Nä visst är det så @_husmusen_ Nu har jag ändå gett det ett halvår så jag har ju inte direkt gett upp på nån månad heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag dessutom läste denna artikel blev ju inte livet ljusare direkt.
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/radet-at-mindre-motionera-mer-hjalper-inte-mot-fetma/
Ja min logiska del av hjärnan säger ju att det är klart man kan gå ner och hålla vikten med bra mat och motion. Hur skulle annars största delen av alla som går ner i vikt göra!?
Men just när jag läste det blev jag lite uppgiven för att jag just inte lyckats gå ner så särskilt.
Jag har tappat lusten helt
Jag kramar min chokladkaka nu och trycker ner mig själv. Fin vecka detta.
Ibland är det de små sakerna som räknas. Numera unnar jag mig endast pommes kanske 1/10 gånger på snabbmatställen. Måste jag prompt äta skräpmat väljer jag antingen bort tillbehör helt eller tar äpplen eller morötter. Dock brukar tillbehöret bli godis till hästen istället . För om man ska rannsaka sig själv, man blir ju mätt på "bara" en hamburgare ocksåJag tar små små steg i rätt riktning just nu. Endomondo hjälper mig att hålla motivationen uppe, det är trevligt att motionen loggas och man kan se att man gör små steg i rätt riktning. Ridturerna jag gör, som jag loggar, är oftast tämligen lugna så det går garanterat inte åt så många kalorier som appen påstår, fast det lägger jag ingen vikt vid.
Däremot är det trevligare att se att jag växlat upp tempot när jag går med stavar, så de tre senaste gångerna har jag gått en bit över 5 km/h. Innan dess har jag aldrig varit över 5.
Sen kände jag mig duktig idag när barnen och jag var på McDonalds - jag vet inte vilken rätt som är minst onyttig, men jag valde i alla fall morötter istället för pommes och tog en Ramlösa att dricka.