Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju haft en lång platå nu där jag stått stilla, har gått ner 14 kilo ungefär. Motionen går okej, men har svårt att motivera mig till bra mat :(

Jag är tvärtom, träning är bara att glömma som det känns nu. Ska jag göra det här så blir det via maten.
Blir knappt ens promenader numera sen vi tog bort hunden före jul.
Men det går ju ändå, så skulle jag helt plötsligt bli ett träningsfreak får väl det bli en bonus :p.

Oj mycket blandade inlägg sedan jag tittade in här sist.

Själv började jag ju med viktklubb och efter första riktiga veckan visade vågen -1,1 kg, -1 cm i midjan, 2 cm(tror jag) runt magen, -2 cm runt höfterna.
Enligt uträkningarna får jag äta ganska många kalorier så hittills har jag inte lyckats äta upp alla kalorier jag har för en dag. Men jag håller mig mätt och eftersom jag redovisar allt jag äter är det lättare att inte äta skräp!

Nope, de är utan tillsatt socker. Dock är det aspartam i allihopa.

Väldigt lågt kaloriinnehåll dessutom. 86 kcal i en burk, samt 16 gram protein.
Det lät ju verkligen bra. Letade efter det i min lokala butik, men det fanns såklart inte. Fick köpa drickyoghurt istället med 9 % socker.....

Då har vi samma delmål :up:.
Men jag blir lite deprimerad när jag läser medryttarannonser och dylikt. Verkar ju inte finnas många hästar iaf som klarar av att bära omkring på 90 kilo. :(:down:
@Loppanhellqvist jag vet hur ledsen man blir över hur svårt det är att hitta en häst som bär :( jag hade själv hyfsat svårt att hitta häst som de ville ha hjälp att promenera med också. Nu har jag iofs hittat en som jag tycker om men jag kommer nog aldrig kunna rida henne. Men vi kommer hitta hästar att rida på, det är jag säker på :)
Det finns MASSOR av hästar som klarar betydligt större vikt än så! Problemet är bara att deras ägare inte inser det...

Jag har inte haft någon våg på flera år, men jag vet att jag har vägt tresiffrigt när jag har ridit min häst - halvblodsvalack 20+. Och jag är tämligen säker på att OM jag hade varit för tung för honom så hade han garanterat inte hoppat, skuttat och brallat med mig på ryggen...
Ett annat exempel är en kompis som vägde typ 140 kg innan hon gjorde sin GBP. Hon hade då en foderhäst som hon red, han var typ 155 cm och halvblod med 50% fullblod i. Och även han bockade och brallade glatt med sin ryttare på ryggen...

Hej tjejer och killar!

Jag tänker köra en 30 dagars challange.
30 minuter motion om dagen. (Promenad, träning, simning, tömkörning)
Inget skräpintag( godis, chips, bullar, kakor, läsk)
frukost, lunch, middag och två nyttiga mellanmål (mål Max 1500 kalorier).
Vatten som dryck.

Någon som vill hänga på?

Startar NU!

Hej tjejer och killar!

Vatten som dryck.

Någon som vill hänga på?

Startar NU!

Idag?
Får skritta fram ponnyn för hand ikväll innan "tävling" :D

(Minus vattnet, jag har svårt med vatten, att svälja alltså.)

Hej tjejer och killar!

Vatten som dryck.

Någon som vill hänga på?

Startar NU!

Jag hänger på, men kommer dricka 2 koppar te med mjölk i. Annars startar inte jag på morgonen.

Motion räknas träning. Kör ett litet pass här hemma med styrketräning med bara kroppen.

Hej tjejer och killar!

Vatten som dryck.

Någon som vill hänga på?

Startar NU!
Det låter ju lockande med en sådan utmaning. :D
Mina ursäkter för att inte haka på till 100% är dels en värkande kropp (jag "betalar för" helgens Scandinaviumresa nu och ett tag framöver - det är värt det, men det betyder också att jag inte är fullt funktionsduglig på ett tag. Reumatikerns verklighet :( )
Och dels att jag helt enkelt varken har tid eller ork just nu att sätta mig in i kaloriräkning.
Jag kör min variant av utmaningen - så mycket motion som kroppen orkar med och så vettig kosthållning som möjligt.

Mina ursäkter för att inte haka på till 100% är dels en värkande kropp (jag "betalar för" helgens Scandinaviumresa nu och ett tag framöver - det är värt det, men det betyder också att jag inte är fullt funktionsduglig på ett tag. Reumatikerns verklighet :( )
Och dels att jag helt enkelt varken har tid eller ork just nu att sätta mig in i kaloriräkning.
Jag kör min variant av utmaningen - så mycket motion som kroppen orkar med och så vettig kosthållning som möjligt.

det tycker jag låter som en bra kompromiss. vem vet vi kanske kan få dig att börja räkna något mål mat om dagen innan 30 dagar är slut

Ameo du är så välkommen att hänga med och nej man måste inte räkna kalorier. Med en ok frukost, en ok lunch enligt tallriksmodellen och en middag med tallriksmodellen samt två frukter så landar man på ca 1500 kalorier. Det är mest skräpet man ska undvika och så försöka få ihop 30 minuters motion och det får du bara du mockar boxarna;)

det tycker jag låter som en bra kompromiss. vem vet vi kanske kan få dig att börja räkna något mål mat om dagen innan 30 dagar är slut
hehe, nä, kaloriräkning är inte min tekopp. :p
Jag försöker istället äta sånt som håller mig mätt länge, utan att jag proppat i mig stora mängder mat. Dvs företrädesvis långsamma kolhydrater som dessutom brukar minska mitt sockersug.

Men var du också där!

Måste göra buketräff nästa gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 246
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.