Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag äter dem för att förebygga magpåverkan av mina andra mediciner. Har inte så mycket val om jag ska slippa magsår.Kan man äta dem flera år? När jag var till läkaren sist så sa han att jag inte skulle göra det, utan ta en kur då och då. Men du gör kanske det för att du har en grundsjukdom som kräver det iofs.
@_husmusen_ Hur ser ditt övriga matintag ut. Får du i dig tillräckligt med magnesium? Brist kan nämligen påverka muskelfunktionen. Och spontant är min tanke att det kanske kan vara ett av skälen till trötta muskler.@tanten nej jag vet att det är svårt och jag vet att jag borde bli snällare mot mig själv. Men om inte jag har enorma krav på mig själv vet jag inte vad jag skulle hitta på
Som en klok vän sa till mig idag när jag beklagade mig över att mina muskler är trötta hela tiden "man kan inte gå från noll till hundra som du gjort nu, backa lite och kör lite lugnare en vecka. Vi hästmänniskor joggar våra hästar ett tag när de känns trötta. Gör samma själv".
Kan man äta dem flera år? När jag var till läkaren sist så sa han att jag inte skulle göra det, utan ta en kur då och då. Men du gör kanske det för att du har en grundsjukdom som kräver det iofs.
Jag undrar hur ni hanterar sötsuget?
Dricker Cola.
Haha ok blir det mycket cola?
Frukt, cola zero, vaniljyoghurt med bär, fun light, eller så äter jag helt enkelt lite godis. Det svåra är att äta lagom, men om man är riktigt ärlig emot sig själv så räcker det nog egentligen med en 5-6bitar av smågodiset för att tillfredställa suget - så de där övriga hektona är rent okynne. Åtminstone för mig.Jag undrar hur ni hanterar sötsuget? Är det någon mer som har sambos/partners som alltid ska ha godis hemma, hur hanterar ni det?
Eftersom jag är laktosintolerant så får jag ta vad som erbjuds, vilket inte är mycket här på min lilla ort, men tror den nuvarande har 2,5% fett. Vilket ger ett kalorivärde på 80kcal/dl - så två dl med ett par jordgubbar på hamnar på under 200kcal - vilket känns helt okej!Vilken fettprocent kör du på när det gäller yoghurt?
Det är FANTASTISKT! Och gillar man äppelpaj med vaniljsås så kan jag rekommendera att man tar vaniljyoghurt med tärnat äpple och kanel..!Tror jag ska prova vaniljyoghurt med jordgubbar det låter väldigt gott
Jag undrar hur ni hanterar sötsuget? Är det någon mer som har sambos/partners som alltid ska ha godis hemma, hur hanterar ni det?