Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevligt att du är nöjd lil-sis!

Min egen största utmaning är att sluta dricka mina kalorier, en visdom som jag knyckt från Biggest loser.

Idag är första dagen på detta året då jag tar tag i sockermonstret. Börjar kännas i huvudet att jag har dragit ner på sockret. Inte blir det bättre av att det ligger choklad framme på jobbet. Men jag kämpar tappert!

Skönt att valet känns bra för dig :) Haft vänner som gjort. Några haft toppenresultat men en vän har varit så sjuk efteråt. Hennes kropp gav halvt upp. Var lite läskigt så mycket hon åkt in. Så finns verkligen så olika utgångar. Jag vågar inte göra en fast jag blev erbjuden :( Sa att jag ska göra ett försök på egen hand först :)

Ibland önskar jag att det fanns en möjlighet att gå ett program likt Biggest loser, fast utan att TV är inblandat. Viktnedgången behöver ju inte heller vara så extrem som det blir där, men att både "piskas" till ordentlig träning och lära sig att äta rätt under ordnade former.

Ibland önskar jag att det fanns en möjlighet att gå ett program likt Biggest loser, fast utan att TV är inblandat. Viktnedgången behöver ju inte heller vara så extrem som det blir där, men att både "piskas" till ordentlig träning och lära sig att äta rätt under ordnade former.

Ge mig en Bob! :D

Usch! Idag ställde jag mig på vågen. Inte roligt alls. Jag förlorade mitt föl 29/9 (egen uppfödning) i wobblersyndrom då hon var 5 mån. Jag har nog fortfarande inte hämtat mig från chocken ännu, men jag har varit grymt ledsen hela hösten :cry:. Detta har lett till att jag inte alls varit speciellt noga med vad jag stoppat i mig, vilket resulterat i att kilona plockat på igen. Brutalt uppvaknande blev det idag i alla fall när jag upptäckte att jag lagt på mig nästan 20 kg sedan i höstas :eek:

Nu får det vara slut med småätandet (och kaloririka drycker) - nu blir det Rivstart med GI-diet. Jag mår ju egentligen bäst på den maten - så det är ingen uppoffring egentligt. Gäller bara att komma ihåg att inte stoppa något onödigt i munnen :angel:.

Vikttråden 2015 är ingenting för mig heller. Jag har 40 kg att gå ner och då känns det löjligt att diskutera med någon som behöver gå ner 2-3 kg. Man spelar i en annan division i min värld :p

/Lizzie

Vikttråden 2015 är ingenting för mig heller. Jag har 40 kg att gå ner och då känns det löjligt att diskutera med någon som behöver gå ner 2-3 kg. Man spelar i en annan division i min värld :p

/Lizzie
Skönt att fler än jag förstår det. Det är liksom två helt skilda saker. 2-3 kilo skulle jag nog kunna klämma ner mig på en vecka eller två om jag tog tjuren vid hornen. Men det är ju rätt ointressant när det är ytterligare 35 eller nåt som ska bort. DÅ får man liksom använda en annan metod, som kanske mer sitter i huvudet än i mat och motion.

Skönt att fler än jag förstår det. Det är liksom två helt skilda saker. 2-3 kilo skulle jag nog kunna klämma ner mig på en vecka eller två om jag tog tjuren vid hornen. Men det är ju rätt ointressant när det är ytterligare 35 eller nåt som ska bort. DÅ får man liksom använda en annan metod, som kanske mer sitter i huvudet än i mat och motion.

Eller hur! Jag kan mycket väl förstå att det kan vara svårt att gå ner 2-3 kg för att kläderna stramar lite. Men det går inte ens att jämföra med den psykiska styrka och uthållighet man behöver ha för att klara av att gå ner 35-40 (eller mer) kg. För det första får man ju räkna med att det tar minst 1 år eller längre innan man når sin målvikt. Och bara orka börja klättra över det bergen innebär att man måste få fram all styrka man har. Annars ger man ju upp innan man börjat.

På den tiden när jag var normalviktig så räckte det ju att leva på Nutrilett en vecka för att bli av med 2-3 kg. I nuläget krävs ju en helt annan insats...

/Lizzie

Gör ni något särskilt för motivationen?

Jag går med stavar då och då, rider ibland (huvudsakligen skritt just nu, då min nacke protesterar vilt när jag travar - min häst är extremt rörlig i kroppen så skritt på honom är världens bästa bålstabilitetsträning...) och har påvörjat inkörning av en ponny = tömkört lite.
Jag envisas med att spela in allt jag gör med hjälp av appen "mina spår" (googles). Har provat några träningsappar men de tar bara onödigt mycket plats i min telefon (som har extremt dåligt med plats för appar och det går inte att föra över till minneskort heller :arghh:). På något sätt blir det motivationshöjande att se vad jag verkligen har gjort för något. Ett bevis för att jag inte bara suttit på min feta röv och surfat på nätet... :p

Såg en annons om att det finns krav maga här i Halmstad och blev nyfiken. Men så kom jag på att jag är tjock, vågar man maila och fråga om tjocka kan träna krav maga? Och vågar jag gå dit själv :nailbiting:

Krav maga är hur kul som helst. Klart du kan träna!
Jag tränade det tillsammans med min mamma som på den tiden var kraftigt överviktig och hon tyckte det var jobbigt, men roligt! :)

Håller själv på att kämpa med min vikt och behöver iallafall gå ner 20 kilo. Kom igång riktigt bra i början på förra året och gick ner ungefär 10 kilo. Men med en massa på den privata fronten tappade jag det över sommaren och gick upp igen.
På höstkanten började jag träna MMA och gymma mer seriöst och kände att jag började komma igång ännu en gång.
Nu har jag åkt på lindrig hjärnhinneinflammation och de kilon jag ännu en gång lyckades bli av med, kom tillbaka. Känns rätt omotiverat när saker och ting sätter käppar i hjulet på en hela tiden.. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama