Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag känner mig hemma här även om jag kanske inte riktigt har lika många överviktskilon som flera av er andra kämpar med.

Jag gick upp 15 kilo när jag slutade röka för fem år sedan. Jag slutade helt utan annan hjälp än min egen hjärna. Nu har samma hjärna tagit tag i viktproblemet (har försökt lite halvhjärtat förut) och gått med i viktväktarna. Jag började för en vecka sedan och första veckan är -1.2 kilo. Jag tror att detta kommer att funka för mig. Egentligen så behöver jag "bara" ta bort allt jävla godis och alla mackor jag äter istället för mat.

Det enklaste är om jag bestämmer innan vilket recept som jag ska använda och sen kör på det.

Jag motionerar måttligt, dvs ridning(och stallskötsel) 3-4 dagar i veckan samt hundpromenader. Inget gym eller dylikt

Ja, det har varit min tanke också. Men det har stupat på att jag varit så trött på kvällen att jag glömt det....

Man får ju inte ta dem om man tänkt äta inom de närmaste timmarna.

Nej, det stämmer ju inte alls när det gäller Omeprazol. Det kan tas när som helst, både på fastande mage, till mat eller före mat. När det gäller före mat är det t.o.m. så att den är mest effektiv om man tar den ca. 30 minuter före måltid.

Ja, det har varit min tanke också. Men det har stupat på att jag varit så trött på kvällen att jag glömt det....

Man får ju inte ta dem om man tänkt äta inom de närmaste timmarna.

Det fanns visst redan ett bra svar. Men de ska inte tas samtidigt som levaxin om jag inte minns fel.

Jag tror att jag känner mig hemma här även om jag kanske inte riktigt har lika många överviktskilon som flera av er andra kämpar med.

Jag gick upp 15 kilo när jag slutade röka för fem år sedan. Jag slutade helt utan annan hjälp än min egen hjärna. Nu har samma hjärna tagit tag i viktproblemet (har försökt lite halvhjärtat förut) och gått med i viktväktarna. Jag började för en vecka sedan och första veckan är -1.2 kilo. Jag tror att detta kommer att funka för mig. Egentligen så behöver jag "bara" ta bort allt jävla godis och alla mackor jag äter istället för mat.

Det enklaste är om jag bestämmer innan vilket recept som jag ska använda och sen kör på det.

Jag motionerar måttligt, dvs ridning(och stallskötsel) 3-4 dagar i veckan samt hundpromenader. Inget gym eller dylikt
Du är så välkommen :).

Mycket handlar ju om att bryta vanor och bara lära sig att äta med måtta, så jag tycker du gör helt rätt i att försöka med viktväktarna och ta bort sötsaker. :)

Nej, det stämmer ju inte alls när det gäller Omeprazol. Det kan tas när som helst, både på fastande mage, till mat eller före mat. När det gäller före mat är det t.o.m. så att den är mest effektiv om man tar den ca. 30 minuter före måltid.
:o
Oj, kanske jag skulle bli bättre på att läsa bipacksedlar...

Jag har bara kritiklöst svalt det läkaren sa då för många år sedan om att inte ta dem när man tänkt äta inom den närmaste tiden. För mig blir det då till natten.

Jag fick en stor kartong som jag levt på i många år. Den är snart slut och jag undrar om jag kan få en läkare ett skriva ut en ny. De är så förbaskat dyra om man ska köpa dem utan recept...

Jag har bara kritiklöst svalt det läkaren sa då för många år sedan om att inte ta dem när man tänkt äta inom den närmaste tiden. För mig blir det då till natten.

Jag fick en stor kartong som jag levt på i många år. Den är snart slut och jag undrar om jag kan få en läkare ett skriva ut en ny. De är så förbaskat dyra om man ska köpa dem utan recept...
Omeprazol har bäst effekt om man tar dem på fastande mage, eftersom de verkar lokalt i magsäcken. Deras jobb är ju att minska produktionen av magsyra.
MEN det går att ta dem även om man har ätit, fast effekten blir kanske inte riktigt lika stor.

Jag har ätit omeprazol kontinuerligt i flera år, för att minska magpåverkan från mina värktabletter...

En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar vi åtminstone 15 kg som ska bort.

Här peppar, pushar och stöttar vi varandra utan att folk ska komma med en pekpinne om vad vi äter, klagar på ev baksteg vi tar osv :)

Vi riktigt tjocka vill ha vår egen tråd för vi trivs inte alla att prata vikt med folk som ska gå ner 2-3 kg. Det är skillnad på en stor övervikt och tappa något kilo.

Åh en tråd för mig =), har en stor övervikt som jag vill bli av med men jag känner att jag inte klarar av det ensam, behöver stöd och inspiration av andra i samma situation.

Hej Pannkaka och välkommen. Är det någon i tråden som bor i stora staden stockholm? Nu tycker jag att vi ska hjälpa varandra. Kanske träffas och promenera i spåren tillsammans?

Puh ja läste det där om omeprazol och blev helt kall. Jag jobbar ju ibland som sjuksköterska på anstalt och där får de omeprazol dyget runt av alla syrror så jag bev rädd. Men nu kollar jag inte upp det.

ja helst 30 min före måltid, men det går bra med mindre tid eller ihop med mat också. Jag äter dom själv av och till... Antingen lanzoprazol eller omeprazol, men det är ju ungefär samma.

Vaknade med huvudvärk, körde 30 min bodybalance och den släppte hjälpligt. Tog 30 minuters promenad runt kyrkogården. Försökte ta hjälp av runkeeper men den hakade upp sig. Tog stoora backen upp från baksidan av kyrkogården. Är sjukt nöjd efter 18 dagars uppehåll. Känner mig lycklig och stolt. Nu är jag igång igen!

Vaknade med huvudvärk, körde 30 min bodybalance och den släppte hjälpligt. Tog 30 minuters promenad runt kyrkogården. Försökte ta hjälp av runkeeper men den hakade upp sig. Tog stoora backen upp från baksidan av kyrkogården. Är sjukt nöjd efter 18 dagars uppehåll. Känner mig lycklig och stolt. Nu är jag igång igen!

Vaknade med huvudvärk och halsont så jag tar Naproxen och dricker te. Men din metod är nog bättre :p

Ska rida senare idag tänkte jag.

Har iaf gått ner 1.5kg den här veckan efter att ha stått still lite grann :)

Trots pizza till middag igår :D

Har iaf gått ner 1.5kg den här veckan efter att ha stått still lite grann :)

Trots pizza till middag igår :D
Fast både du och jag vet ju att en enda pizza inte betyder ett enda dugg i vikthänseende, det är pizza varje dag som gör skillnad.

KL
Det blir så lätt syndabekännelse av alltihop. Vi beklagar oss över chokladkakan som slank ner, över tårtbiten som vi inte klarade att avstå. Fast alla vet att det inte gör ett enda dugg med en tårtbit.
Det är vad vi äter sammantaget som betyder något.

Fast både du och jag vet ju att en enda pizza inte betyder ett enda dugg i vikthänseende, det är pizza varje dag som gör skillnad.

KL
Det blir så lätt syndabekännelse av alltihop. Vi beklagar oss över chokladkakan som slank ner, över tårtbiten som vi inte klarade att avstå. Fast alla vet att det inte gör ett enda dugg med en tårtbit.
Det är vad vi äter sammantaget som betyder något.

Du har så rätt @tanten, det är när tårtbiten inte blir enstaka utan vardag, när pizzan inte bara blir på fredagen utan också på lördag, söndag, måndag och onsdag. Det är då det blir dåligt. En vanlig pizzeriapizza i stil med en Vesuvio innehåller hissnande 1500kcal. Med det i bakhuvudet så kan man snabbt räkna ut att det blir ett bekymmer om man väljer en sådan till middag och "unnar" sig en 200g chokladkaka (1000kcal) och lite glass (500kcal) på kvällen. Då försvinner liksom den där promenaden som man tog i tomma intet och salladen man valde till lunch betyder ingenting. Jag har själv varit där med tankarna att "Äsch, klart jag får äta choklad - jag har ju motionerat idag!" men det är bara en självlögn. Och den enda som drabbas är en själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 633
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur