Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nixehen jag hetsäter/känsloäter flera dagar i veckan. Inte alltid godis och dylikt, ibland är det bara groteska mängder mat. Nej lite socker är ok, men skulle vilja få det via frukt snarare än onyttigheter :) får försöka omvända mitt godissug till fruktsug (lyckades med det som tonåring). Jag är dessutom så knäpp, att jag skulle vissa dagar tycka det vara helt rimligt att byta ut en måltid mot onyttigheter. Därför vet jag inte om kaloriräkning kommer funka heller.

Alltså det är inte meningen att totaldissa det du skriver, jag uppskattar att du tar dig tid! :)

Ja men gör det då? Passa kalorierna och ät chips den dagen. Gör det att du håller dig på mattan de andra 6 dagarna så är det ju inte så dåligt.

@_husmusen_: Personligen tycker jag att frukt i de allra flesta fall är mycket godare än godis, likt förbannat väljer jag i de allra flesta fall godis! :arghh: Men jag tycker så här att du ska försöka hålla en budget med kalorier, men om du känner att du vill byta ut delar eller hela måltiden. Men försök att inte fucka ur alldeles för mkt!

Jag klarar ju mina 2-dagar så det borde gå de andra 5 också. Känner mig dock dålig som inte kan hålla mig från sötsaker, har dålig "karaktär" och så. Men får börja räkna kalorier och se om det kan vara ett bra verktyg kanske :)

Jag klarar ju mina 2-dagar så det borde gå de andra 5 också. Känner mig dock dålig som inte kan hålla mig från sötsaker, har dålig "karaktär" och så. Men får börja räkna kalorier och se om det kan vara ett bra verktyg kanske :)

Jag åt också 5:2 och föll i precis samma fälla! Jag var ju så duktig på tvådagarna och sen jävlars i min lilla låda vad jag kunde vräka i mig på de andra dagarna.

Nu har jag börjat med VV istället. Det bästa verktyget är matdagboken. Den avslöjar väldigt mycket.

@cirkus innan vräkte jag i mig 7 dagar i veckan, så 5:2 passar så sett. Jag går lätt utan mat, vilket nog är ett stort misstag jag gör. Funderar på om kanske kombon med 16:8 kan få lite bukt på det. Och då äta 3 mål på 8 timmar.

@cewe det gör det, att äta mellan lunch och sedan sista efter träning skulle vara super tror jag. Enda är väl när jag byter från dag- till nattarbete att det kan bli småknepigt, men det får jag ta då.

Är det någon av er som räknar kalorier som gör det utan app?

Idag höll jag på att dö, nä kanske inte riktigt men det känndes så. Var ute och sprang och var redan super trött och skulle börja gå. Men då möter jag grannen som oxå är ute och joggar. Då kunde ju inte jag bara börja gå utan skulle vara lika "duktig" som grannen och fortsatte. När jag väl rundade kröken så såg jag ljuset i tunneln. Stod på huk länge för att få tillbaka andan.

Men slog oxå mitt rekord. Sprang 550m utan att gå.

Idag höll jag på att dö, nä kanske inte riktigt men det känndes så. Var ute och sprang och var redan super trött och skulle börja gå. Men då möter jag grannen som oxå är ute och joggar. Då kunde ju inte jag bara börja gå utan skulle vara lika "duktig" som grannen och fortsatte. När jag väl rundade kröken så såg jag ljuset i tunneln. Stod på huk länge för att få tillbaka andan.

Vad duktig du är! Det gäller bara att komma in bra med andningen och hålla det vägen igenom. Det var nog bra att din granne kom, för man måste utmana sig själv ibland och är det inget som motiverar så är det lätt att lägga av.

Blev så inspirerad av dig att jag bestämde mig för att springa en del av min promenad ikväll! Jag klarade faktiskt av att springa drygt en km! I sträck! :banana:

Jag har inte vågat uppdatera här på någon vecka då stämningen varit lite si och så, och det var inte läge att komma in och "gnälla". Jag har nämligen ätit lite dåligt sista veckan så jag känner mig lite missnöjd. Men nu känns det som jag börjar komma ifatt med allt så jag kan bli bättre på att planera maten igen. Jag har dock varit iväg och tränat i alla fall någon dag i veckan och haft hyfsat koll på kalorierna. Det var bara fredag-lördag förra helgen som jag tillät mig att inte räkna kalorier. Då var jag i Göteborg med en vän, men jag åt faktiskt inte så mycket dåliga saker.

Jag har inte vägt mig direkt heller. Jag kände mig lite svullen efter helgen men det har lagt sig nu i veckan, och jag kan faktiskt få in skärpet ytterligare ett hål utan att behöva sluta andas.

Det känns som det går sakta och lite trögt just nu, men jag är faktiskt stolt över mig själv som inte tänker ge upp utan fortsätta. Det får ta LÅNG tid, bara det fortsätter i rätt riktning.

Var på gymmet igår och gick igenom mitt program med instruktör, mycket beröm för intensitet och kämparanda. Lite tips på bla båten för att inte ryggen ska gnälla. Körde bara ett varv styrka men lyckades med 60 minuter kondition på motionscykel. Var även i stallet och donade så fick lite styrka där.
Var planerad utgång med jobbet på kvällen så jag fastade på dagen, åt en hamburgare och skippade efterrätten. Kalorimässigt gick jag nog +/- noll tror jag. :)

Okej jag tog 2 chips och en liten bit sockerfri choklad hemma hos en kollega när vi syrade morötter innan vi gick till afterworken :)

Magont. Och värre blev det av ett trist besked idag. Kan ju inte tröstäta eller äta så jag kanske blir mindre tjockis iaf.

Jag har inte vågat uppdatera här på någon vecka då stämningen varit lite si och så, och det var inte läge att komma in och "gnälla". Jag har nämligen ätit lite dåligt sista veckan så jag känner mig lite missnöjd.
Eftersom jag är gnällkärringen ;) kände jag att jag vill kommentera detta.

Jag tycker att det är helt okej om man "skriver av sig" om man har haft en dålig period. Det finns, för mig, en viss skillnad i det jämfört med att upprepade gånger (under kort tidsperiod) berätta exakt vad man har syndat med.

Själv tog jag fram ett måttband idag och jag får väl vara nöjd med att måttet runt magen är 7-8 cm mindre än när jag skrevs ut från sjukhuset i höstas efter min operation. Men än är det långt kvar till någon form av acceptabelt mått.

Jag har, för övrigt, äppelform - den som är "sämst" ur hälsosynpunkt.
Hur ser ni andra ut? Äpple (lägger allt runt magen, typ) eller päron? (lägger mycket på rumpa och lår)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 245
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama