Heja!Här står det still. Var en vecka i Spanien och åt typ alla tapas. Och drack gött vin. Och öl. (Jag som aldrig dricker alkohol! )
Gör ett ryck nu under veckan och satsar på minus på måndag!
Felsteg gör alla, det är bara att ta nya tag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heja!Här står det still. Var en vecka i Spanien och åt typ alla tapas. Och drack gött vin. Och öl. (Jag som aldrig dricker alkohol! )
Gör ett ryck nu under veckan och satsar på minus på måndag!
Åh, jag har också just beställt två par byxor. Förra gången beställde jag XL. Denna gång M. Jag tror att de kommer att passa - XL byxorna får jag väl skänka till någon annan snart
Mindre än 15kg kvar
Är det jag som är konstigt som tycker träningsvärk är sjukt peppande?
Innan mitt ofrivilliga uppehålla kände jag nästan aldrig någon träningsvärk hur hårt jag än tog i.
Idag, efter två dagars träning på rad, har jag ont i princip överallt and I love it
För 17, jag orkar knappt lyfta kaffekoppen
Har satt mig på en 30 dagars squat och push-up utmaning också
också
Igår började jag med 30 squats och 6 armhävningar mot bänk
(Eftersom jag inte får göra armhävningar på golv utan mot bänk för min PT så dubblar jag antalet man ska göra
Med målet att byta ut dom mot riktiga allt eftersom)
Om någon vill hänga på finns det appar att ladda ner (30 day squat och 30 day pushup)
På måndag är sista BIA-mätningen men jag kommer fortsätta även efter utmaningen, för det är ett så bra komplement till vågen
Bålstabilitetsträning är bra. Det går säkert att hitta bra övningar att börja med om du googlar.Tycker att du är fullt normal!
Jag funderar på en utmaning också, men mer för mage/rygg. Har så sjukt dåliga magmuskler och det påverkar min hållning negativt.
För övrigt är jag bara så leds på mig själv och min oförmåga att härda ut och hålla mig efter en "diet" (och då menar jag hålla mig ifrån socker och andra onyttigheter).
Tycker att du är fullt normal!
Jag funderar på en utmaning också, men mer för mage/rygg. Har så sjukt dåliga magmuskler och det påverkar min hållning negativt.
För övrigt är jag bara så leds på mig själv och min oförmåga att härda ut och hålla mig efter en "diet" (och då menar jag hålla mig ifrån socker och andra onyttigheter).
Jag har ju i princip till större delen bara tränat skuldror och ländrygg men inga magövningar när det gäller överkroppen och jag kan säga det har gjort underverk för hållningen
Magen kommer ju in ändå lite grann iom att man hela tiden tänker "dra in/upp naveln" i alla övningar man gör
Så mitt tips är just, koncentrera dig på ländrygg och skuldror och inte så mycket mage
Och det är väl just det som är mitt problem, att jag är för dålig på att ta stöd av min mage när jag tränar. Där skulle jag ju behöva ngt hjälpmedel som liksom påminner mig. Eller något.
@ameo; Jo jag håller med, samma för mig. Har väl varit lite stressad över att jag ska gå ned visst mycket på en viss tid (nu inför utlandet tex). Dock har jag funderat på att ta det så här att jag ska försöka göra så bra val som möjligt gällande min kost, att välja mer grönsaker och lite mindre kolhydrater. Inget är förbjudet, men att jag bara ska äta om jag verkligen vill ha.
Sen måste jag hittat ett alternativ till frukosten, för jag kör en smoothie på morgonen när jag ska iväg tidigt, men om jag är ledig eller börjar sent så har jag oerhört svårt att hålla mig till det.
Man får träna på det
Att hela tiden tänka HSBA....... Hållning-Skuldror-Bål(dra in/upp naveln)-Andning....... i alla övningar man gör även om det är att gå på löpbandet
Till slut sitter det där automatiskt utan att man behöver tänka lika mycket på det.
Där har jag känt att man har en liten fördel som ryttare, för hela grejen HSBA gör man ju när man rider
Får jag hoppa pä tråden?
Har 50 kklo att tappa och gör ett sista nu eller aldrig försök innan jag skickar egenremiss och ansöker om gastric bypass opdration vilket skrämmer skiten ur mig!