Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
BIA står för Body Impedans Analys. Man sätter två elektroder på foten och två på handen och kör svag elektrisk ström genom kroppen.

Finns vågar att köpa som mäter sånt men kvalitén på mätningarna varierar med priset.

Aha!
Tack!
Det blir nog vanlig vägning.....
(nu promenad med hundarna)

Men Ackio, det var just nu som tonen var så här. Annars så är vi ett väldigt peppande gäng och vi vill ju varandras bästa.

Men återigen, det är svårt att peppa någon som inte är riktigt redo för förändringar i huvudet. Det är först när man riktigt har bestämt sig som man kan börja.

Själv har jag haft ett halvår som har varit jobbigt! Jag ligger på exakt samma vikt som i oktober och om jag bara hade skärpt till mig så hade jag kunnat ligga åtminstonne 10 kilo under. Men jag har "unnat" mig för mycket. Trots det har jag hållit igång kroppen och är sjukt nöjd med mig själv.

Före bild
c9ed0a9b38d00103e65b72bd3907355023942e6f.jpeg

Just nu!

fe8a2dbf342080e7ebf4d1130217f5c667783b3b.jpeg

Heja heja oss alla
Superduktig är du! Längtar till man själv kan lägga ut en liknande bild :)

Ska till morfar idag, fikandets högborg. Giv mig styrka!!
Fördelen är iaf att det inte brukar ifrågasättas om man tackar nej. Men det gäller ju att tacka nej också:cool:.
Tar iaf med mig matlåda för att undvika gräddsåser och smörstekta ting.:up:

Typ 2009? Har kvar samma kläder, ska be sambon fota så jag kan få en jämförelsebild.

I somras. :cry:

Ska ta på mig de kläderna sen när det gått ett år...

Har så jag kan jämföra uniformsklädd också.

Hej,
tänkte bidra med en peppande bild från min viktnedgång förra året. Jag började i början på mars och var nöjd i slutet på juli. Det är 30 kg mellan bilderna (tagna i mars och juli). Efter juli har jag hållt igång träningen och njutit av mitt nya liv. Jag var inte överviktig mer än ett par år men det räckte verkligen.

20150227071936-164.4.17.36.jpg

Men Ackio, det var just nu som tonen var så här. Annars så är vi ett väldigt peppande gäng och vi vill ju varandras bästa.

Men återigen, det är svårt att peppa någon som inte är riktigt redo för förändringar i huvudet. Det är först när man riktigt har bestämt sig som man kan börja.
Jag tycker det verkar vara en tråd för de som är "duktiga". Övriga göre sig icke besvär, liksom.
Ingen i tråden kan veta om jag (antar att det var mig du syftade på) är redo för förändringar bara baserat på några inlägg. Var och en har sin egen resa att göra, jag gör på mitt sätt du gör på ditt sätt, inget av sätten är fel.

P.g.a påhoppet av @ameo har jag undvikit buke ett tag. Har aldrig blivit så påhoppad förut och blev faktiskt väldigt ledsen.

Linda, ingen kan tala om för dig hur du känner eller tycker. Men jag syftade inte på dig specifikt utan bara konstaterade att det inte går förrän man ställt in sig i huvudet på att det ska gå.

Det här är definitivt inte en tråd för enbart duktiga.

Jag har precis skrivit att jag har haft en dålig vinter och trots massor av träning inte kunnat stå emot socker monstret. Jag kan bara försöka förmedla mina tips om hur jag gör. Kanske peppar det någon annan.

Så välkommen in i gemenskapen och kämpa på. Alla försöker vi gå ner på ett eller annat sätt!

P.g.a påhoppet av @ameo har jag undvikit buke ett tag. Har aldrig blivit så påhoppad förut och blev faktiskt väldigt ledsen.
Tråkigt att du blev ledsen. Men påhopp, det vill jag nog inte kalla det. Men visst, tolkningen är fri.
Själv blir jag nedstämd och allt utom peppad av upprepade inlägg där man beklagar sig över hur man har syndat. (Hur kul tror du den här tråden hade varit om alla deltagarna gjort detsamma? Den hade ju i alla fall inte peppat någon till viktnedgång, vilket är avsikten med den... :idea: )
Så då är vi väl kvitt då. ;)

Jag tycker det verkar vara en tråd för de som är "duktiga". Övriga göre sig icke besvär, liksom.
Ingen i tråden kan veta om jag (antar att det var mig du syftade på) är redo för förändringar bara baserat på några inlägg. Var och en har sin egen resa att göra, jag gör på mitt sätt du gör på ditt sätt, inget av sätten är fel.

Självklart får du också hålla till här! Jag tycker inte att @ameo gör några direkta påhopp, men jag förstår din känsla. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, baserat på dina inlägg och svar på tips och så vidare, så verkar det inte riktigt som att du har bestämt dig. DEN känslan vet jag exakt hur den är, att bara se en massa hinder i vägen och inte riktigt orka ta sig över dem.

Jag tycker att du ska försöka med små förändringar, och vill du äta pizza så gör det, men ät en halv och spara resten till nästa dag. Vill du dricka cola så gör det, även om det är rent gift, men bestäm dig att du max ska dricka en burk till pizzan. Inte mer.

Jag kan säga att min resa går väldigt knackig, men jag försöker att tänka mig för varje dag. Ibland äter jag två stycken dubbelnougat bara för att, men dagen efter försöker jag tänka om det verkligen var värt det. Var jag sugen och mådde jag bra efteråt? Svaret brukar oftast bli nej. Nu har jag varit krasslig en vecka och har tillåtit mig själv att balla ur, men till veckan ska jag köra igång på allvar igen.

inga ömma tår, jag tycker bara att gnäll är otrevligt och nedbrytande.

Tråkigt att du blev ledsen. Men påhopp, det vill jag nog inte kalla det. Men visst, tolkningen är fri.
Själv blir jag nedstämd och allt utom peppad av upprepade inlägg där man beklagar sig över hur man har syndat. (Hur kul tror du den här tråden hade varit om alla deltagarna gjort detsamma? Den hade ju i alla fall inte peppat någon till viktnedgång, vilket är avsikten med den... :idea: )
Så då är vi väl kvitt då. ;)
Jag har inte gnällt, utan det är ju din åsikt. Syndat har jag inte heller gjort, så det kom också från dig.
Alltså, jag förstår inte din attityd, faktiskt.

Klappar mig själv på axeln lite, för fikandet hos morfar blev precis så omfattande som jag trodde. Det serverades mandelformar och vaniljbullar till förmiddagskaffe och mandeltårta, nybakad sockerkaka och chokladkrokant till eftermiddagskaffe. Och jag tog ett äpple istället! :banana:

Det var svårt att stå emot, riktigt svårt, var på gränsen till gråtfärdig ett tag när alla andra moffade. Men såhär i efterhand känns det bra och jag har unnat mig två bitar mörk choklad med mintsmak nu på kvällen. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 253
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama