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama