Visst fanns det några som går efter viktväktarna i den här tråden? Jag tittar på det eftersom jag har ett medlemskap på internet som sträcker sig till maj 2018 (fick en prova på-kod en gång, den skulle räcka 3 månader..
). Viktväktarna funkade riktigt bra på mig när jag använde det innan jag fick den här koden, men då gick jag på möten.
Det jag nu är skeptisk till är ju alla light-produkter som hyllas. Hur gör/tänker ni andra? Har försökt jämföra t.ex matlagningsgrädde på 4% och grädde 40% och ser ju att 1 dl matlagningsgrädde på 4% är 2 (pro)points och en dl grädde på 40% är 11 (pro)Points. (Antar att det heter propoints nu för tiden, fanns när jag var med men bara som fingervisning också fanns det sk. duoval där du kunde äta hur mkt du ville av en viss sak tills du blev mätt för ett visst förbestämt points-värde.)
I alla fall är det skillnad. Stor skillnad, inte ens en halv dl blir ju så lite points som en dl matlagningsgrädde. Vet inte om jag blivit skadad de senaste åren, men jag tycker ju själv att det fullfeta alternativet är bättre och såklart godare. Är det bara ngt vi blivit itutad tack vare LCHF-trenden? Alla de här nytillkomna fitness-människorna förespråkar ju light också.
Så vad säger ni? (Och ni andra)..