Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du kanske samlar på dig vatten?
Jag samlar lätt på mig 3-5 kg vätska vid ägglossning och mens. Inte alltid, inte varje månad, men när det väl kommer är det ju en lätt panikkänsla. Det känns ju självklart i kläderna också, glöm alla jeans liksom...
+ @KattenKorvenFortsätter att obehörigt våldgästa tråden (jag snyltar inspiration!).
Jag samlar lätt på mig 3-5 kg vätska vid ägglossning och mens. Inte alltid, inte varje månad, men när det väl kommer är det ju en lätt panikkänsla. Det känns ju självklart i kläderna också, glöm alla jeans liksom...
@Lovisaleonora Våldgästa på du!
OT:
Blev igår 50min på gymmet, utmanade mina knän ytterligare med 30min spinning på intervallprogram - vilket gick alldeles förträffligt bra, ingen smärta alls!
Sedan 20min blandat löpband och lite styrka. Hade väl egentligen tänkt köra en timme ut, men klockan var snortidigt, 4h sömn på natten och innan frukost så fick det räcka när det började svartna för ögonen. :P
Utöver det blev det ett par promenader på totalt 6-7km eller så.
Fick mig ett ganska rejält uppvaknande idag när världens finaste (Med den där kroppen som alla drömmer om) vän skickade en bild på mitt midjemått vs sitt, avbildat med snöre.
Vilket fick mig att plötsligt inse att min kroppsuppfattning är nog ganska skev trots allt.. För det ser ju till och med jag att det skiljer inte alls så mycket. Och i min värld så är hon stor som mitt ena lår... Och alltså.. Bara.. Jag vet inte. Jag är i någon slags chock tror jag.
Visst är det konstigt? Jag var precis likadan, kände mig mindre än vad jag var. Och nu känner jag mig fetare än någonsin.Det är svårt det där med kroppsuppfattning. Jag är en mästare på självbedrägeri och har egentligen aldrig känt mig särskilt stor.
Men nu känner jag mig som jag väl borde gjort för 40kg sen. Fast jag själv kan se skillnad på foton osv.
Som tröst... en del drar ihop sig. Det gör det. Du är ung och din kropp fixar en hel del.Om ett par kilo har jag gått ner 40kg på mina 159cm.
Det är bra och jag är på det stora hela nöjd.
Men jisses så skrynklig jag börjar bli Och jag klämde in tuttarna i en sportBH idag och förutom att de skrynklar ihop sig och kan vikas på konstiga ställen så försvann de nästan
Och ansiktet ser hemskt slitet ut.
Nu visste jag ju att det skulle bli något åt det här hållet men att uppleva det är en helt annan sak än att läsa om det!
Och jag förstår verkligen de som tar hjälp av en duktig kirurg för att återställa så gott det går!
Fast i hästkretsar brukar vi ju säga att första brunsten sällan är bra att betäcka på. Så nästa är nog bättreJag tror jag har funnit anledningen till min mystiska viktuppgång nu. Gjorde ett ägglossningstest som till min stora förvåning visade på en riktigt hejdundrandes mega-ägglossning. Vilket vore awesome och strålande och underbart om det inte vore för att maken åkt utomlands och inte kommer hem förrän måndag kväll. Gaah.
(Ursäkta fertilitets-OT, men jag har ingen annanstans att ventilera det här. Ingen vet om varken att vi vill ha barn eller att jag försöker tappa vikt... )
Fast i hästkretsar brukar vi ju säga att första brunsten sällan är bra att betäcka på. Så nästa är nog bättre