Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på jobbintervju i veckan men fick förstås nobben då de sa något i form med "vi kan inte anställa människor av din storlek, det är inte bra för våra business." Kändes som ett slag under bältet. :cry:
Förklarar varför jag föredrar att vara hemma och inte ute och söka jobb. Får bli hemmafru på fulltid.:yuck:

Var på jobbintervju i veckan men fick förstås nobben då de sa något i form med "vi kan inte anställa människor av din storlek, det är inte bra för våra business." Kändes som ett slag under bältet. :cry:
Förklarar varför jag föredrar att vara hemma och inte ute och söka jobb. Får bli hemmafru på fulltid.:yuck:

Vad var det för jobb?

Jag har haft alla möjliga som fet.

@lil-sis Var som sekreterare hos ett privatföretag.
Känner mig ganska kraftigt förolämpad ringde upp dem senare och sa att sådär kan ni inte bete er, de frågade då om jag ville ha jobbet men jag sa nej. Vill inte jobba med trångsynta människor. :cry:

Ja alltså det gäller väl alla i tråden, därav tråden ;)

Men det är lättare att göra bra val när man är mätt :D
Mycket lättare när man är mätt :).

Nej, man måste inte lassa på med mat bara för att det är buffé :) Ett tips i all välmening är att tänka på vad du kan göra istället för vad du inte kan. Just nu är du helt inställd på "jag kan inte stå emot". Du har givit upp på förhand. Det du måste bestämma dig för är om det är värt att skjuta upp viktnedgången ett par veckor för att få fortsätta i samma gamla spår. Jag säger inte att du ska strunta i all god mat och bara äta grönsaker. Men se det som ett tillfälle att öva din viljestyrka och eftertänksamhet. Precis allt på en buffé är inte gott och det räcker med en liten bit av det man tycker om. Gå ett varv och se efter vad du verkligen vill ha och vad du kan vara utan.

Att gå ner i vikt är framför allt en mental resa och det är precis såna här situationer man måste lära sig hantera :)

Hoppas ni får en trevlig helg!
Du har helt rätt! Jag ska göra mitt bästa helt enkelt. Eftersom jag passat på att bli sjuk så kanske jag ändå inte är så sugen på mat *hoppashoppashoppas* ;). Men ska försöka att inte överäta i alla fall, det är steg 1. Och sen välja mer proteiner än kolhydrater för att prioritera lite.

Det där är ju diskrimenering! Förstår att det känns tungt. Jag hade blivit förbannad!

@Marty Ja exakt, man känner sig ju inte direkt bättre av det heller. Speciellt inte när man kämpar som en galning för att gå ned i vikt. Hur ska man kunna vara glad när man gått ner några få kg när andra kommenterar sådant?
Plus på det är att jag redan är väldigt deprimerad pga vikten också. :(.
Hur tänker människor egentligen?:confused:

@Marty Ja exakt, man känner sig ju inte direkt bättre av det heller. Speciellt inte när man kämpar som en galning för att gå ned i vikt. Hur ska man kunna vara glad när man gått ner några få kg när andra kommenterar sådant?
Plus på det är att jag redan är väldigt deprimerad pga vikten också. :(.
Hur tänker människor egentligen?:confused:
Tyvärr tänker inte människor speciellt långt. Vad trött man blir... Jag känner mig också rätt kass pga vikten. Hjälper inte alls när folk kommenterar den, för man är väldigt medveten om vikten när man försöker gå ned i vikt. Fick kommentarer av en vän härom veckan om min vikt. Även fast hon är min vän och hon sa det i välmening så svider det något enormt.

@Marty Ja jag håller med, människor tänker bara ungefär dit näsan räcker. Man blir ju ännu känsligare när man försöker gå ned i vikt också, då blir man ju ledsen istället.
Själv så skulle jag aldrig kommentera någons vikt, usch. Man ska stötta varandra inte stjälpa omkull varandra. Så enkelt är det. :cautious:

@Marty Ja jag håller med, människor tänker bara ungefär dit näsan räcker. Man blir ju ännu känsligare när man försöker gå ned i vikt också, då blir man ju ledsen istället.
Själv så skulle jag aldrig kommentera någons vikt, usch. Man ska stötta varandra inte stjälpa omkull varandra. Så enkelt är det. :cautious:
Absolut. och det är därför en tråd som denna finns. För att vi ska kunna peppa varandra genom detta. Så jag tycker att du ska försöka strunta i den där elaka arbetsgivaren. Det är ju de som har mer seriösa problem än du har.

@Marty Tycker det är toppen att den här tråden finns, precis hoppat in i den men känns fortfarande bra.
:D.
Föresten så har jag idag provat äta naturell kvarg med bär i för första gången, kan säga att det tog mig med storm. Någon som vet om kvarg är bra eller dåligt? :banghead::eek:

Föresten så har jag idag provat äta naturell kvarg med bär i för första gången, kan säga att det tog mig med storm. Någon som vet om kvarg är bra eller dåligt? :banghead::eek:
Kvarg är väl rätt okej tror jag.
Men jag vägrar köpa det så länge det inte finns någon svensktillverkad kvarg. Och någon sådan har jag inte hittat hittills.

@Oj så den är inte svensk? :s nääh då äter jag den inte.
äter mest ekologiskt faktiskt, och svenskt.
så då säger jag nej till kvarg även om det var gott. :)
ska äta sorbetglass ikväll gjord på hallon. Försöker intala mig att det är bättre än vanlig glass :D.

Fy farao vad dålig stil!!!! Fruktansvärt oprofessionellt av företaget!!!

Lite bättre dag idag, känt mej smalare konstigt nog. :p Våra jobbarkläder varierar i storlek (trots samma på lappen) och idag satt både byxor och tunika löst, bara slumpen men det kändes bra. :D I kväll unnar jag mej lite vin och ev något godis. Är lite slappare på helgerna men det brukar fungera ändå.:)

Här går det lite halvdåligt, jag har ätit relativt bra och rört på mig massor, haft rejält med träningsvärk i omgångar men vågen har inte rört på sig. Känner mig nästan tjockare :( jag bestämde mig för att testa 5:2 som jag har funderat på läänge och nu har jag suttit och gjort upp ett matschema, min första fastedag blir på tisdag och så ska jag såklart försöka äta nyttigt däremellan också. Hålla koll på kaloriintaget.
Mitt största problem är kvällar och nätter. Oftast börjar jag dagarna jättebra med nyttig frukost men sen kan det oftast bli att jag äter för lite under dagen, är utsvulten till middag och äter på tok för mycket, oftast någon färdigmat, fort ska det gå för att jag är så himla hungrig och sen har jag så svårt för att inte tugga på nått när jag sitter vid datorn halva nätterna.

Här går det lite halvdåligt, jag har ätit relativt bra och rört på mig massor, haft rejält med träningsvärk i omgångar men vågen har inte rört på sig. Känner mig nästan tjockare :( jag bestämde mig för att testa 5:2 som jag har funderat på läänge och nu har jag suttit och gjort upp ett matschema, min första fastedag blir på tisdag och så ska jag såklart försöka äta nyttigt däremellan också. Hålla koll på kaloriintaget.
Mitt största problem är kvällar och nätter. Oftast börjar jag dagarna jättebra med nyttig frukost men sen kan det oftast bli att jag äter för lite under dagen, är utsvulten till middag och äter på tok för mycket, oftast någon färdigmat, fort ska det gå för att jag är så himla hungrig och sen har jag så svårt för att inte tugga på nått när jag sitter vid datorn halva nätterna.

Jag är jättenoga med att äta 5 gånger om dagen just för att slippa bli hysteriskt hungrig mellan måltiderna. Jag och sambon lagar all mat från grunden - färdigmat är totalt förbjudet i mitt hushåll ;). Och visst - det tar tid att laga mat från grunden, men det är enda sättet att få koll på vad man egentligen stoppar i sig. I mitt fall är det sockret jag jagar och det stoppar matproducenterna i ALLT... :mad:

Det viktigaste målet för min del är just mellanmålet till em-fikat. Vid 14:30 äter jag 2 dl mild naturell yoghurt (EKO) och 20 gram valnötter. Då har jag ätit lunch någon gång mellan 11:35-12:30 och är alltså inte vrålhungrig. Mellanmålet gör dock att jag inte är helt tokhungrig när jag kommer hem från jobbet. Alltså kan det ta någon timme att laga middag utan att jag svimmar och dör av hunger :p.

Veckans invägning idag visade på ett resultat om -1,5 kg. Känns bra med tanke på att jag skottat snö som en galning under veckan - bra träning, eller nåt ;). Som vanligt är det mer positivt att mäta sig än att väga sig - midjemåttet har minskat 3 cm sedan förra veckan, men även byst, höfter och vad har minskat så under veckan har jag tappat 6,5 cm :bump:.

/Lizzie

Vad hände där??? Kryssningshelgen gick över förväntan. På buffén höll jag mig till mestadels proteinerna. Fyllde ut med lite potatisgratäng bara och tog bara en tallrik. Tillät mig äta från desserterna men det blev inte supermycket där heller. Känner mig jättenöjd!

Ännu mer nöjd kände jag mig nu på morgonen när jag ställde mig på vågen. Jag blev väldigt förvånad när jag insåg att jag sedan förra helgen gått ned 2,2 kg. Detta trots utebliven träning och knappt igen ridning pga att jag blev sjuk. Har bara försökt ha lite koll på intaget. Vågen har ju mer eller mindre stått still sedan start, så jag kände att det var på tiden att det hände något. Äntligen märks det lite också. Nu kan jag ha skärpet på tredje hålet utan att det stramar. I början av året var det längst ut som gällde. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 246
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30