Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch vad dåligt det går. Det bara vände. Jaja det finns ju en anledning till att jag inte bedöms klara av detta själv. För en vecka sedan hade jag gått ner 9 kg. 2 av dem är nog uppe igen. Jag bara sket i det i fredags och frossade hela helgen. Inklusive alkohol och massa annat idiotiskt. Sedan några dagar igen för att vänja sig vid 800 och nu rullar det på igen. Igår tyckte jag att jeansen satt ju ändå lite lösare och kom på den briljanta iden att shoppa kläder. Kaxig och dum i skallen väljer jag 44 ist för 46. Provar aldrig ute. Köper alltså en hel del. Vill ju bli GLAD av annat än mat och bokar nagelfix fotvård och frissa på stan! Livet leker tills jag kom hem och skulle prova skiten. Ser rent utsagt förjävligt ut. Jag är så ful så jag vill dö. In med eländet på golvet i garderoben.
Öppnar posten och jamenvisst en kallelse till Odd Fellows Rebeckaorden. Blir sålart glad men då kommer klädhelvetet över mig igen. Fotsid svart klänning, aftonväska och vita långa handskar.... Ursäkta men har ens elefanter en möjlighet att vara det minsta eleganta. Planen är att sy nåt RIKTIGT snyggt veckan innan. Kosta vad det vill. Rasslande siden. Kan sälja den sen. Men det ska passa bra. Inte nästan och kniven på strupen och ett gigantiskt misslyckande igen.
Puh det är tungt. Har 20 dagar på mig. Ska hålla i kosten och lägga på 60 min promenad varje dag.
Tack snälla fina du.Var inte så tuff på dig själv.
Du gick ut väldigt hårt och tidigt med pulver/restriktion och det ÄR tufft.
Själv köper jag inga kläder innan jag är "klar". Rotar fram det som finns i garderoben sen förr.
Knät höll för träningen så det var lugnt. Rent "mekaniskt" gör det inte ont men passet innehöll en del armhävningar och annat som gör att jag måste stå på knäna (jag orkar inte riktiga armhävningar än). Knät är blått och svullet, men det gick att stödja på. Var bara en övning jag hoppade över som gjorde för ont för knät.Marty var rädd om knäet!
Just nu är jag bara irriterad och trött (hormoner och mens på g?)
Hästjäveln har varit en senaste 3 dagarna och idag på köpet stegrade han sig och försökte springa över personalen vid insläpp. Så ska ringa kliniken i morgon och fråga om de är ok med att jag börjar i alla fall longera honom i skritt och lite trav så han får jobba, tänka och få ut lite energi (han visar inte hälta vid longering så borde vara ok?). Min annars så rara kille är en PEST att hålla på med just nu så jag är så trött på honom. Han står aldrig still, buffas och försöker gå över mig i gången osv. Det är inte min häst just nu.
Sen ger jag upp på allt just nu. Har ont från och till dagligen, VC tar det inte på allvar och skyller på fetma, standardproverna såg ju bra ut så då måste jag visst vara frisk. Sen att jag haft ont sen jag var anorektiskt smal vid 14 års ålder gjorde visst ingen skillnad? Försöker gå ner men jag tappar rutinerna direkt. Drömmer om att få klart hemma, få en bebis till och bara vara lycklig.
I stället sitter jag i ett kaos fyllt av lattefärgade kläder, kartonger med gamla leksaker, urvuxna kläder och diverse skit man samlat genom åren i alla rum. Finns ingen harmoni i mitt hem och jag får liksom inte hjälp! Jag målar gärna väggarna själv osv. Det är inte svårt men inget körkort så min resp måste hjälpa mig handla. Han vill gärna göra ordning hemma med men hans jobb får mig att spy. Är han inte på jobbet sitter han vid datorn hemma med sitt egna företag och inget blir gjort.
*går och gräver ner sig* Förlåt för mitt gnäll!
Vårt hem är ett nästan konstant kaos. Det är fint när jag är sjukskriven längre tid
Vi jobbar båda långt hemifrån och sambon ofta dubbla pass vilket gör att städning och dylikt hamnar på mig.
Och varje gång jag fått huset presentabelt klampar hela flocken in med skor på, lämnar disk överallt osv.
Jag kan inte gärna gnälla då heller för ofta är de hos oss för att laga någon bil osv, plus att de betalar allt runt bilen jag kör nu efter att min förolyckades i en mindre eldsvåda.
Vissa dagar suger och jag kan inte ens tröstäta längre
Kan tröstäta åt dig!
Fick en fin pressent av vågen i dag, -1.2kg
Har börjat köra lite övningar här hemma. Framförallt magövningar. Har nu lyckats hålla i och göra det i fyra dagar i rad. Lägger på lite varje dag. Ligger på ett liggunderlag och dottern 5 år ligger jämte och kör sina "övningar". Får ju aldrig tummen ur att komma iväg till gymmet så få träna hemma.
Är någon på en liten utmaning?
25000 steg innan måndag?
Det vore faktiskt kul. Har dock ingen stegräknare. Maken köpte en sån där armband med det på men funkade inte
finns appar som man kan ladda ner till telefonen. Inte lika tillförlitliga men man får ett hum.
Jag har fortfarande ingen våg men har hållit igen rätt kraftigt och tänkt extremt mycket på vad jag stoppar i mig. Ingen koll på kalorier eller någon app. Men det går nedåt.
En del ovälkomna bieffekter dock.... Jag har en väldigt platt rumpa. Bred och platt. Nu minskar den ännu mer och byxorna sitter underligt. Framtill är bilringarna lika missklädande och fyller ut byxorna men baktill fladdrar det löst.
Mitt i alltihop har jag bekymmer med min övriga hälsa. En magkatarr är nära och det svider rejält med jämna mellanrum. Blir inte bättre av att jag äter så lite. Plus att jag har så dåligt blodvärde att jag blir andfådd bara av att resa mig från stolen och jag orkar inte gå mer än ca 50 meter innan jag måste stanna och hämta andan.
Hatar min kropp just nu. Kan den inte åminstone försöka samarbeta lite....
Ja, det har varit min tanke också. Men det har stupat på att jag varit så trött på kvällen att jag glömt det....Omeprazol?