Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är bortrest och misstänker att jag har gått upp litegrann. I detta land är att maten är så förbaskat god. Jag äter lite för mycket även om själva maten är hälsosam, men jag har medvetet valt att inte räkna nånting under dessa veckor.

Hurra!!!
Skit i vågen. Äggblåsor är väldigt bra!!!

Vågen är bara en siffra. Inte ett mått på hur hälsosam du är. Din kropp är densamma som innan äggen. Du jobbar på - du vet ju att saker tar tid, eller hur!

Hej på er! Nu tänker jag flytta in i tråden här hos er. Vägde in i morse på 111,6 kg. Förvisso drygt ett kilo ner sedan början på mars, men nu ska jag ta itu med det på riktigt.

En jobbarkompis till mig sa något häromdagen som ändrade mitt tänk. Han pratade förvisso om sin fru som är nykter alkoholist, men tänket blir detsamma. Han pratade om den där lille gubben som sitter på axeln och viskar i örat att "ett glas gör ingen skada..."

Hos mig sitter han och säger:

"Men, känner du dig inte lite snuvig? Du vet att det är farligt att träna med en förkylning i kroppen"
"Du har haft en tuff dag på jobbet, du är faktiskt värd en chokladbit. Eller tre."
"Men du kan göra det imorgon, så kan du göra något roligare idag"
"Hästen mår nog inte dåligt av en vilodag. Till."
"Det är ju födelsedagskalas i helgen, bättre att du sätter igång på måndag"
osv osv osv.

Nu har jag bestämt mig för att den där lilla gubben som sitter på min axel ska baske mig inte bestämma över mitt liv. Han ska inte få vinna, jag ska vinna över honom. Så i morse när jag låg i sängen och kände mig lite öm i kroppen efter en ofrivillig avsittning igår och han viskade till mig att jag kan ta det inplanerade joggingpasset en annan dag sa jag åt honom att hålla käften, drog på mig träningskläderna och tog en promenad/joggingrunda. Jag hoppas, och tror, att det ska bli lättare att säga ifrån till honom för varje gång jag gör det. Och att det är lättare att säga ifrån till någon annan än sig själv. Ibland kanske jag kommer kompromissa med honom (köpa en banan istället för en snickers när jag handlar och är svimfärdig av hunger tex) men han ska inte besegra mig. Det har han gjort tillräckligt länge!

Nu kör vi!

Kl tränade vattengympa igår och det gick så jävla dåligt! Fick vila flera gånger pga att musklerna gjorde ont och vägrade lyda :( Jag ska ju orka mer inte mindre av träning :(

Idag är en riktigt bra dag, för idag är det Nixehens mätdag! :D

Trots en fullkomligt urusel månad med både sjukdom, depp och brödnojja så visade måttbandet minskade mått, till och med i midjan + över naveln där det stått helt still de senaste mätningarna. Lyckan fullkomlig!

Månadens minskning: -11,5cm
Total minskning från start: -110cm
Kvar till målet: 31,5cm

Jag mäter på totalt 9 mätpunkter.
Idag känner jag mig stark och oändligt awesome! :bump::banana:

79132c5ed172df11aaff70b39a6431ba.jpg

Senast ändrad:
Jag besegrade den elaka lilla gubben idag också. Tog mig ut på min joggingtur före frukost och det kändes skitbra. Lite lättare än igår trots att jag ökade tempot lite. Just nu längtar jag till imorgon.

Matmässigt funkade det bra igår. Startade om med Lifesum. Körde den för ett par år sedan och konstaterade då att jag äter rätt bra ändå. Min stora last är mackor. Plus att jag har lätt att trilla dit på godis, chips och läsk. Kan jag hålla mig borta från dom fällorna tror jag att det här kan gå vägen. Det gäller bara att jag fortsätter vinna över han på axeln.

Tittar in och talar om att jag finns kvar... Har varit envist sjuk i bihålorna men sedan i söndags är jag igång med träningen igen.
Födan/drycken ska jag oxå försöka skärpa till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 240
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama