Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom jag är gnällkärringen ;) kände jag att jag vill kommentera detta.

Jag tycker att det är helt okej om man "skriver av sig" om man har haft en dålig period. Det finns, för mig, en viss skillnad i det jämfört med att upprepade gånger (under kort tidsperiod) berätta exakt vad man har syndat med.

Själv tog jag fram ett måttband idag och jag får väl vara nöjd med att måttet runt magen är 7-8 cm mindre än när jag skrevs ut från sjukhuset i höstas efter min operation. Men än är det långt kvar till någon form av acceptabelt mått.

Jag har, för övrigt, äppelform - den som är "sämst" ur hälsosynpunkt.
Hur ser ni andra ut? Äpple (lägger allt runt magen, typ) eller päron? (lägger mycket på rumpa och lår)
Jag är ett redigt äpple.
Pinnar till ben och obefintlig rumpa. På den tiden jag hade byst så bestod den av två minimala B-kupor. Och jag är bred över rygg och har grova armar.
På det stora hela ser jag ut som en kott-ko.

Jag är ett redigt äpple.
Pinnar till ben och obefintlig rumpa. På den tiden jag hade byst så bestod den av två minimala B-kupor. Och jag är bred över rygg och har grova armar.
På det stora hela ser jag ut som en kott-ko.
hehe, jag har ju i alla fall lite rumpa också, och liite på låren, men har ändå förhållandevis smala ben.
Kanske ska kalla mig för päpple?? :p

Jag är äpple. Stor byst, stor mage och stor rumpa... Tjockast på mitt liksom. Viktigast för mig är ju att få ner midjemåttet till under den farliga gränsen och det är lååångt kvar....

/Lizzie

Har alltid varit störst upptill. Men små bröst. Brukar vara 1-2 st större upptill än nertill.

Idag stod simning på schemat. Simmade 19 st 50m. När jag var klar så började vattengymnastiken. Så var med på ett pass på 30min där oxå. Jag och 15 damer i 65 årsåldern.

Men funderade på en sak när jag simmade. I banan med djup 1.3m så gick alla. Var säkert 30 personer som gick fram och tillbaka. Varför går man i bassängen istället för att simma?

Men funderade på en sak när jag simmade. I banan med djup 1.3m så gick alla. Var säkert 30 personer som gick fram och tillbaka. Varför går man i bassängen istället för att simma?
Har du testat att gå i 1,30 djupt vatten? :D
Det är jättejobbigt. Går inte någonstans att jämföra med att simma.

Jag köpte hund i torsdags! Oj vad mycket roligare det är att gå nu när jag har henne som sällskap! 12000 om dagen är vad jag bestämt i steg och fortsätta med 800 kcal. Det går fantastiskt bra! Jag är en konstig frukt. Stor röv som står rätt ut. Afrikansk säger min nära vän från Uganda. Inte mycket till mage och J kupa. Den skulle dock varit e om jag inte haft i massa silikon när jag var ung och brydde mig ommitt yttre.

@landet det bränner som tusan när vi springer i vattnet på vattengympan. Och du får ju mer motstånd när du står än ligger. Tänk om du skulle dra ett "stående" lakan genom vattnet kontra ett "liggande".

Får bli veckans andra fastedag idag :)

får helt enkelt prova, är ju 180cm så blir inte mycket av mig i vattnet om jag går. (tjockaste delen över ytan)

Men blev taggad att prova. Idag blir det inte mycket motionerat. Har sovit hela dagen och ska jobba i natt igen. Ska ta in hästarna innan jobbet, får gå lite extra då.

Har inte skrivit, eller läst heller för den delen, på ett tag. Har börjat jobba igen och då är jag rätt datormätt när jag kommer hem.

Men iaf, vägdag idag, vecka 7.
Ner 0,6kg.
Totalt 10kg ner.:banana:

10 kg känns lite som en magisk gräns. Och jag är glad att jag gått ner alls denna vecka då det är lite fel vecka i månaden...

Har satt som peppmål att gå ner ytterligare 5kg tills vi ska döpa lillskruttan. Är fem veckor tills dess, så det kan gå men då lär jag försöka komma ut på lite promenader. Eg är det ju bara fyra veckor, lär ju hinna shoppa kläder också :p.

Motivation noll och intet och helgerna är verkligen katastrof.
Har iaf kommit fram till att jag måste äta REJÄLT (ja för mig då) på morgonen och förmiddagen för att slippa suget på kvällen. Inget konstigt eller revolutionerande precis :p Men det är en enorm skillnad. Och jag antar att den är än större nu när jag totalt ligger så lågt i kcal-intag.

Jag har ju haft svårt för det här med belöningar, så pratades med en vän så nu är min belöningsstege omflyttad :)
110 kg ny baddräkt (behöver eg en ny redan nu men då vet jag inte vad belöningen ska vara)
100 kg resa med min vän, troligast kryssning av något slagit
90 kg börja rida
80 kg tatuering
70 kg är mitt mål, ev kommer detta ändras.

Funderar på om jag borde ha 5-kilosintervaller dock men då vet jag inte vad jag ska hitta på :p

Har kommit på en belöning om jag klarar 5 kg till dopet, då ska jag få köpa en ny cykel.
Annars får jag vänta till mors dag. :p

Annars vet jag fasen inte.. Tycker också belöningar är skitsvårt. Kanske för att jag har använt mat som belöning tidigare :meh::down:.

Jag hade en belöningslista på ett forum men det tycks ha dött, forumet alltså :eek:

Men jag har nog genomfört det jag satt mig för men jag flyttade lite på ny frisyr, för håret rasar av ( :cry: ) så jag har redan klippt 15cm och färgat, eventuellt blir det kort på riktigt om ett tag. Har även fått ansiktsbehandling (två ggr) och massage (AJ när det inte finns något fett som isolerar). Vid 75kg var tanken en remiss till IVF men kliniken tar inte emot den ännu, har dock bokat nytt besök för ny utredning för att se hur det ser ut nu.

Vid slutmål så är det en ny tävlingsoutfit som står på listan, har dock hittat ett alternativ jag OCKSÅ vill ha. Kanske måste ha en dressyr och en hopp? :angel:

Har precis ätit mumsig rotfruktsgratäng för bara 4pp för en rejäl bit.
Fick ett infall och använde Viktväktarnas champinjonsoppa som vätska. Det gick väldigt bra! Är eg emot att använda mig av halvfabrikat, men det är ju onekligen mycket lättare att vara principfast när man kan vicka i en femma grädde :meh:;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 245
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 196
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama