Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en till som inte riktigt vågar mäta sig. Jag vet att det är bra att göra det, men jag tycker måtten känns så deprimerande... Man är ju så stor!
.
Men du - man behöver inte ta ett måttband. Ta ett helt vanligt snöre. När du minskar så klipper du bort en bit. Den biten mäter du (och sparar?)

Mät inte hur stor du är. Mät det du minskar.

Mycket roligare.

Ett litet instick från en som nyligen lärt sig tömköra häst: kolla också att hästen inte är bakskygg. Dvs, vänj den vid att tömmarna vilar på korset/längs sidorna osv så att den inte far iväg i panik genom skogen första gången du testar :). Vilket siuperbra motionstips förresten - jag har bara tömkört i ridhuset hittills men ska nog ge mig ut i skogen med pålle på töm snarast!

Smart. Tack för det tipset. Hade inte varit kul med en livrädd skenande häst, även om jag nog hade behövt ett springpass :D

Arm 33.5
Hals 32
Under bröst 78
Midja 77.5
Mage 97
Lår 65
Vad 45

Försökt att inte dra åt måttbandet :p

Mätte mig nu (kan inte sova, och något ska en ju sysselsätta sig med..). Det var deprimerande. Väldigt deprimerande. Jag hade ökat i omkrets på alla ställen utom brösten, såklart :meh:

Jag upplever att jag är smalare nu, och vågen visar lägre siffror, ändå hade jag ökat så mycket om 9(!!!) cm som mest. :confused:
Nu är det verkligen dags att ta tag i mig själv. Det här var ett brutalt wake up call. :(:(

Dagens siffror:
arm - 28cm
hals - 32cm
under bröst - 80cm
midja - 74cm
mage - 84cm
bröst - 86cm
lår - 56cm
vad - 38cm
stuss - 100cm

Efter den här veckan kan jag väl vara glad att vågen visade -0,2 kg i alla fall. Och då har senaste dagarna varit riktigt dåliga med maten. Jag räknade ut att jag trots allt gått ned ca 5 kilo sedan jag vägde som mest för någon månad sedan.

Imorgon ska jag försöka ta mig iväg och träna för första gången på 2 veckor. Förkylningen är nästan helt borta och jag känner att jag måste ta mig iväg så jag inte tappar detta nu.

Kl

Har börjat komma in lite bättre i matrutinerna, med hjälp av Lifesum. Har också gått ned i vikt, åtminstone ett kg sedan jag sist vägde mig (vilket var länge sedan, men har nyligen börjat tänka mig för osv).

Joggade lite på min promenad idag, det gick ganska bra. Underlaget är ju sådär, men det funkade idag när jag hade nya broddar.

Har totalt gått ner 5,3 kg sedan jag satte igång i mitten av november och uppehåll i december och i princip hela januari. Bara 14,7 kg kvar till utlandsresan då ;)

Invägning idag och minus 1,1 kg sedan förra söndagen - och då har jag mumsat lite extra mat eftersom min syrra (som bor i England) är hemma och hälsar på. Så jag är nöjd - börjar själv märka att det har hänt lite sedan 5/1 när jag drog igång med att hålla koll på vad jag stoppar i munnen. Har gått ner 7 kg och det känns bra, även om jag fortfarande väger på "fel" sida av 100-kilosstrecket. Min första mål är att väga under 100 - om det så bara är 99,9 så känns det mycket bättre ;)

Rent motionsmässigt så har jag svårt att få till det tidsmässigt, men två ridlektioner har det blivit i veckan i går tömkörde jag min egen pålla 30 minuter. Det är skönt att ljuset kommer nu - jag blir lite mer peppad att hållas ute när det inte är totalt becksvart ute... Om nu bara iseländet kan försvinna också så man slipper risker att bryta benen av sig...

Avslutade iaf veckan bättre än jag vågat hoppas men skippar vägning tror jag. Måndagen blev det 1 timmes ridning, tisdagen 1,5 timmes promenad, ons-fre tillbringades på soffan med en "manlig förkylning". Lördag började jag rätta mej till och var iaf ute och mockade lite och idag har jag promenerat 30 min med dotterns ponny + longerat honom 30 minuter. Bättre än inget iaf. :) Maten har blivit sisådär... Tvådag i måndags men sen har jag slarvat...

Avslutar veckan på bästa sätt. Först ett ridpass som varit bristvara denna veckan. Det skadar ju inte heller när hästen går som en dröm! <3

Efter det blev det ett jympapass på Friskis. Första passet på två veckor. Det var fjärde gången jag gick på samma pass och idag kände jag faktiskt att jag orkade lite mer än innan. Nog för att kroppen ändå inte riktigt orkade ända till sista låten, men det känns ändå bra att inte behöva ta lika många micropauser som innan. Ovansida lår brukar säga upp sig mot slutet så höga knän GÅR inte.

Känner mig faktiskt taggad inför kommande veckan. På torsdag ska jag försöka ta mig iväg på träningspass igen hoppas jag på. Och ridningen hoppas jag ska bli bättre kommande veckan. Ska fortsätta med mitt lifesum (som jag fuskat med idag). Det gör verkligen att man får upp ögonen mer för vilka kalorier man stoppar i sig.

här har avkommorna sportlov kommande vecka, vilket gör att jag inte kan ta mig iväg på något träningstillfälle på egen hand. Har ju en plan på att jag ska utnyttja en gratismånad på actic och gå på zumba varannan vecka, men båda dessa faller bort den här veckan. Med lite tur är det tillräckligt bra väder för en liten powerwalk med stavar...

Usch, det går fortfarande inte så vidare värst här. Ena veckan ner andra veckan upp så det står still kan man väl säga.
När jag dessutom läste denna artikel blev ju inte livet ljusare direkt.
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/radet-at-mindre-motionera-mer-hjalper-inte-mot-fetma/

Funderar på iom det uteblivna resultatet på 5:2 att gå tillbaka till Viktväktarna. Förra gången gick jag ner 10kg typ och sen förlorade jag motivation för både det och träning. Nu har jag ju maken med och tränar så då är det svårare att strunta i det och vi har dessutom kommit in i rutinerna så det är svårt att inte gå och träna.
Tror att det kan bli bra faktiskt.

@Malin_L 5:2 passar nog inte alla, hoppas viktväktarna ska funka denna gången också :)

Kl hur länge brukar ni eftersvettas? slutade träna ca 10.25 och svettas fortfarande :meh: tränade visserligen hyfsat hårt men detta är ju nästan löjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 633
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama