Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland önskar jag att det fanns en möjlighet att gå ett program likt Biggest loser, fast utan att TV är inblandat. Viktnedgången behöver ju inte heller vara så extrem som det blir där, men att både "piskas" till ordentlig träning och lära sig att äta rätt under ordnade former.

Här som jag bor så drog några igång en tävling lite likt biggest loser vilket var populärt men det ligger på is just nu för det tog för mycket tid av deras fritid. Men detta borde kunna ordnas på flera ställen för det är ju smart och nyttigt-
http://www.storma.se/

Jag satt och skrev ett inlägg i vikttråden 2015, men kände att jag inte passade in. Men så såg jag denna tråd och blev glad. Jag är tjock, men har bestämt mig nu är det dags att ta tag i vikten.

Jag har funderat massor på hur jag ska lyckas. Finns ju massor metoder, det som lockade mest var viktväktarna. Men ändå inte. Så 24/11 så berättade min hovslagare om en app på mobilen, my fitness pal. Jag googlade och grubblade, och bestämde mig att testa.

Så den 26/11 började jag!

Jag hade från start 37 kg till drömvikt.
27kg till ett realistiskt mål.
Samt 17kg som ett viktigt delmål.

Jag väger mig varje morgon direkt när jag går upp. I morse stod vågen på minus 10kg. Jag trodde aldrig att jag skulle gå ner så många kilon på att bara räkna kalorier på 1.5 månad.

Men det är väl nu det svåra börjar att hålla i att inte ge efter för det förbannade suget. Som jag förövrigt gjorde innan.

Krav maga är hur kul som helst. Klart du kan träna!
Jag tränade det tillsammans med min mamma som på den tiden var kraftigt överviktig och hon tyckte det var jobbigt, men roligt! :)

Håller själv på att kämpa med min vikt och behöver iallafall gå ner 20 kilo. Kom igång riktigt bra i början på förra året och gick ner ungefär 10 kilo. Men med en massa på den privata fronten tappade jag det över sommaren och gick upp igen.
På höstkanten började jag träna MMA och gymma mer seriöst och kände att jag började komma igång ännu en gång.
Nu har jag åkt på lindrig hjärnhinneinflammation och de kilon jag ännu en gång lyckades bli av med, kom tillbaka. Känns rätt omotiverat när saker och ting sätter käppar i hjulet på en hela tiden.. :(

Jo men så var det det där att gå själv när man är tjock, kanske ska vänta en termin så kanske jag ligger på under 100 i vikt :)

Igår var en bra dag, cyklade 50 minuter och lyckades hålla fastan, nu blir det frukost och så kanske en promenad i snön :)

Jag använder runkeeper och kalorier.nu för att motivera mig. Dels för att se viktkurvan neråt och även att se hur jag motionerat. Hade en dipp oktober till december då jag tränade men åt sämre. Gick upp 2,5 kilo men satte ner foten och drog i gång i måndags igen.

Fick jätteont i huvudet av att utesluta socker och onödigheter igen och har efter två dagar gått ner 800 gram. Det gör skillnad. Långsamt nedåt är mitt mål.

Heja heja tjejer.

Har huvudvärk och illamående pga att jag inte godis igår och idag. Gick en runda (5 km ca 70 minuter) och handlade på vägen hem, kom hem med gröna ärtor, morötter och vitkål. Just nu funderar jag på om jag ska tillåta mig ett glas Pepsi max.

Kämpa på det är motigt ibland. Just nu har tandläkaren sett till att jag inte fått i mig lunch. Bedövningen vill inte släppa och jag mår så illa när jag är bedövad att jag inte vill/kan äta något.

tycker det är så konstigt att vissa dagar går det jätte bra, i går åt jag bara 1207 kalorier, och var mätt inget vidare sug. Idag har jag ätit 1897 kalorier. ja ja jag har som mål att äta 1530 kalorier om dagen, men idag så "tjänade" jag 210 kalorier på promenad så gick över 150 kalorier.

nä ar bara tvungen att gnälla a mig. I morgon ska jag hålla mig borta från allt onyttigt.

Passar jag bättre in här än i vikttråden tro? Jag har 22 kg ner till min målvikt. Då kommer jag tillbaka till vikten jag hade när jag var 19 (är 24 idag). Då tyckte jag att jag var tjock. Har aldrig varit smal, och jag tror att min syn på mig själv har alltid varit att jag varit tjock. Nu när jag set bilder av mig själv så var jag ju rätt smal då, även fast jag inte var nere på mina kompisars 50-kilosnivå. Att ha smala kompisar kan verkligen göra att man får en dålig självbild.

Jag försöker att minska mina portioner och har tänkt att komma igång och motionera en del. Mitt första delmål är -7 kg. Förra året gick jag ner 6 kilo på drygt 2 månader. Jag hoppas på något liknande resultat nu.

Jo men så var det det där att gå själv när man är tjock, kanske ska vänta en termin så kanske jag ligger på under 100 i vikt :)

Igår var en bra dag, cyklade 50 minuter och lyckades hålla fastan, nu blir det frukost och så kanske en promenad i snön :)

En bekant till mig började med kickboxning som gravt överviktig efter en provgång på jobbet. Denne blev riktigt fit efter ett tag (om än inte supersmal men mycket var muskler) och var aldrig ifrågasatt på träningarna.

Jo men jag är så feg, knappt jag vågar ringa ett samtal om medryttarhäst. Plus att jag inte har de 1600 som en termin kostar för tillfället. :(

weight.png

Har tagit tag i det och gått ner 1,5 kg under veckan. Med hjälp av promenader och styrketräning hemma i köket.
Är väldigt nöjd med mig själv!

Kom igen nu @Ackio! Vi gör det ihop! ^^ :bump:Behöver inte vara avancerat, vad säger du? En halvtimmes promenad innan kl. 20 ikväll? You and me both? :D
Jag har träningsvärk i ALLA muskler idag efter maniskt tränande igår.. :banghead:

... Och passar på att hoppa in i tråden. Hej!

Hej ;)
Mjo.. halvtimme lär jag klara för måste någon gång gå och hämta barnen (VILL INTE GÅ UT).
Men fy. Vill hellre tröstäta under täcket.

Hej ;)
Mjo.. halvtimme lär jag klara för måste någon gång gå och hämta barnen (VILL INTE GÅ UT).
Men fy. Vill hellre tröstäta under täcket.

En halvtimme är en jättebra start! :D Varför tröstäta? Har det hänt något? =/
Är du med i beach-utmaningarna på endomondo? Annars kan jag rekommendera dem, jättepeppande!
(Vi kanske ska starta ett par stycken för den här tråden också? :) Om någon är intresserad så hojta till så kan jag fixa! :D)

En halvtimme är en jättebra start! :D Varför tröstäta? Har det hänt något? =/
Är du med i beach-utmaningarna på endomondo? Annars kan jag rekommendera dem, jättepeppande!
(Vi kanske ska starta ett par stycken för den här tråden också? :) Om någon är intresserad så hojta till så kan jag fixa! :D)

Jo jag är med i några.. men inte valt kika för tror jag ligger sist i allt ;)
Jag vet inte. Tror min mens är på g.. brukar svacka dagarna innan. Igår tryckte jag i mig 200g choklad utan veta varför för det smakade inte alls gott längre som förr när man tröståt jämnt *sucka* Sedan har jag lite smått ont här och var i kroppen igen och så trött på att våra läkare inte tar det på allvar. Jag har värden som en normalviktig trots övervikt. Alla deras sk prover är bra men jag har SVINONT och problem med bröstsmärtor, stickningar, domningar osv. Men de skyller allt på att jag är fet. Om jag nu är FET och det är FETMArelaterat borde det inte synas i testerna :devil:

Jo jag är med i några.. men inte valt kika för tror jag ligger sist i allt ;)
Jag vet inte. Tror min mens är på g.. brukar svacka dagarna innan. Igår tryckte jag i mig 200g choklad utan veta varför för det smakade inte alls gott längre som förr när man tröståt jämnt *sucka* Sedan har jag lite smått ont här och var i kroppen igen och så trött på att våra läkare inte tar det på allvar. Jag har värden som en normalviktig trots övervikt. Alla deras sk prover är bra men jag har SVINONT och problem med bröstsmärtor, stickningar, domningar osv. Men de skyller allt på att jag är fet. Om jag nu är FET och det är FETMArelaterat borde det inte synas i testerna :devil:

Sjukvården är alltid jobbig när man är överviktig. Det är alltid som att de tror att man inte själv förstår att man är tjock, som att de kommer med världens nyhet..! xD

Och angående smärtorna så kan jag bara säga att jag hade mycket liknande grejer men de har avtagit mer och mer vartefter kilona försvinner. Nu har jag ju fortfarande lååång väg kvar, men de ca 15kg som har försvunnit har gjort stor skillnad!
Vad jag vill säga med det är att det är VÄRT att ta sig ut på den där extra promenaden, ta ett päron istället för den där chokladbiten och tänka på att fylla halva tallriken med grönsaker.. För även om det går åt tårar, svett och skavsår så är vinsterna så många! :banana:

Sjukvården är alltid jobbig när man är överviktig. Det är alltid som att de tror att man inte själv förstår att man är tjock, som att de kommer med världens nyhet..! xD

Och angående smärtorna så kan jag bara säga att jag hade mycket liknande grejer men de har avtagit mer och mer vartefter kilona försvinner. Nu har jag ju fortfarande lååång väg kvar, men de ca 15kg som har försvunnit har gjort stor skillnad!
Vad jag vill säga med det är att det är VÄRT att ta sig ut på den där extra promenaden, ta ett päron istället för den där chokladbiten och tänka på att fylla halva tallriken med grönsaker.. För även om det går åt tårar, svett och skavsår så är vinsterna så många! :banana:

Jag hade lika ont när jag var för smal med. :( Så ingen skillnad för mig. Haft ont sen jag var 14 år ungefär :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV