Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån som har smakat Lindahls nya kvarg med Nötchokladsmak?
Känner att jag har alldeles för höga förväntningar på den och behöver tas ner på jorden lite :angel:.
Hittar den inte nånstans heller och det blir lättare att stå ut med om nån kan säga att den är äcklig. :p

Känner att jag har alldeles för höga förväntningar på den och behöver tas ner på jorden lite :angel:.
Hittar den inte nånstans heller och det blir lättare att stå ut med om nån kan säga att den är äcklig. :p

fy sjutton vad det lät gott. Måste se om jag kan hitta när jag handlar på fredag.

Nej har än så länge bara hittat en tom hylla med en etikett på. Vanilj är än så länge min favorit men alla småburkarna är fullt ätbara :d

Den är god, men det blir lite konstigt. När man känner lukten tror man att den ska smaka mer nötchoklad än den gör, men det är ju trots allt kvarg, och inte nötcreme :p
Men, tja. Helt okej - men vaniljen är godare.

Jag har ätit den och var inte nöjd alldeles för mkt nötsmak och alldeles för lite chokladsmak (läs ingen). Tänk mer åt nougathållet med nötkaraktär så får du en rimlig uppskattning.

Vanilj var god! Mer som jag tänkt mig :-)

Har inte vägt mig på en månad, men hoppas såklart att det går neråt.
Gjorde en kroppsscan innan
började med Tabata.
Vilket kanske är det roligaste jag gjort, fy satan så jobbigt och efter första passet tog det 5 dagar innan
jag kunde gå normalt pga träningsvärk.
Men trots att träningsvärken är grym ibland så är det så sjukt roligt !!
Har tabata 1g/v och simmar 1g/vecka.
V.13 så läggs ett till pass med tabata in varje vecka.
Äntligen känns träning som en belöning och inte ett straff,
tränar inte för att bli smal utan för att få en stark kropp.
Där tror jag att jag har gjort tankevurpor tidigare och därför inte lyckats.
Äter gör jag, men försöker lära mig att äta 6ggr/dag istället för max 2
följer ingen diet, inga förbud eller måsten.

Jag är sur. :meh:
Gått drygt 1 km idag, känner mig lat för att jag inte gick längre men ville inte bli svettig.
Sen har jag ätit pizza, :devil: Cola (50 cl + 20 cl och 50 cl igen), en stor Sport Lunch, en coco, en center och en plopp. :mad:
Nåja, nya tag i morgon... :wtf:

Jag är sur. :meh:
Gått drygt 1 km idag, känner mig lat för att jag inte gick längre men ville inte bli svettig.
Sen har jag ätit pizza, :devil: Cola (50 cl + 20 cl och 50 cl igen), en stor Sport Lunch, en coco, en center och en plopp. :mad:
Nåja, nya tag i morgon... :wtf:
Men alltså, vem är du sur på? Gör det någon skillnad för dig? Fungerar det bättre om du blir sur?

Jag är övertygad om att vi alla fuskar vissa dagar, det är kanske därför vi sitter i den här tråden. Men inget blir ju bättre av att man gnäller över att man själv har felat en dag. Utan gör det bättre i morgon istället!
Och nästa gång - ät pizzan, men drick vatten till, så har du gjort det lite bättre. Jag har, som jag tidigare nämnt, helt köpt instruktionen från biggest loser - drick inte dina kalorier, utan tugga i dig dem! Sen lever inte jag heller alltid som jag lär, men det är en helt annan sak.

För övrigt, ett allmänt tips: jag tror ju på fenomenet långsamma kolhydrater, det håller mig mätt längre och minskar mitt sockersug. Jag har börjat äta Granola från Paulun, som är osötad och innehåller förhållandevis bra saker. De första varianterna som kom innehöll dadlar, något jag inte för mitt liv kan lära mig att uppskatta. Men nu finns det även två andra smaker - "kardemumma och mullbär" och "kanel, mandel och äpple" - de är jättegoda, med ett plus för den första av dem! :d

Kl körde ett styrkepass idag, kändes ganska bra faktiskt :)
Vägde mig och väger 118,4 kilo idag, vägde 119,8 för en månad sedan. Helt ok även om jag var nere och vände på 118,2 vid ett tillfälle (vilket car fusk gör det var efter en fastedag).
var hos min nya dietist idag, vet inte riktigt vad jag tycker ännu.

Men alltså, vem är du sur på? Gör det någon skillnad för dig? Fungerar det bättre om du blir sur?

Jag är övertygad om att vi alla fuskar vissa dagar, det är kanske därför vi sitter i den här tråden. Men inget blir ju bättre av att man gnäller över att man själv har felat en dag. Utan gör det bättre i morgon istället!
Och nästa gång - ät pizzan, men drick vatten till, så har du gjort det lite bättre. Jag har, som jag tidigare nämnt, helt köpt instruktionen från biggest loser - drick inte dina kalorier, utan tugga i dig dem! Sen lever inte jag heller alltid som jag lär, men det är en helt annan sak.
Jag är inte sur på någon, jag är bara sur. Jag får väl skriva att jag är sur!? Får man inte känna som man känner eller?
Och nej, jag tänker inte dricka vatten till pizzan nästa gång för jag vill inte det.

Jag är inte sur på någon, jag är bara sur. Jag får väl skriva att jag är sur!? Får man inte känna som man känner eller?
Och nej, jag tänker inte dricka vatten till pizzan nästa gång för jag vill inte det.
Är du alls villig att göra någon förändring då? Eller vill du bara få gnälla av dig när du har ätit onyttigheter som du inte borde?

Det är ju tyvärr så att om man ska lyckas bli av med en stor övervikt så måste man ändra på något, eftersom tidigare system bevisligen inte har fungerat. Det vet du säkerligen också.
Skriv du om du är sur, men förvänta dig inget medlidande.
Själv tycker jag att gnäll är det mest nedbrytande som finns. Detta är inte någon gnälltråd utan är väl snarare tänkt som en pepp-trådså att vi kan hjälpa varandra att hitta rätt spår igen. Så jag tycker det är lite tråkigt att gång på gång läsa kommentarer om att någon har vräkt i sig onyttigheter.

@_husmusen_ bra jobbat! Jag har för mig att du låg betydligt högre i startvikt (orkar inte backa och kolla...)
Själv ska jag ta tag i att boka en tid på Actic, har en månads gratis träning där som jag tänkte utnyttja. Och den måste lösas in den här veckan...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 629
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 200
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama