Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte gnällt, utan det är ju din åsikt. Syndat har jag inte heller gjort, så det kom också från dig.
Alltså, jag förstår inte din attityd, faktiskt.
Jag ska förtydliga hur jag menar.
I mina ögon är det gnäll när du gång efter annan beklagar dig för att du har ätit sånt du inte borde äta. Och att med vett och vilje stoppa i sig onyttigheter, om man seriöst försöker gå ner i vikt, kan man kalla att synda.
Det är helt och hållet upp till dig om du vill stoppa i dig onyttigheter. Men i en tråd där vi söker stöd hos varandra för att gå ner i vikt är det inte särskilt trevligt att läsa där någon vid upprepade tillfällen beklagar sig över att ha ätit det hen inte borde ha ätit.
OM alla deltagarna i tråden gjorde så, så hade det blivit en beklaganstråd istället för en pepptråd. Och ganska ointressant att följa.

Jag föreslår att de som vid upprepade tillfällen vill radda upp vilka onyttigheter de har stoppat i sig startar en blogg för detta ändamål. :idea: Och låter den här tråden förbli en tråd där vi ger varandra tips och stöd.

Klappar mig själv på axeln lite, för fikandet hos morfar blev precis så omfattande som jag trodde. Det serverades mandelformar och vaniljbullar till förmiddagskaffe och mandeltårta, nybakad sockerkaka och chokladkrokant till eftermiddagskaffe. Och jag tog ett äpple istället! :banana:

Det var svårt att stå emot, riktigt svårt, var på gränsen till gråtfärdig ett tag när alla andra moffade. Men såhär i efterhand känns det bra och jag har unnat mig två bitar mörk choklad med mintsmak nu på kvällen. :love:
Snyggt jobbat!!! :bow:

Själv har jag lastat nästan 1000 kg hö i släpet idag och sen kastat ut det när jag kom hem. Det fick bli dagens träningspass. Och lönen för mödan är högen med hö på logen! :D

Postar ett citat från min trådstart i denna tråd

"Här peppar, pushar och stöttar vi varandra utan att folk ska komma med en pekpinne om vad vi äter, klagar på ev baksteg vi tar osv"

Läs, ta in. Mer än så skriver jag inte nu.

Undrar varför det många gånger är så provocerande att tacka nej till sötsaker? :confused:

Tror det har att göra med att de flesta är ganska överens med att sötsaker=onyttigt. Och att man vet att man kanske inte borde. Är det då någon annan som avstår så blir det så mycket svårare att rättfärdiga för sig själv att man äter det, äter alla slipper man bry sig med att tänka på det liksom. Så jag skulle gissa på att det ofta blir ett typ "ät din jävla semla och vara glad så att jag kan äta min utan att få dåligt samvete/behöva reflektera över det:rage:" ;)

Nån som har smakat Lindahls nya kvarg med Nötchokladsmak?
Känner att jag har alldeles för höga förväntningar på den och behöver tas ner på jorden lite :angel:.
Hittar den inte nånstans heller och det blir lättare att stå ut med om nån kan säga att den är äcklig. :p
Får jag fråga om sockerhalten på den? Är det inte väldigt mkt socker tillsatt i smaksatta kvargprodukter eller har jag fel? Då måste jag också prova, lät jättegott!

Får jag fråga om sockerhalten på den? Är det inte väldigt mkt socker tillsatt i smaksatta kvargprodukter eller har jag fel? Då måste jag också prova, lät jättegott!

Nope, de är utan tillsatt socker. Dock är det aspartam i allihopa.

Väldigt lågt kaloriinnehåll dessutom. 86 kcal i en burk, samt 16 gram protein.

Nope, de är utan tillsatt socker. Dock är det aspartam i allihopa.

Väldigt lågt kaloriinnehåll dessutom. 86 kcal i en burk, samt 16 gram protein.

Tyckte den var väldigt god faktiskt, blåbär och hallon med.
Käkar den som mellis, snabbt och enkelt och bara 2pp för mig som kör med Viktväktarna. :up:

Vaknat upp ur förkylningsdimman och följde med gubben till affären. Jag shoppade med en 70 %-ig chokladkaka för jag tänkte njuta av en liten bit ikväll.

Tydligen ville ödet annorlunda - när jag kom hem såg jag att jag köpt en 70 %-ig chokladkaka som är smaksatt. Med lakrits! Så djävla vidrigt äckligt :wtf: Hur klantig får man vara :banghead:

Städar huset i ren frustration...

/Lizzie

Vaknat upp ur förkylningsdimman och följde med gubben till affären. Jag shoppade med en 70 %-ig chokladkaka för jag tänkte njuta av en liten bit ikväll.

Tydligen ville ödet annorlunda - när jag kom hem såg jag att jag köpt en 70 %-ig chokladkaka som är smaksatt. Med lakrits! Så djävla vidrigt äckligt :wtf: Hur klantig får man vara :banghead:

Städar huset i ren frustration...

/Lizzie

Fy fasen så vidrigt - stackars dig. Jag tycker att lakrits är en styggelse av obeskrivliga mått.

Jag kommer få svårt denna helg - jag är på roadtrip med sambon och det blev Donken på vägen , men det visar sig att det inte var så "kostsamt" som jag befarade. Jag smygvägde mig i morse bara för att se hur det går under helgen och jag hade tappat ett par hekto till - då bev jag extra peppad och verkligen ska försöka hålla mig ifrån godis och sånt som annars är lätt att jag stoppar i mig när jag sitter i bilen

Tror det har att göra med att de flesta är ganska överens med att sötsaker=onyttigt. Och att man vet att man kanske inte borde. Är det då någon annan som avstår så blir det så mycket svårare att rättfärdiga för sig själv att man äter det, äter alla slipper man bry sig med att tänka på det liksom. Så jag skulle gissa på att det ofta blir ett typ "ät din jävla semla och vara glad så att jag kan äta min utan att få dåligt samvete/behöva reflektera över det:rage:" ;)

Så är det nog, sjukt irriterande iaf.
När man redan kämpar med sig själv och den egna (o)viljan så behövs det liksom ingen som peppar djävulen som sitter på axeln och viskar åt en att skita i allt. :rage:

Fy fasen så vidrigt - stackars dig. Jag tycker att lakrits är en styggelse av obeskrivliga mått.

Lakrits är inte ätbart i någon form. För mig är det helt obegripligt att det har blivit så vansinnigt populärt - det är ju konstiga lakritsblandningar till allt :eek:

Hela huset har idag i alla fall blivit ordentligt sanerat och rensat från katt-, hund- och hästhår... Jag lyckades till och med få energi till att bona köksgolvet. Vet inte när det hände senast (linoliumgolv).

Allt för en missad chokladbit :angel:.

/Lizzie

Vägdag idag.
0,7 kg ner, helt ok.
9,4 kg totalt på 6 veckor, mer än ok. :D

Bra jobbat!

Min invägning idag visade ett nollresultat. Eftersom jag legat däckad i en dunderförkylning sedan förra lördagen så är det helt acceptabelt resultat. Har ju inte ätit bra, och dessutom proppat i mig en massa mediciner...

Ny vecka - nya tag!

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 246
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama