Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har faktiskt inte tänkt något på det där med belöningar. Jag kämpar för att bli mer nöjd med mig själv och bli en bättre ryttare, och det tror jag blir en bra belöning i sig. Men belöningar vid delmål kan säkert vara toppenbra! Jag har bara så svårt att unna mig själv saker.

Igår var jag på Yoga för första gången. Det var onekligen rätt flummigt tyckte jag. Jag hade lite svårt att hålla kvar andningen när det blev jobbigt eller svårt. Det kanske inte brände så mycket kalorier men det kändes som det var bra för kroppen. Inte riktigt min grej men helt klart ett komplement till övrig träning.

Innan passet igår var jag ute och intervalltränade hästen i strålande solsken. Man kunde ju inte bli annat än glad! Det var jobbigt för vaderna, så jag har lite träningsvärk idag. I lördags red jag lite dressyr och min kompis som var med tyckte att jag hade fått en mycket bättre sits. Äntligen börjar jag kunna sitta emot lite mer i traven. Träningen ger nog lite resultat ändå.

Jag har dock inte hunnit väga mig, så jag kämpar på helt enkelt och hoppas på att det är tillräckligt. Har svårt att få en bra rutin för vägning, men kanske hellre det än att stirra sig blind på vågen.

När det väl kommer till kritan tycker inte jag att belöningen är värd besväret MEN jag skulle nog aldrig köpa de där sakerna jag vill ha utan belöningstanken.

Det är ju också olika hur vi fungerar när det gäller belöningssystem.
Jag kan ju dra parallellen till när jag sålde kläder via hemförsäljning. Vi fick ofta såna där morötter och små tävlingar, där man skulle locks att sälja mer via diverse utmaningar. Merparten av dessa små morötter lockade mig inte alls, men så ibland dök det upp nån utmaning där moroten var extremt lockande.
Så, för mig handlar det om att det måste vara "rätt morot" för att det ska göra någon skillnad.

De belöningar jag ser mest fram emot är helt klart redan med min vän och att få börja rida. Min tanke med att ha belöningar är också att försöka lära om och bort ovanan att belöna med mat/onyttigheter. :)

Det är skönt att ha mitt excelark att gå tillbaka till när det känns som att ingenting händer och jag känner mig fetare än någonsin. För där står det svart på vitt att så INTE är fallet. Svart på vitt står det där att jag gjort mig av med 98,5cm fett på mina 9 mätpunkter. Och det är mycket. Det är faktiskt så att kroppen är 14% mindre nu. Och jag har faktiskt bara 43cm kvar till mitt ursprungliga mål.

Det borde vara dags att vara stolt över mig själv, över min kropp som är snäll nog att inte lämna överskottshud utan snällt och fint dra ihop sig. Men istället klämmer jag varje kväll på alla de valkar som ännu finns kvar. Äcklas över den feta människan jag ser i spegeln. Som är fetare än hon någonsin varit.
Kommer jag någonsin bli nöjd?

Jag står fortfarande kvar på samma vikt, alltså stått stilla i 2 veckor. Tyvärr är jag inte alls bra från min förkylning, så det är bara att kämpa vidare och hålla sig på den inslagna vägen. Även om jag inte kan motionera som jag skulle vilja, så funkar det med maten i alla fal.

Men otålig är jag, framför allt när jag helst skulle vilja komma i mina vårkläder - som är 10 kg för små....

/Lizzie

Fick tag på ett par bilder på mig från 2012 och var tvungen att lägga dem bredvid ett par nyare bilder.
Plötsligt ser även jag skillnaden! Uppenbarligen kan man komma långt med bara ändrad kost och motion! :D

20150310_151454_zps64c23eyu.jpg~320x480

20150310_152236_zpsez6bpmen.jpg~320x480

Vägde mig för första gången på många månader och konstaterar att jag har en ny förstasiffra.
Nu gäller det att hålla i. Motivationen är ..sisådär. jag utreds på alla håll och ledder och de letar sjukdom, så jag käner mest för att skita i allt och äta vad jag vill.
Fast jag ska inte.

Vägde mig för första gången på många månader och konstaterar att jag har en ny förstasiffra.
Nu gäller det att hålla i. Motivationen är ..sisådär. jag utreds på alla håll och ledder och de letar sjukdom, så jag käner mest för att skita i allt och äta vad jag vill.
Fast jag ska inte.

Hejaheja, skickar lite extra motivation
Jag längtar också efter en ny första siffra (är bara ett par kg bort, så snart, mycket snart)

@lil-sis en helt ny människa

tjohooo!

Var till min lymfterapeut igår.
Väger mig nu på morgonen och har gått ner 2,5 kilo sedan förra vägningen för några dagar sedan. Snabbbantning. Eller ja, försvunnen vätska ur kroppen. Detta är vad jag egentligen väger.

Extra glädjande för det var ett antal år sedan jag såg den här siffran senast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 240
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 188
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur