Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis upptäckt att städning finns med som aktivitet i vv-appen :banana::banana::bump::bump:
Jag har motionerat järnet idag om man får räkna städning!! Hela huset blänker, avslutade med att rensa avloppet :wtf::wtf:.
Nu ska jag sy lapptäcke till lilla valpen som flyttar hem till oss om två månader. Känner mig lite sockerdrickabubblig i kroppen för folk har börjat kommentera att jag ser smalare ut. Skitlöjligt att bli så glad över det men jaja, då är jag väl löjlig då.
Nu är iaf påskätandet över för den här gången, och det blev inte så farligt. Inte en enda godis har passerat över mina läppar! Det är lite oh my God över den, men har ätit lite marängtårta istället så helt helgonlik är jag inte.:p:D.
Hoppas ni andra också har haft en fin påsk! :)

Vad duktig ni är allihopa! Jag har inte direkt gått ned i vikt de senaste två veckorna, men jag har format om mig lite i kroppen.

Jag var ute och sprang drygt 3,5 km i sträck (!!) igår. Tränar på och nu ska jag på allvar försöka med maten, att lägga om och ändra. Mer grönsaker osv! Och light (matlagningsgrädde istället för grädde 40%).

Om jag skulle engagera mig skulle jag gå ned i vikt direkt. Det är jag övertygad om!

Vägdag idag:
-1,4 kg
Total viktnedgång,15 kg.

Jag fortsätter stadigt neråt, är ju herrejössesmånga kilon kvar men fortsätter det såhär kommer det iaf inte ta flera år.
Har ju inte kört i tre månader ens och har redan tappat en tredjedel av det jag ska gå ner.
Känner mig så nöjd att jag har hittat ngt som funkar trots att jag inte sköter mig till 100% hela tiden. Mumsade i mig lite b&j igår tex :p. OCH popcorn. Allt inom tillåtna pointsgränser :):up:.
Har börjat nosa lite, lite, lite smått på att börja röra på fläsket på nåt sätt. Men det är inget jag kommer stressa fram utan det kommer när det kommer.

Så har jag tassat upp ur sängen och ställt mig på vågen. Och den visade 109,6 kg vilket betyder -2 kg sedan i onsdags. :up: :D En drömstart. Även om jag vet att det naturligtvis inte kommer se ut så hela vägen. Det är ändå peppande! :banana:

Nu, på med träningskläderna och ut på joggingturen. Sedan frukost och åka till stallet och rida. :up:

Det enda jag tappar för tillfället är motivation...

Men, vikten står stilla iaf!

Bara att ta ett nytt tag och sockerdetoxa sig igen. Så ska det nog gå ner igen.

Idag har jag försökt göra bättre val och tänka på vad jag stoppar i mig. Till middag blev det en och en halv pannbiff, en liten potatis, broccoli/svamp/morötter/paprika/vitlök och en löksky i stället för gräddsås. Nöjd över middagen, även om biffen var halvfabrikat.

Skulle gå på spinning men jag "orkade" inte, det var det här med att passa in en tid, sätta sig i bilen och behöva köra dit. I stället tog jag fram dammsugaren och begav mig sedan ut på vad som skulle vara en promenad, eftersom jag var (är) så grymt trött i skallen.

Det slutade med 2 km promenad och 4 km (i sträck!!) jogging! Rekord! :banana: Det går inte fort, men det viktigaste är att min puls kommer upp och att jag klarar det mentalt!

Det slutade med 2 km promenad och 4 km (i sträck!!) jogging! Rekord! :banana: Det går inte fort, men det viktigaste är att min puls kommer upp och att jag klarar det mentalt!

Ibland blir det inte som man tänkt sig, ibland blir det bättre. Just det här är ju hemligheten med att få in motion i vardagen. Gör det som passa och funkar, just idag. Bara för att jag planerat styrketräning betyder inte det att jogging är sämre, bara för att det inte är planen.

