Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just idag, och igår, är det motigt. Åkte på migrän igår, så den inplanerade joggingturen blev inställd. Istället låg jag i soffan och drack påskmust. :crazy:

Men, en gång är ingen gång och idag hoppas jag att jag ska orka ut och gå i alla fall.

Jag har gått ner ytterligare 1.8 kilo (på de senaste 3 veckorna) så nu börjar jag närma mig en ny första siffra.
Jag trodde verkligen inte jag skulle ha tappat under semestern så mycket och god mat som jag ätit. Fördelen är att den varit av det hälsosammare slaget tydligen. Dock har jag inte motionerat eftersom det varit så sabla varmt

Dagens happifeeling deluxe: tröstshoppade massa träningskläder (och vanliga) i förra veckan som kom idag. Tog en chansning och beställde i (minst) en storlek mindre än den jag har nu.
ALLT PASSADE!! Jag är så lycklig och stolt att jag vet inte vad! :D :banana: GO ME!! :bow:

Har fastnat på va 69kg. Bra att det iaf är under 70 men drygt och stundtals knepigt att hantera.

Men nu är jag sjuk så det blir inte mycket ätet alls, kanske hjälper ;)

Dagens happifeeling deluxe: tröstshoppade massa träningskläder (och vanliga) i förra veckan som kom idag. Tog en chansning och beställde i (minst) en storlek mindre än den jag har nu.
ALLT PASSADE!! Jag är så lycklig och stolt att jag vet inte vad! :D :banana: GO ME!! :bow:

Åh, jag har också just beställt två par byxor. Förra gången beställde jag XL. Denna gång M. Jag tror att de kommer att passa - XL byxorna får jag väl skänka till någon annan snart

OM jag tittar på mig själv i spegeln rakt framifrån så ser det ju trevligt ut, man kan urskilja en rätt tydlig midja.
Men tittar man från sidan så ser jag höggravid ut. :( Gigantisk :( Och inte blev det bättre av att jag var tvungen att sätta in kortisontabletter igen, för att minska värken som började bli förjävlig. Kortison ger badbollsmage, har jag fått lära mig. Det är måttligt kul, men ändå hellre en badbollsmage än att ha så ont att man inte kan röra sig alls....

Vägdas idag.
Viktnedgång denna vecka: 0,8 kg
Total viktnedgång: 15,8 kg

Vi har haft dop för vår lilla tjej igår så jag är glad att jag gått ner denna vecka. Alldeles för mycket mumsande av både mat och fika.
Idag är jag fett- och sockerbakis. Mår skit rentutsagt! Man får sig en tankeställare, för kroppen talar verkligen tydligt om att den inte gillar att bli istoppad en massa skit.

Nu har jag 9,2 kg kvar till mitt första delmål, 100 kg. Ska försöka klara det tills sommaren tänkte jag. Då kommer jag ha gått ner 25 kg vilket är en rätt svindlande siffra.

Har inte klurat klart på vad som blir delmålet efter det, om det är bästa att ta det i hela tior så att säga eller om jag ska sätta 85 kg direkt? Ngn som har några tankar?

Vägdag idag.
Viktnedgång denna vecka: 0,8 kg
Total viktnedgång: 15,8 kg

Vi har haft dop för vår lilla tjej igår så jag är glad att jag gått ner denna vecka. Alldeles för mycket mumsande av både mat och fika.
Idag är jag fett- och sockerbakis. Mår skit rentutsagt! Man får sig en tankeställare, för kroppen talar verkligen tydligt om att den inte gillar att bli istoppad en massa skit.

Nu har jag 9,2 kg kvar till mitt första delmål, 100 kg. Ska försöka klara det tills sommaren tänkte jag. Då kommer jag ha gått ner 25 kg vilket är en rätt svindlande siffra.

Har inte klurat klart på vad som blir delmålet efter det, om det är bästa att ta det i hela tior så att säga eller om jag ska sätta 85 kg direkt? Ngn som har några tankar?
Måste du sätta delmålet redan nu? Det är ju över 9 kg tills du når ditt första delmål.

Hae det varit jag så hade jag kämpat mig till 100 kg och varit jätteglad för varje hg som försvinner. För mig hade deta förtagit lite av den glädjen om jag hade nästa mål utsatt.

Om du nu väger 109 kg så är det väääldigt många kg till 85.

Fast vi funkar alla olika. Mig hade det knäckt. Dig kanske det sporrar extra?

Måste du sätta delmålet redan nu? Det är ju över 9 kg tills du når ditt första delmål.

Hae det varit jag så hade jag kämpat mig till 100 kg och varit jätteglad för varje hg som försvinner. För mig hade deta förtagit lite av den glädjen om jag hade nästa mål utsatt.

Om du nu väger 109 kg så är det väääldigt många kg till 85.

Fast vi funkar alla olika. Mig hade det knäckt. Dig kanske det sporrar extra?

Jag har ett enormt behov att att tänka framåt hela tiden, så jo mig sporrar det nog.
Det är nästan terapi för mig att sitta och räkna fram och tillbaka. Är nog inte helt frisk :p.

Jag har ett enormt behov att att tänka framåt hela tiden, så jo mig sporrar det nog.
Det är nästan terapi för mig att sitta och räkna fram och tillbaka. Är nog inte helt frisk :p.
Va bra :D

Med mer än 15 kilo att gå ner skulle jag nog lägga mig ner och dö en smula - ifall jag behövde gå ner dem i ett svep.

Jag har mitt första mål 6-7 kilo bort och det känns i det närmaste oöverstigligt. Iom att jag inte äter socker, äter snålt med kolhydrater och små portioner.

Det kommer att ta evigheter att gå ner dit och skulle jag ha mitt mål längre bort så skulle det inte funka alls att vara motiverad.

Tur att vi alla är olika!

Va bra :D

Med mer än 15 kilo att gå ner skulle jag nog lägga mig ner och dö en smula - ifall jag behövde gå ner dem i ett svep.

Jag har mitt första mål 6-7 kilo bort och det känns i det närmaste oöverstigligt. Iom att jag inte äter socker, äter snålt med kolhydrater och små portioner.

Det kommer att ta evigheter att gå ner dit och skulle jag ha mitt mål längre bort så skulle det inte funka alls att vara motiverad.

Tur att vi alla är olika!

Jag kör ju vv och dom första 15 kilona har gått oförskämt lätt. Inbillar mig ju inte att det kommer fortsätta på samma sätt men jag har många vapen kvar att ta till. Har ju inte ens börjat med promenader än, så det kan jag tex ta till när det börjar gå tyngre.

Här står det still. Var en vecka i Spanien och åt typ alla tapas. Och drack gött vin. Och öl. (Jag som aldrig dricker alkohol! :o )

Gör ett ryck nu under veckan och satsar på minus på måndag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 235
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama