Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sätt på en gjord, trä tömmarna genom mittringen och så iväg ;)
Är det så enkelt? Jag har faktiskt en longeringsgjord med ringar och jag tror nog att någon i stallet har tömmar...
Skall man dra båda tömmarna genom samma ring?

20kg är det kvar. Runt 10 till normalvikt.

Jag är 159 så drygt 50kg på den längden blir ju en del totalt.

Men dåså! Då går du genast och hämtar ett måttband. :D

Här är mina mått. Till vänster vägde jag 136kg och till höger vägde jag nog runt 85kg. Nu väger jag 76kg men skulle egentligen vilja komma ner mot 70kg. Tänkte att jag skulle mätt mig nu innan jag postade det här men jag hittar inte mitt måttband :banghead:

arm 45cm 27cm
hals 42cm 31cm
under bröst 112cm 78cm
midja 111cm 66cm
mage 126cm 79cm
bröst 126cm 87cm
lår 85cm 55cm

Är det så enkelt? Jag har faktiskt en longeringsgjord med ringar och jag tror nog att någon i stallet har tömmar...

Men dåså! Då går du genast och hämtar ett måttband. :D

Här är mina mått. Till vänster vägde jag 136kg och till höger vägde jag nog runt 85kg. Nu väger jag 76kg men skulle egentligen vilja komma ner mot 70kg. Tänkte att jag skulle mätt mig nu innan jag postade det här men jag hittar inte mitt måttband :banghead:

arm 45cm 27cm
hals 42cm 31cm
under bröst 112cm 78cm
midja 111cm 66cm
mage 126cm 79cm
bröst 126cm 87cm
lår 85cm 55cm

En på varje sida om manken :)

Går trögt här också, förkyld och feber så en 2-dag i måndags och 1,5 timmes promenad i tisdags, sen utslagen på soffan med noll motivation. Ligger nog kvar på -2,5 tror (hoppas) jag.

Jag tror att mina vader har varit uppe runt 60cm.

De mätte på överviktsenheten innan operation men jag minns inte om det var för studien jag är med i eller inte.

Här är en till som inte riktigt vågar mäta sig. Jag vet att det är bra att göra det, men jag tycker måtten känns så deprimerande... Man är ju så stor!

Här har veckan gått sådär. Har inte ridit så mycket och förkylningen har hängt i så jag har inte vågat träna. Matmässigt har det gått helt okej, men har fuskat en del också, tyvärr. Vi får väl se vad vågen står på i helgen om jag kommer ihåg att väga mig.

det är lite jobbigt när kroppen inte håller för den motion man utför
Igår bestämde jag mig för att gå (med stavar) "den långa rundan" medan dottern tränade. De andra barnen hängde på mig runt. ca 2,5 km blev det och efter det gick både rygg och höfter i strejk :(
Hopplöst! Jag menar, 2,5 km är ju egentligen inte ens långt....

Ett litet instick från en som nyligen lärt sig tömköra häst: kolla också att hästen inte är bakskygg. Dvs, vänj den vid att tömmarna vilar på korset/längs sidorna osv så att den inte far iväg i panik genom skogen första gången du testar :). Vilket siuperbra motionstips förresten - jag har bara tömkört i ridhuset hittills men ska nog ge mig ut i skogen med pålle på töm snarast!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 633
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama