Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kämpar på, har haft kompisar över på middag idag. Grillat med rostade rotsaker och tzatziki. Och så frusen cheesecake till efterrätt. Allt utan att ens tulla på veckobonusen. Viktväktarna passar verkligen mig!
Men jag skulle verkligen behöva ta tag i motionen, hur lyckas man med det? :crazy:
Känner NOLL inspiration till att ens gå promenader!
Jaja får väl kämpa på med maten tills jag kan början rida igen. Kanske kan hitta nån som vill ha lite mockningshjälp eller så, om det nu räknas som motion, för mocka gillar jag att göra .

Men jag skulle verkligen behöva ta tag i motionen, hur lyckas man med det? :crazy:
Känner NOLL inspiration till att ens gå promenader!
Förstår dig fullständigt, promenader är det mest meningslösa som finns!
(däremot går jag gärna en runda med stavar, vilket är "lite mer" än en promenad...)

(däremot går jag gärna en runda med stavar, vilket är "lite mer" än en promenad...)

Meningslösa? Promenader är det jag går ner bäst av. Och det sliter minst på min kropp mot tex gymmet.
Jag sätter lurarna i öronen, på med musik och går.

Meningslösa? Promenader är det jag går ner bäst av. Och det sliter minst på min kropp mot tex gymmet.
Jag sätter lurarna i öronen, på med musik och går.

Stavar har jag aldrig testat, får kanske ge det en chans.
Men jag håller med @Ackio, promenader är oslagbara när det kommer till att gå ner. Jag vet ju det, och ÄNDÅ pallrar jag mig inte ut. :banghead:

Tycker man ska tänka sig för innan man säger/skriver vissa saker.
Vissa ord kan såra rätt bra. Inte första gången du har denna inställning i denna tråd.

Stavar har jag aldrig testat, får kanske ge det en chans.
Men jag håller med @Ackio, promenader är oslagbara när det kommer till att gå ner. Jag vet ju det, och ÄNDÅ pallrar jag mig inte ut. :banghead:

Haft sån period nu och inget att skylla på. Äntligen barmark, inte halt, vårsol och inte lika förbannat kallt. Inte ens regnat eller varit grått.

Tycker man ska tänka sig för innan man säger/skriver vissa saker.
Vissa ord kan såra rätt bra. Inte första gången du har denna inställning i denna tråd.

Jag är en sådan person som alltid haft inställningen att promenader är skit! Men nu har jag ändrat den inställningen, och för mig gör det stoor skillnad att ha musik i öronen. Jag tycker att promenader har gjort väldigt mkt för mig och jag har ökat mitt tempo med mellan 2,5-3,5 min per km sedan jag började.

Jag har tom börjat springa på sistone och sist sprang jag 2,5 km i sträck! Woho! När hände det senast liksom?

Nej, bit ihop och jobba på! Ni är duktiga allihopa!

Promenader är ett bra sätt att komma ut och röra sig.
Det jag menade var nog mest att det är så förbaskat tråååååååkigt att gå promenader. Ska jag gå så ska det vara för att förflytta mig från punkt A till punkt B.
Jag har väl tydligen uttryckt mig på ett sätt som trampat någon på tårna, det är inte meningen. Men lite av det ligger nog också i att man inte behöver tolka allt som kritik mot sig själv.

"Meningslösa" = gör ingen nytta
tolkningsfråga
meninglös = saknar mening
Sen är det ju också så att om man tycker att en träningsform är urtrååååkig, så kommer man troligtvis inte utöva den med någon större glöd. Och då gör den inte särskilt mycket nytta heller.

tolkningsfråga
meninglös = saknar mening
Sen är det ju också så att om man tycker att en träningsform är urtrååååkig, så kommer man troligtvis inte utöva den med någon större glöd. Och då gör den inte särskilt mycket nytta heller.

Den är fortfarande inte meningslös. Den kanske inte är en form av träning du trivs med. Men negativt kalla den meningslös då många här faktiskt föredrar promenader. Det är inte kul för oss att höra att vår träningsform är meningslös för den är inte det.

Jag tycker att det är lite synd om det ska vara så lågt i tak i denna tråden så att man måste vakta sina ord såpass.

Vore det inte bättre att istället utgå ifrån att ingen vill något ont med den hen skriver vilket jag är rätt säker på är fallet.

Jag tog iaf inte illa vid mig @ameo. Förstod vad du menade när du skrev meningslös.

Jag provade på i förra veckan att gå i vattnet. Ja det kände jag att det tog verkligen. Men så tråkigt det var. Gick en stund innan och efter jag simmade.

Simmning är ju ganska enformigt det med, men gillar det ändå. Försvinner bort i mina tankar. Har en bok jag vill skriva som jag ofta försvinner in i.

Hur gör man när man vill simma och har mens? Tamponger drar ju till sig vätska åt bägge håll.

Jag provade på i förra veckan att gå i vattnet. Ja det kände jag att det tog verkligen. Men så tråkigt det var. Gick en stund innan och efter jag simmade.

Simmning är ju ganska enformigt det med, men gillar det ändå. Försvinner bort i mina tankar. Har en bok jag vill skriva som jag ofta försvinner in i.

Hur gör man när man vill simma och har mens? Tamponger drar ju till sig vätska åt bägge håll.

Gör de? :o Aldrig haft problem med att få in vatten i musen så det sugs upp av tampongen :o
Har alltid tampong när jag haft mens och simmat (den sitter ju inte precis i dörröppningen :rofl: )

Gör de? :o Aldrig haft problem med att få in vatten i musen så det sugs upp av tampongen :o
Har alltid tampong när jag haft mens och simmat (den sitter ju inte precis i dörröppningen :rofl: )

Sist jag hade mens så simmade jag en V de sista dagarna, när jag hade simmat var tampongen dyngsur av vatten. Jag kanske är konstigt konstruerad

Menskopp såklart.

Jag tycker för övrigt också att det är dödligt trist att gå bara för att gå. Så idag tömkörde jag ungponnyn :) Hon skrittar inte särskilt snabbt så det är lagom promenadtakt. Fast mina nerver klarade bara 2km. Mest för att det är så nära skymning och jag glömde ta på reflexer, samt att solen fortfarande står så lågt att man inget ser när man är på väg åt fel håll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 240
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 188
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur