Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man äta dem flera år? När jag var till läkaren sist så sa han att jag inte skulle göra det, utan ta en kur då och då. Men du gör kanske det för att du har en grundsjukdom som kräver det iofs.
Jag äter dem för att förebygga magpåverkan av mina andra mediciner. Har inte så mycket val om jag ska slippa magsår.
@tanten nej jag vet att det är svårt och jag vet att jag borde bli snällare mot mig själv. Men om inte jag har enorma krav på mig själv vet jag inte vad jag skulle hitta på ;)
Som en klok vän sa till mig idag när jag beklagade mig över att mina muskler är trötta hela tiden "man kan inte gå från noll till hundra som du gjort nu, backa lite och kör lite lugnare en vecka. Vi hästmänniskor joggar våra hästar ett tag när de känns trötta. Gör samma själv".
@_husmusen_ Hur ser ditt övriga matintag ut. Får du i dig tillräckligt med magnesium? Brist kan nämligen påverka muskelfunktionen. Och spontant är min tanke att det kanske kan vara ett av skälen till trötta muskler.

@ameo eh jag är ganska dålig på att äta varierat, och har glömt mina Vitaminer/mineraler ett bra tag. Är absolut värt att testa även om det faktum att jag gått från soffpotatis till minst 4 träningspass per vecka nog också är en faktor. Benen är väldigt sega när jag cyklar första 10 till 15 minuterna sedan går det bättre men det går åt mycket vilja ändå för att genomföra det. Ligger mycket över 150 i puls i "uppförsbackarna" enligt träningscykeln men pulsen går snabbt och fint ned till ca 130 i "nedförsbackarna". Vissa dagar vet jag borde vara sega men nu har det hängt i hela veckan :( nästa vecka blir lite lugnare med träning dock bara 4 pass planerade just nu :p

Magnesium är förhållandevis ofarligt att överdosera, du kan ju alltid prova att ta lite tillskott i nån vecka och se om det gör någon skillnad.

Söt suget är värst. Har lite fröer hemma jag knaprar på när det är som värst.

Har turen att maken oxå kämpar med vikten så han har inget godis liggande.

Men dotterns lördagsgodis..... fick tillslut be henne gömma den för mig.

Jag undrar hur ni hanterar sötsuget? Är det någon mer som har sambos/partners som alltid ska ha godis hemma, hur hanterar ni det?
Frukt, cola zero, vaniljyoghurt med bär, fun light, eller så äter jag helt enkelt lite godis. Det svåra är att äta lagom, men om man är riktigt ärlig emot sig själv så räcker det nog egentligen med en 5-6bitar av smågodiset för att tillfredställa suget - så de där övriga hektona är rent okynne. Åtminstone för mig.:angel:

Vilken fettprocent kör du på när det gäller yoghurt?
Eftersom jag är laktosintolerant så får jag ta vad som erbjuds, vilket inte är mycket här på min lilla ort, men tror den nuvarande har 2,5% fett. Vilket ger ett kalorivärde på 80kcal/dl - så två dl med ett par jordgubbar på hamnar på under 200kcal - vilket känns helt okej! :)

Jag undrar hur ni hanterar sötsuget? Är det någon mer som har sambos/partners som alltid ska ha godis hemma, hur hanterar ni det?

Jag har aldrig godis liggande hemma. Finns liksom ingen anledning. Sambon äter samma som jag och är ingen sockerråtta så han har inte heller något godis hemma.

Jag får sällan starkt godissug utan ser till att äta ordentligt och tillräckligt ofta. En gång i veckan äter jag fika-bröd då jag är med i en fikaklubb på jobbet - och det funkar utan problem. Alltså det triggar inte igång något ytterligare sockerbehov.

För övrigt så visade dagens invägning att jag tappat 1,2 kg sedan förra veckan. Känns bra, men det som är frustrerande är att måttbanden är på samma cm som förra veckan. Det gillar jag inte :cautious:

/Lizzie

@pannkaka Oftast blir det 33 cl x 2 eller 1 x 50 cl. I sällsynta fall blir det 2 x 50 cl.

KL

1,14 km blev promenaden, lite kort pga att jag var hungrig men kanske går längre på em.
Nu Picadelisallad (och Cola :angel: )

Sitter hemma och klagar.
Mensvärk
Bröstsmärtor efter fått häst på mig
Sen på det tröståt en pizza igår så ont i hela :devil: systemet pga gluten

Grattis.

Apropå godisråttor så äter jag godis varje dag :( En period drack jag bara Cola och klarade mig utan godis, ska försöka med det igen. Börjar i morgon... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 633
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur