Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Du kan få lite rumpa av mig om du vill @tanten? Har så det räcker och blir över
Ja, det har varit min tanke också. Men det har stupat på att jag varit så trött på kvällen att jag glömt det....
Man får ju inte ta dem om man tänkt äta inom de närmaste timmarna.
Ja, det har varit min tanke också. Men det har stupat på att jag varit så trött på kvällen att jag glömt det....
Man får ju inte ta dem om man tänkt äta inom de närmaste timmarna.
Du är så välkommen .Jag tror att jag känner mig hemma här även om jag kanske inte riktigt har lika många överviktskilon som flera av er andra kämpar med.
Jag gick upp 15 kilo när jag slutade röka för fem år sedan. Jag slutade helt utan annan hjälp än min egen hjärna. Nu har samma hjärna tagit tag i viktproblemet (har försökt lite halvhjärtat förut) och gått med i viktväktarna. Jag började för en vecka sedan och första veckan är -1.2 kilo. Jag tror att detta kommer att funka för mig. Egentligen så behöver jag "bara" ta bort allt jävla godis och alla mackor jag äter istället för mat.
Det enklaste är om jag bestämmer innan vilket recept som jag ska använda och sen kör på det.
Jag motionerar måttligt, dvs ridning(och stallskötsel) 3-4 dagar i veckan samt hundpromenader. Inget gym eller dylikt
Nej, det stämmer ju inte alls när det gäller Omeprazol. Det kan tas när som helst, både på fastande mage, till mat eller före mat. När det gäller före mat är det t.o.m. så att den är mest effektiv om man tar den ca. 30 minuter före måltid.
Omeprazol har bäst effekt om man tar dem på fastande mage, eftersom de verkar lokalt i magsäcken. Deras jobb är ju att minska produktionen av magsyra.
Oj, kanske jag skulle bli bättre på att läsa bipacksedlar...
Jag har bara kritiklöst svalt det läkaren sa då för många år sedan om att inte ta dem när man tänkt äta inom den närmaste tiden. För mig blir det då till natten.
Jag fick en stor kartong som jag levt på i många år. Den är snart slut och jag undrar om jag kan få en läkare ett skriva ut en ny. De är så förbaskat dyra om man ska köpa dem utan recept...
En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar vi åtminstone 15 kg som ska bort.
Här peppar, pushar och stöttar vi varandra utan att folk ska komma med en pekpinne om vad vi äter, klagar på ev baksteg vi tar osv
Vi riktigt tjocka vill ha vår egen tråd för vi trivs inte alla att prata vikt med folk som ska gå ner 2-3 kg. Det är skillnad på en stor övervikt och tappa något kilo.
Hej Pannkaka och välkommen. Är det någon i tråden som bor i stora staden stockholm? Nu tycker jag att vi ska hjälpa varandra. Kanske träffas och promenera i spåren tillsammans?
Oj, kanske jag skulle bli bättre på att läsa bipacksedlar...
Jag har bara kritiklöst svalt det läkaren sa då för många år sedan om att inte ta dem när man tänkt äta inom den närmaste tiden. För mig blir det då till natten.
Jag fick en stor kartong som jag levt på i många år. Den är snart slut och jag undrar om jag kan få en läkare ett skriva ut en ny. De är så förbaskat dyra om man ska köpa dem utan recept...
Gärna en annan gång. När det inte är isgata.Är någon på en liten utmaning?
25000 steg innan måndag?
Vaknade med huvudvärk, körde 30 min bodybalance och den släppte hjälpligt. Tog 30 minuters promenad runt kyrkogården. Försökte ta hjälp av runkeeper men den hakade upp sig. Tog stoora backen upp från baksidan av kyrkogården. Är sjukt nöjd efter 18 dagars uppehåll. Känner mig lycklig och stolt. Nu är jag igång igen!
Fast både du och jag vet ju att en enda pizza inte betyder ett enda dugg i vikthänseende, det är pizza varje dag som gör skillnad.Har iaf gått ner 1.5kg den här veckan efter att ha stått still lite grann
Trots pizza till middag igår
Fast både du och jag vet ju att en enda pizza inte betyder ett enda dugg i vikthänseende, det är pizza varje dag som gör skillnad.
KL
Det blir så lätt syndabekännelse av alltihop. Vi beklagar oss över chokladkakan som slank ner, över tårtbiten som vi inte klarade att avstå. Fast alla vet att det inte gör ett enda dugg med en tårtbit.
Det är vad vi äter sammantaget som betyder något.