Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad hände där??? Kryssningshelgen gick över förväntan. På buffén höll jag mig till mestadels proteinerna. Fyllde ut med lite potatisgratäng bara och tog bara en tallrik. Tillät mig äta från desserterna men det blev inte supermycket där heller. Känner mig jättenöjd!

Ännu mer nöjd kände jag mig nu på morgonen när jag ställde mig på vågen. Jag blev väldigt förvånad när jag insåg att jag sedan förra helgen gått ned 2,2 kg. Detta trots utebliven träning och knappt igen ridning pga att jag blev sjuk. Har bara försökt ha lite koll på intaget. Vågen har ju mer eller mindre stått still sedan start, så jag kände att det var på tiden att det hände något. Äntligen märks det lite också. Nu kan jag ha skärpet på tredje hålet utan att det stramar. I början av året var det längst ut som gällde. ;)

Heja på! :banana:

Jag har fått ett gigantiskt skavsår på hälen, och blåsan har gått sönder och jag blir galen... Det skulle ju behöva läkan, men jag vill ut och gå nu när jag kommit in i det! :med:

Vad gör jag?

Jag har haft en SKITvecka. VAB = inte kunnat träna och inte haft mina egna matrutiner.
På det ångest för skadad häst som skulle till kliniken i fredags så levt på onyttigt och skit :(

Så nu äter jag frukost och sedan ska jag ut och röra på mig!

Näe?
Däremot tappar man mycket vätska om man drar ner på kolhydrater t.ex.

Har du gått ner snabbt så beror det sannolikt på det eller på att du passerat en tröskel´?

Jag har.på 4 veckor gått ner 10 kg... Gått ner först 3, sen upp 1-2 och sen sakta ner, och sen har det bara rasat. Sista veckan har.vågen stått på minst -0,2 per dag, och några gånger -0,6...

Men som sagt, jag klagar inte, mitt mål med -20 innan året är slut ser numera helt.görbart ut ;)

Jag har.på 4 veckor gått ner 10 kg... Gått ner först 3, sen upp 1-2 och sen sakta ner, och sen har det bara rasat. Sista veckan har.vågen stått på minst -0,2 per dag, och några gånger -0,6...

Men som sagt, jag klagar inte, mitt mål med -20 innan året är slut ser numera helt.görbart ut ;)
Jag hade ju inte tackat nej till samma tempo på viktnedgång. Kämpa på! Du verkar ju ha hittat din väg :)

@Emor om det fortsätter hade jag kollat upp det för det kan vara något som är fel. Annars hade jag bara varit glad.
Ja det finns ju och ta av, det är inte så. Men lite väl snabbt går det nästan... Men jag födde ju barn för 3 månader sedan, helammar, tränar 2-3 gånger i veckan nu plus långpromenader med hund, inget onyttigt och små portioner. Men jag äter.fortfarande typ potatis och ris, om än inte så mycket, och ofta ett litet mål sent på kvällen, för att jag inte kan vänja mig av med det...

Kan jag få din viktnedgång ;)

I biggest loser går dom ju ner 10 kg på en vecka.

-----------------------------------------------
Min första fastedag (jag tycker det är lite tokigt att kalla det för fastedag man få ju äta en hel del ändå) har gått väldigt bra, det var inga problem alls under dagen, kvällen är alltid värst och den där vanan/impulsen att bara ta en godis, eller en chokladbit, har jag fått trycka undan lite, men jag är så sjukt trött så bara jag får ge hästarna kvällsmat så ska jag sova då behöver man inte bekymra sig om mat. :)

Jo. Jag vet. Jag bara menar att det sker :) Nu var det ju en tjej som inte var så stor som tappade nästan 10 kg första veckan.
Fast viktnedgången första veckan ska man ta med en nypa salt. De dricker kopiösa mängder vatten INNAN de går på första invägningen. Resultat några lätta kilon ner som kissas ut!

Fast viktnedgången första veckan ska man ta med en nypa salt. De dricker kopiösa mängder vatten INNAN de går på första invägningen. Resultat några lätta kilon ner som kissas ut!
Jag fattar att dom inte tappar 10 kilo fett men ändock så försvinner 10 kilo. Men glöm att jag skrev nått om det. Det hade ändå inget med saken att göra. Egentligen.

Kl

Jag inser att mina kostrutiner inte fungerar särskilt bra.. Bytte ut juicen mot en smoothie på naturell yoghurt och ett par ägg till frukost. Drack min nutrilett smoothie, men ändå åt jag middag som om jag aldrig sett mat förr. Jag vet inte vad jag ska göra! Egentligen skulle jag behöva äta ngt mer till lunch och köra nutriletten som ett mellanmål ngn gång, men det finns ingen möjlighet till det på mitt jobb eftersom jag inte jobbar så att jag har lunch.

Till middag idag åt jag en ungefär vad jag normalt skulle ha ätit till lunch OCH middag. Det känns inte alls bra! :crazy:

Kan jag klara mig på att äta två mellanmål, ett vid 11-11:30 och ett vid 14-14:30 istället för lunch? Vad tror ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 629
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 199
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama