Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är såååå jäkla opepp!! Sköter mig med maten och så, men fram tills nu har jag känt det som att jag har blivit smalare. Jag har känt mig snyggare och som att kläderna har suttit bättre. Men inte nu längre, ICKE!! Känner mig svullen och tjockare än på länge, vilket är sjukt för jag har ju trots allt skalat av drygt 10kg.

Undrar om jag omedvetet känner mig stressad av mitt "cykelmål". Får ta mig en funderare om jag kanske ska plocka bort det som jag såg som ett peppmål.

Känner mig glad. Idag kommenterade en kompis på träningen att det börjar synas på mig att jag gått ned i vikt. Än så länge är
Det ju "bara" 6 kg men mycket av vikten har nog också börjat bli lite muskler. Vågen fortsätter saaakta nedåt. Jag har ju sagt att jag inte ska stressa utan att viktnedgången är långsiktig och handlar om en livsstilsförändring. Så länge det går nedåt så är jag nöjd.

Nu har jag skaffat medryttare till hästen också för att kunna få mer tid utanför jobbet och stallet. Tanken är att jag ska försöka komma iväg ocj träna de dagar som medryttaren rider. Just nu har jag ju ändå fått prioritera bort ridningen flera av de dagar jag tränat. Bättre att både häst och ryttare kan träna ordentligt :). Sen kanske jag hinner träna lite mer. Nu har jag oftast bara hunnit träna 1 gång/vecka. Målet är ju 2-3 ggr i veckan och nu kommer medryttaren ha 2 dagar i alla fall :).

Det är jävligt otacksamt att ha en ledvärkskropp när man försöker motionera. :( Det jobbigaste är att det är morgonen efter som man får betala för att gårdagens promenad blev för lång. Och det är ju nästan löjligt när man inser att en "för lång" promenad bara är drygt 2,5 km... :down: Och promenad i detta fallet är med stavar och hyfsat bra tempo, även om gårdagens var långsammare än jag brukar. Hade dessutom tänkt gå en kortare runda då kroppen redan innan var halvrisig, men det visade sig att rundan jag valt - som jag trodde var kortare - i själva verket var 150 m längre än den "långa" rundan som jag tänkte undvika... :meh: Så idag var det jobbigt att ta sig ur sängen. :(

Det bli lite kämpigt ett tag framöver :D
Jag har köpt ett paket Memma. Det behövs grädde till :d

Nåväl. Jag får kompensera med att koka soppa och annat med lite kalorier i. Samt fortsätta med min ambition att inte äta något på kvällarna utan bara dricka te plus möjligen någon rå morot.

Det bli lite kämpigt ett tag framöver :D
Jag har köpt ett paket Memma. Det behövs grädde till :d

Nåväl. Jag får kompensera med att koka soppa och annat med lite kalorier i. Samt fortsätta med min ambition att inte äta något på kvällarna utan bara dricka te plus möjligen någon rå morot.
Till memma är ju kaffegrädde bäst, den är iaf inte lika kaloririk som visp. Funkar också att blanda med lite mjölk tycker jag. :)

Får jag gnälla lite? Jag vet att det egentligen inte är vad de flesta vill läsa om, men jag behöver hjälp. Den här veckan har varit allt annat än bra, skulle säga katastrofal. Har varit på promenad en gång, kört spinning 45 min och core 30 min (fick hoppa över momenten när man skulle ligga på rygg på golvet, men för övrigt gick det bra).

I alla fall, det känns som att jag har tappat motivationen, jag har tappat både kost och motion. Nu är ju veckan inte slut och jag planerar att gå på spinning i morgon och något mer på söndag, kanske att jag försöker mig på lite övningar för mage och rygg före eller efter passet i morgon. Än är jag inte där dock, men jag ska gå all in på att genomföra de planerade passen.

Men kosten framförallt, där ligger mitt största problem. Vad sjutton håller jag på med? Varför tar jag inte tag och planerar vad vi ska äta till middag och hålla mig där? Jag tror också att jag behöver äta en större och rejäl frukost, så att jag håller mig nöjd över dagen och kan äta ngt lättare till lunch och mellanmål. Nu sitter jag ner och skriver det här inlägget, men det är som att mina hjärna glömmer bort eller stänger av ibland. Detta blir ju handikappande, och jag försöker att skriva upp i den mån jag kommer ihåg och hinner.

Jag har pratat om PT i flera veckor, men jag tar ju inte tag i det! Vad sitter det i?

Strindlund, jag vet inte, det gäller ju att hitta motivationen... Själv blir jag ju sjuk om jag återgår till hur det var förut. Den svampinfektionen som jag fick när sockret slog i taket vill jag aldrig råka ut för igen. Så jag kämpar på. Heja heja dig och hoppas att jag kan peppa lite på vägen.

Jag har pratat om PT i flera veckor, men jag tar ju inte tag i det! Vad sitter det i?
Du måste planera planering!

Dvs skriv i almanackan, mobilen eller var det är effektivast, att den x/x kl 15.00 ska jag sätta mig ner och beställa XX, skriva YY och kontakta ZZ.
Jag skriver lappar åt mig själv, det är min metod.

Planera ordentligt in när du ska göra saker, det blir lättare då.

/tanten - leg. prokrastinerare

Vägdag idag.
-1,5kg
Totalt ner 12,3kg.

Så det går ju bevisligen neråt, även om jag känner mig tjockare än nånsin.

När jag går ner omfördelas fettet och jag blir dessutom plufsigare. Det blir en massa löshull som väller över byxlinning och jag får en slapp dubbelhaka.
Några kilo tjockare och hullet spänns ut och blir fastare.

Sedan blir i alla fall jag mer medveten om mitt utseende när jag har fokus på kilona. Jag skärskådar kroppen och äcklas ännu mer än vanligt...

Titta på de kilo du tappat och fundera på hur tung kasse från affären du skulle behöva bära för att motsvara det

När jag går ner omfördelas fettet och jag blir dessutom plufsigare. Det blir en massa löshull som väller över byxlinning och jag får en slapp dubbelhaka.
Några kilo tjockare och hullet spänns ut och blir fastare.

Sedan blir i alla fall jag mer medveten om mitt utseende när jag har fokus på kilona. Jag skärskådar kroppen och äcklas ännu mer än vanligt...

Titta på de kilo du tappat och fundera på hur tung kasse från affären du skulle behöva bära för att motsvara det

Plufsig ja.

Min hud gör alla möjliga lustiga figurer när jag ligger ner och låren har liksom skrynklor och veck.

Och brösten verkar sikta på knävecken :cry:

Idag har jag nått ett dröm mål. Jag är nu äntligen nere på 2siffrigt. För 6 mån trodde jag det aldrig var möjligt att komma under 100 och nu är jag äntligen här. Nu börjar resan att komma ner till nästa delmål på 90.

Grattis och bra jobbat!

Nu är det ny vecka, nya tag! Satt ner och försökte att planera veckan lite gällande kost. Det gick sådär, men nu ska jag iväg och träna med syrran, så får jag försöka att sätta mig ned senare.

Lite gnäll spoilas här under, så den som inte vill behöver inte läsa! ;)

Godis och sötsaker är så svårt! Särskilt när jag äter på grund av känslomässiga skäl. Min lillsyrra säger åt mig att hon brukar tänka på hur hon mår som överviktig och vad dåligt det är att falla för frestelsen. Jag mår bara ännu sämre av att inte få döva min ångest, och det är en ond cirkel. Är just nu inne i en tuff period och det är därför jag säckade ihop totalt förra veckan.

Jag försöker att tänka mig för hela tiden och jag har fått tid hos en psykolog nu.

Grattis och bra jobbat!

Nu är det ny vecka, nya tag! Satt ner och försökte att planera veckan lite gällande kost. Det gick sådär, men nu ska jag iväg och träna med syrran, så får jag försöka att sätta mig ned senare.

Lite gnäll spoilas här under, så den som inte vill behöver inte läsa! ;)

Godis och sötsaker är så svårt! Särskilt när jag äter på grund av känslomässiga skäl. Min lillsyrra säger åt mig att hon brukar tänka på hur hon mår som överviktig och vad dåligt det är att falla för frestelsen. Jag mår bara ännu sämre av att inte få döva min ångest, och det är en ond cirkel. Är just nu inne i en tuff period och det är därför jag säckade ihop totalt förra veckan.

Jag försöker att tänka mig för hela tiden och jag har fått tid hos en psykolog nu.

Allt kanske är gnäll när jag tänker efter :o

Ok people!
Har tänkt igenom mitt mående lite och kommit fram till att jag ska få min cykel oavsett :-)
För jag är duktig, skitduktig rentutav!! Har inga som helst problem att tacka nej till godsaker, och planerar maten duktigt varje vecka. Där kan jag säga att det berömda gnället i denna tråd har hjälpt mig faktiskt. För det får mig att inse att det inte är helt självklart att planera maten så nitiskt....och att faktiskt följa planen.
Motionen lyser fortfarande med sin frånvaro, men har bestämt mig för att skita i det på ren svenska. Det kommer nog när jag tappar fler kilon och känner mig lättare i kroppen.
Så, ny vecka och nya, gladare tag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 240
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama