Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tar måndagar till att planera veckans matsedel. Då har man fått veckans reklamblad och kan anpassa sig lite efter extrapriser. Vi är ändå 5 i familjen och försöker hålla ner matkostnaderna :) Oftast blir det över så både jag och maken har lunchlåda dagen efter. Om inte har jag ALLTID konservsoppor hemma eller blodpudding/risgröt i kylen för lätt kunna fixa.

Däremot har jag fått skaffa matosovklocka för inte glömma att äta. Så jag äter 4 ggr om dagen :)
Det där är ju helt klart målet. Än så länge är vi ju bara två i familjen och vi har varit extremt dåliga på att planera mat. Vi har sagt att vi ska bli bättre på det, men det blir sällan mer än någon vecka som det håller. Jag hoppas att vi kan bli bättre på det. Det är ju så mycket värt när man väl är hungrig!

För övrigt kom mensen idag, så jag misstänker att det trots allt var anledningen till att jag gått upp i vikt istället för ned under senaste veckan trots rätt mycket träning. :)

5db1f5e3112e2995aae04338fc4eb8c62d407e4f.jpeg

2013-04-28 108 kg

7e2f669bf8fc2c54e6b8e33522b688bbd4137714.jpeg

2015-01-08 94 kg

Heja @Petronilla! :bow: Det är just sånt där som man känner sig peppad av, när man verkligen kan se resultat på något sätt!

Jag har varken använt våg eller måttband. Men jag tror att jag är på väg åt rätt håll i alla fall, dels för att min valk över magen känns tunnare när man klämmer på den och dels så känner jag mig aningen smalare. Fast det är långt kvar!

idag är en riktigt skit dag i mat, jag har verkligen fuskat. Jag åt en Semla!
Styrketräningen att lyfta bommar räcker ju inte ens till att äta hatten av semlan. suck.

Nya och semlefria tag i morgon.

Kl hade tänkt åkt och simmat innan jobbet, men somnade inte förrens efter lunch så det blev inget med det :( imorgon blir det nog inte mycket heller. Men på lördag ska jag ut och dansa. Har dessutom gett upp hoppet om att ryggen ska bli bra så att jag kan åka skidor i Österrike och planerar om för att simma varje dag istället.

idag är en riktigt skit dag i mat, jag har verkligen fuskat. Jag åt en Semla!
Styrketräningen att lyfta bommar räcker ju inte ens till att äta hatten av semlan. suck.

Nya och semlefria tag i morgon.
En semleskyldig här också! Och ingen ridning blev det pga tidsbrist och hård ridbana. Däremot känner jag mig duktig som gått promenad 7,5 km med en kompis och dessutom har jag och sambon precis avslutat ett till av Friskis "hatar träning"-pass på paddan.

Är så sjukt sugen på glass! En av mina svaga punkter här i livet, och jag har inte ätit någon på länge! Hur ska jag stå emot???

Sjuk så blev tvärstopp i träningen. Ska dock försöka sköta maten. Glass blir det tyvärr idag (halsen gör så sjukt ont så unnar lite). Men inte ätit så sjukt mycket idag så då tycker jag det är okej. Skaffat en en 70% chokladkaka att ha i kylen. Klarar inte mer än en ruta av den men den dämpar det där akuta sötsuget man får ibland :(

Jag har invägning på söndagar och idag visade vågen -1,3 kg sedan förra veckan. Dessutom hade jag minskat 3 cm runt magen under samma vecka! :bump: Totalt har jag tappat 3,5 kg och 7 cm runt magen på två veckor. Minskningen av magomfånget är jag helt lycklig över eftersom bukfettet är det som jag verkligen behöver bli av med.

Jag följer mina veckomatsedlar, gymmar lite hemma med pilatesboll, ridit lektion 1 ggr/v på ridskolan - i övrigt så är det dåligt med motionerande. Jag har problem med en envis slemsäcksinflammation i ena hälen, vilket gör att promenader och löpning inte finns med på kartan. Längtar efter våren så jag kan börja cykla...

/Lizzie

Ligger på lite drygt -30 nu.
Önskar att jag skulle vara där! Bra jobbat :)

Här pendlar vikten en del fortfarande, men jag hoppas att kurvan snart börjar gå stadigt nedåt. Igår blev det promenad 7,5 km och idag blev det först ett kort dressyrpass på hästen och sedan har jag varit på Friskis och kört jympapass för första gången! Köpte ett prova på-kort så jag ska testa lite olika nu tänkte jag och se om Friskis är något för mig. Vill så gärna komma igång med träningen. Pass känns rätt bra eftersom man ligger på en hög puls hela tiden och därmed tänker jag att jag bränner mycket. Kunde inte direkt göra alla övningar som det var tänkt, men 60 minuters rörelse är väl ändå bra, oavsett hur man gör :). Kommer troligen vara DÖD imorgon!

Maten har jag också skött okej i helgen. I fredags blev det dock spelkväll med lite alkohol och nötter. Men försökte hålla igen litegrann.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 239
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama