Måste han baka? Skulle också ha svårt för det om maken drog hem massa gott.
Jag har sagt att ska han baka nu så får han har kakao i för det tål jag inte och då blir det ingen frestelse!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste han baka? Skulle också ha svårt för det om maken drog hem massa gott.
sitter här och funderar på kläder, skulle behöva nya ridbyxor och ny bh. Men vet inte hur jag ska tänka. Vill ju inte köpa i rätt storlek för förhoppningen är ju att de ska vara för stor till sommaren. men vill heller inte köpa för smått för tänk om jag misslyckas och inte kan använda dem.
Hur gör ni nu med klädinköp?
Kan tillägga att jag har väldigt liten budget när det gäller kläder så köpa för att ha i 1-2 månader går helt bort.
Jag prioriterade att köpa kläder vartefter jag gick ner även om vissa bara gick att ha i några månader. Det sporrade mig väldigt mycket att ha kläder som sitter som de ska eftersom det gör att effekten av viktnedgången syns mycket bättre.
Du har inte möjlighet att köpa begagnat? Lägg ut en trevare på Facebook? Låna av vänner? Jag hade gladeligen både sålt och gett bort kläder till vänner som kämpar med vikten då jag vet hur tufft det är, man ska inte behöva bråka med illasittande kläder ovanpå allt annat.
är tyvärr störst i min bekantskapskrets, så låna blir svårt. ska hålla koll på begagnat. Har inte gått ut med min viktresa till andra ännu och kommer nog så inte göra heller. Min vikt mitt problem.
Tror det kategoriseras som ilandsproblemIgår när jag hängde in tvätt så kom mina viktnedgångstankar av sig.
Jag har bara klänningar, massor av klänningar som jag tycker om hur mycket som helst. Många av dom är köpta utomlands och därför inte så lätt att få tag i nya heller.
Om jag går ner 30kg i vikt så kommer jag inte kunna ha mina älskade klänningar längre!
Jag vet men för mig är det är stort problem. Jag har kanske 60 klänningar som jag faktiskt använder.
Att köpa 60 nya kommer bli dyrt!
Jag vet men för mig är det är stort problem. Jag har kanske 60 klänningar som jag faktiskt använder.
Att köpa 60 nya kommer bli dyrt!
Jag vet faktiskt inte. En del är väldigt enkla i modellen så det går säkert. Endel kommer jag kanske kunna ha även sen (förhoppningsvis).
Såklart är det mer värt att gå ner i vikt men just nu kändes det väldigt tråkigt!
Åh jag är oerhört road av allt (det mesta iaf) som sker. T ex har ryggens skinn dragit ihop sig fint men magen börjar se skum ut och det blir väldigt tydligt om man skulle stå på alla fyra utan kläder
Gäddhänget skulle jag klara mig utan men det ser man ju sällan.
Klädmässigt har jag oftast uniform eller stallkläder och de har jag i alla möjliga storlekar.
Civila kläder finns också med hyfsad variation och såhär års fryser jag mest så då passar det bra med minst dubbla underställ.
Emellanåt är det jobbigt att inte kunna äta en brakmiddag men det är ju å andra sidan därför jag håller spåret fortfarande. Jag KAN inte göra som förr.
Du behöver absolut inte svara om du tycker att det är för personligt men hur hanterar du det rent psykiskt att du inte kan äta som förr? Jag har en sjukdom som heter gastropares som gör att jag inte kan äta något annat än slät vaniljyoghurt, en bit knäckebröd med färskost på, rumstempererad näringsdryck och vichyvatten. Jag kan också äta visst godis (tyvärr). Choklad är väl det som går mest. Något annat kan jag inte äta/dricka för då spyr jag ofelbart inom en timme. Äter jag för mycket så spyr jag också även om det är mat som annars går bra att äta. För det mesta går det bra men ibland längtar jag så efter mat att jag håller på att bli tokig! Jag vet verkligen inte hur jag ska hantera detta.
Tyvärr blir det också att jag har ett enormt sug efter godis och jag kan verkligen inte stå emot! Jag har aldrig haft problem med att jag äter för mycket godis förut utan tidigare åt jag bara godis ett par gånger om året. Nu äter jag godis nästan varje dag Det är verkligen inte bra för varken vikten eller kroppen. Visserligen så tappade jag 15 kg på 8 veckor i somras när jag spydde som värst men jag skulle må bra av att tappa ett antal kilon till då jag pga andra sjukdomar och mediciner är långt ifrån min normala vikt. Jag kan inte heller röra mig särskilt mycket. Jag kan gå ca 20 meter sedan säger kroppen ifrån så att träna är helt uteslutet.
Har du några bra tips kanske?
Jag kan fortfarande äta samma saker, bara inte samma mängder och jag tror det är en stor skillnad!
Jag deppar någon dag och sen glömmer jag bort det. Är hyfsat bra på att acceptera saker för vad de är.
Men sen har jag ju VALT det här. Det är möjligt att det skulle vara tuffare om jag inte valt bort det utan tvingats.
Men hur som helst så tillåter jag mig att sörja förlusten en stund och sen är det bra igen, saknaden kommer i perioder och de verkar bli glesare.
Då hanterar du det ungefär som jag då. Det är nog skillnad precis som du skriver. Dels att du har valt det här och dels att du ju kan äta samma saker. Sjukdomar väljer man ju inte precis... Jaja, det är bara att kämpa vidare och hoppas på att gastroenheten iallafall kan göra något åt smärtorna om jag nu någonsin får komma dit. Det är ju trots allt smärtorna som är jobbigast nu när jag äntligen har hittat mat som jag klarar av att äta utan att spy. Förut var det ungefär lika jobbigt med smärtan som att hålla på och spy 40-50 gånger/dag.