Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
+ @Ackio och @pemi: Åh, vad jag blir rörd av responsen i denna jobbiga tid! :D:o Jag vet att juice inte är det nyttigaste som finns, men eftersom den är färskpressad på apelsin, grape och ingefära har jag ändå sett det som ngt nyttigt för tillfället. Visst att det är mycket nyttigare att äta frukten som den är, men just nu känns det här som något bra. Jag har tidigare varit en frukostmänniska, men nu är jag inte det men jag känner att jag ändå vill få i mig ngt. Smoothies med mjölkprodukter har varit uteslutet eftersom det känns för stabbigt. Vi får väl se hur det utvecklar sig...

Min nuvarande frukost håller mig pigg och mätt i 3-4 h, med vatten och en grön kopp te däremellan.

Du äter. Det är bra.

Här har jag provat brallor jag inte haft på år och dar som jag nu kan knäppa. Att det ger mig ett snyggt däck runt midjan må vara, jag är på rätt väg och förhoppningsvis minskar däcket rätt snart så att jag kan börja använda brallorna.

Januari betydde -4,5 kg för min del. Hoppas att februari betyder något liknande. (och sen november betyder det -20 kg, men det är lite fusk, för det är en förlossning inblandad i det hela också.)

Här har jag provat brallor jag inte haft på år och dar som jag nu kan knäppa. Att det ger mig ett snyggt däck runt midjan må vara, jag är på rätt väg och förhoppningsvis minskar däcket rätt snart så att jag kan börja använda brallorna.

Januari betydde -4,5 kg för min del. Hoppas att februari betyder något liknande. (och sen november betyder det -20 kg, men det är lite fusk, för det är en förlossning inblandad i det hela också.)

Heja på! Största boven för mig är min hjärna. Usch för den! Är så imponerad av dig och alla andra som har gett er fan på att ni ska fixa det här. Jag är inte i det stadiet än, men jag försöker att omprogramera min hjärna i detta nu. Varje dag, varje timme. Med hjälp av syrran, buke och @GotAsecret! :love:

:) Bygg som sagt efter hur DU trivs med att äta. Jag äter tex bara 200kcal frukost. Mer går inte. Desto mer till middag för då jag vill äta.

Jag äter heller inte mycket till frukost, jag älskar egentligen frukost men ju mer jag äter då desto hungrigare blir jag senare på dagen, känns som jag tänjer ut magsäcken. :p Brukar bli Naturell yoghurt och lite müsli, hamnar på ca 220 kcal då, på jobbet brukar det bli ett ägg på frukostfikat och sen ordentligare lunch. Jag har lätt att hålla igen på dagtid, men kvällarna, oj oj, då är jag hopplös på att leta i skåpen. :o Så då är det ju tur att jag hållit igen under dagen så hamnar jag på normalt kaloriantal ändå... Sen vet jag ju att dessa "tomma kalorier" med massa kolhydrater inte är nyttiga, men just nu får det blir så... Har iaf motionerat, en entimmas tur i skogen med hästen, så underbart med galopp i pudersnö!!!! :love:

Heja på! Största boven för mig är min hjärna. Usch för den! Är så imponerad av dig och alla andra som har gett er fan på att ni ska fixa det här. Jag är inte i det stadiet än, men jag försöker att omprogramera min hjärna i detta nu. Varje dag, varje timme. Med hjälp av syrran, buke och @GotAsecret! :love:
Hemligheten är att inte krångla till det! :) Vi får stötta varandra, du och jag @Strindlund :love:

Körde ju igång min nyttiga månad i måndags, haha!
Började med en promenix, pw, jogg på 45 min! Sen 20 SEK plankan och 30 situps, funkade helt okej, sen skulle jag göra squats och det knastrade i höften så kunde inte fortsätta, fick typ panik! Igår skulle jag göra plankan, sit ups och mer squats men träningsvärken, haha! Så kör på idag istället :) Var dock i stallet hela dagen igår och jobbade och red så lite motion fick jag iallafall :)

Idag har jag en "orkar inte tänka på mig själv"-dag för hästen är skadad IGEN och ska till klinik på fredag så har nojja och ångest.
Så idag blev det thailunch och chokladkaka att krama på.

Jag är opererad på ryggen och skinkan. Flera stygn och är så less på att ha ont. Kan inte göra nånting nästan. Böja sig ska jag vara försiktig med. Känns som att jag får ta flera steg tillbaka. Men då får jag väl sköta maten istället.

jag har hamnat i en semle fas, är konstant sugen på semlor. Till och med drömmer om semlor. Men äta en semla på 500 kcal har jag inte råd med. Bara att kämpa och hålla ut.

Idag har jag en "orkar inte tänka på mig själv"-dag för hästen är skadad IGEN och ska till klinik på fredag så har nojja och ångest.
Så idag blev det thailunch och chokladkaka att krama på.

Usch vad tråkigt med hästen, vad har han råkat ut för nu?

Har 2-dag idag men egentligen noll motivation, gått bra på jobbet (där har jag ju inget annat att äta typ) och lät bli kaffebrödet det bjöds på i em. Men åh vad citronkladdkakan i frysen skriker på mej.... *gah* Bara att bita ihop, men det är motigt. De första veckorna är ju värst, sen brukar jag vänja mej...

Idag blev det en PW/jogg på 3.6 km, puschade mig själv att både jogga låååångsamt och sen springa fortare och sen gå, lite intervaller :) när jag kom hem blev det 30 sek plankan, sjukt jobbigt, sen 75 sit ups, 20 utfallssteg och ca 20 squats, tappade räkningen! Känner mig duktig men träningsvärken, kommer inte va kul. Fikade med en kompis också, åt en chokladmuffins men vi diskuterade livsviktiga och ångestfylllda saker så den satt väl till pass :)

Hoppar också in här, som 3 barns mamma och matälskare, behöver gå ned minst 15 kg.
Har inte ens en aning om hur jag ska kunna göra mat åt barnen och sambon samtidigt som jag måste äta annat.:arghh:
Några tips på mat som gör att man känner sig mätt på? Så att man inte får det där hemska sötsuget senare på kvällen. :banghead:

Idag så ska jag ut och Power-walka med vår schäfer i 2½ timme det behöver hon (och jag). Att springa är inte ens att tänka på i detta läge med hemsk halka.:(

Ni som kör endomondo, inte kan väl kcal man gör av med under ett motionspass stämma där? Om jag powerwalkar i 60 min, inte kan väl det bränna så mycket som ~715 kcal?

Har inte ens en aning om hur jag ska kunna göra mat åt barnen och sambon samtidigt som jag måste äta annat.:arghh:

Tror inte att det blir så hållbart i längden att hålla på att krångla med flera rätter, det ska ju vara enkelt också! ;) Nu är det visserligen bara jag och sambon här hemma, men jag har väl tänkt att vi försöker byta ut det allra onyttigaste för oss båda, typ göra lite lättare versioner av vissa rätter men ändå inte så att det påverkar vad han äter i särskilt stor utsträckning. Och sedan äter jag helt enkelt en lite mindre portion, ffa mindre av typ ris och pasta och så och lägger till mer grönsaker istället. :up: Skulle vi laga två rätter varje kväll skulle jag gett upp efter en vecka :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 246
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 628
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 197
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.