Just promenader är f ö grymt underskattad motion. Sliter inte på kroppen, boostar viktnedgången, går att göra i alla väder, kräver lite/inga förberedelser

Den här påsken är inte rolig i mathänseende.
Jag bär skräp och jobbar ute. Det gör att mitt blodsocker svajar hejvilt och jag får gå in och mota insulinkänningar stup i ett. Brukar kunna fixa det men med en rejäl förkylning uppepå så klarar jag itne att räkna ut balansen mat/motion.
Varje känning gör att jag stoppar i mig kolhydrater.
Enda trösten är att jag ju i alla fall "styrketränar". Får stypa maten med början imorgon när jag jobbar igen.
Har inte vågat väga mig....

Den här påsken är inte rolig i mathänseende.
Jag bär skräp och jobbar ute. Det gör att mitt blodsocker svajar hejvilt och jag får gå in och mota insulinkänningar stup i ett. Brukar kunna fixa det men med en rejäl förkylning uppepå så klarar jag itne att räkna ut balansen mat/motion.
Varje känning gör att jag stoppar i mig kolhydrater.
Enda trösten är att jag ju i alla fall "styrketränar". Får stypa maten med början imorgon när jag jobbar igen.
Har inte vågat väga mig....

Har du inte insulinpump? För där kan man ju sänka antalet procent vad pumpen ska ge osv när man anstränger sig.

Har du inte insulinpump? För där kan man ju sänka antalet procent vad pumpen ska ge osv när man anstränger sig.
Nej jag har inte pump. Vägrar. (Ser faktiskt inga fördelar över huvud taget. Det är bara jäkligt dyrt och krångligt. )

Men det är ju just räknandet som är bekymret. Inte att sänka dosen. Jag räknade fel. Det hade ingen pump i världen kunnat hjälpa..
Och jag har fortsatt att räkna lite fel eftersom det blir lite dominoeffekt av en första felräkning.

Nej jag har inte pump. Vägrar. (Ser faktiskt inga fördelar över huvud taget. Det är bara jäkligt dyrt och krångligt. )

Men det är ju just räknandet som är bekymret. Inte att sänka dosen. Jag räknade fel. Det hade ingen pump i världen kunnat hjälpa..
Och jag har fortsatt att räkna lite fel eftersom det blir lite dominoeffekt av en första felräkning.
Åh, det där känner jag så väl igen! En av mina närmaste vänner har diabetes typ 1 och det är rätt mentalt nedbrytande att när man är aktiv och rör sig så får man istället lågt socker och tvingas "sabba" det genom att stoppa i sig socker i en eller annan form. :meh:

Jag hejar på dig!

Jag hoppas att jag kan klara mig igenom den här dagen på ett bra sätt! :crazy: Hittills en väldigt låg dag och då vill jag bara ge upp direkt. Det går bra nu därför att jag är på jobbet. Ska hälla i mig lite kvargsmoothie nu och hoppas att det hjälper mig på banan!

Jag hoppas att jag kan klara mig igenom den här dagen på ett bra sätt! :crazy: Hittills en väldigt låg dag och då vill jag bara ge upp direkt. Det går bra nu därför att jag är på jobbet. Ska hälla i mig lite kvargsmoothie nu och hoppas att det hjälper mig på banan!

Hoppas att det har gått bra! Försök att tänka att om dagen i övrigt är låg och inget fungerar så ska du åtminstone få det här att fungera. Försök även tänk ut en belöning om du klarar dig dagen ut, t.ex. en fin bunt tulpaner, ett par nya skor, ridbyxor, eller vad som kan tänkas väga tyngre än att ge upp.

Hoppas det löser sig framåt. Vet sambon blev så trött på sig själv ibland när han räknade fel när han hade penna förut.

Har åkt på en dunderförkylning utan dess like! Och då är det som att kroppen tycker att den behöver det onyttiga alldeles extra mycket. Gaaah!! Vill typ slita upp en av kladdkakorna i frysen och bara mumsa i mig! Men jag ska inte..

Hur går det för alla?

Dålig dag igår, bättre idag! Min viktnedgång kommer att ta tid, varje process måste mogna och jag kan/vill inte ge upp. Ok, det får ta tid!

Testade en ny träning för mig idag, fighting-inspirerad. Min kordinationsförmåga är urkass, så det kändes tråkigt. Får väl dock testa några gånger till och se om det är ngt för mig!

Annars är min plan att försöka variera mina löppass med rena "löpa-så-långt-jag-kan" och olika former med intervaller. Både på platten och uppför i backe. Det känns som en bra plan för tillfället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 239
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama