Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju inte gått ut med att jag har tagit tag med vikten, i förra veckan så frågade min syster som jag inte träffar jätte ofta om jag gått ner för jag såg mindre ut. :)

Igår kom även en tjej i stallet och frågade samma sak. :banana:

Så nu börjar det äntligen synas.

Vägde mig i morses, 12,3 kg ner från start :)

jag har hittat ett ställe i närheten som kör zumba, varannan vecka på dagtid vilket passar mig. (de andra veckorna på kvällarna) Man betalar för de gånger man deltar, varken mer eller mindre. Det passar min plånbok...
Jag ska baskemig försöka ta mig iväg på det!

40 längder simning blev det idag. Det är fortfarande drygt att jag typ inte går ner något dock. Jag hoppas verkligen att vågen börjar röra sig nedåt inom snar framtid. Har ju minskat portionerna och håller mig ifrån de flesta sötsakerna. Jag måste vara belönad med världens sämsta ämnesomsättning helt enkelt.

Imorgon blir det troligen ett nytt jympapass på Friskis igen. Idag köpte jag ett par inomhusskor också så nu jäklar är jag redo för det också.

40 längder simning blev det idag. Det är fortfarande drygt att jag typ inte går ner något dock. Jag hoppas verkligen att vågen börjar röra sig nedåt inom snar framtid. Har ju minskat portionerna och håller mig ifrån de flesta sötsakerna. Jag måste vara belönad med världens sämsta ämnesomsättning helt enkelt.

Imorgon blir det troligen ett nytt jympapass på Friskis igen. Idag köpte jag ett par inomhusskor också så nu jäklar är jag redo för det också.

Prova appen "my fitness pal" skriv in vad du äter så ser du hur mycket du stoppar i dig.

Jag får aha upplevelser när jag inser hur mycket kalorier vissa saker innehåller.

Prova appen "my fitness pal" skriv in vad du äter så ser du hur mycket du stoppar i dig.

Jag får aha upplevelser när jag inser hur mycket kalorier vissa saker innehåller.
Jag har försökt räkna kalorier tidigare, men jag är inte så mycket för att väga mat och ha mig. Har då använt lifesum. Frukost brukar ju gå bra (typ 2 ägg). Men sen när det kommer till middag och sådär så blir det svårare tycker jag. Hur gör du? Väger du eller uppskattar du?

Jag smiter in här. För nu ska det bort! För 12 veckor sedan föddes barn nr två, det är bra det att kilona sen graviditet nr 1 fortfarande satt kvar. Jag gick upp 11 kg denna gången och har gått ner 19. Jag har 15 kg kvar tills jag når vikten innan graviditeterna, och ytterligare 5 kg innan jag når min målvikt. dvs -20 kg.

På torsdag blir första gympapasset på 8 år. Jomensåatteh. Nu gäller det bara att hålla motivationen uppe, förra gången jag försökte gå ner efter första graviditeten nådde jag en botten som jag är 5 kg ifrån nu, och sen gav jag upp och vände uppåt igen.

Jag har försökt räkna kalorier tidigare, men jag är inte så mycket för att väga mat och ha mig. Har då använt lifesum. Frukost brukar ju gå bra (typ 2 ägg). Men sen när det kommer till middag och sådär så blir det svårare tycker jag. Hur gör du? Väger du eller uppskattar du?

Jag vägde i början för att lära mig sen tycker jag att jag blivit rätt bra på att uppskatta och se. Men det var helt nödvändigt i början för att få proportionerna att väga och mäta i det närmaste allt.

I början vägde jag verkligen allt på en liten köksväg köpt på ICA :) Nu börjar man sakta få lite mer hum med ögonen och kan uppskatta rätt bra. Man lär sig rätt snabbt faktiskt hur mycket av allt man kan äta och huvudräkningen går för fullt vid varje måltid ;) Bästa är när man äter tacos och räknar varenda grönsak separat i huvudet. Alla hinner äta upp innan jag gjort min tallrik :D

I början vägde jag verkligen allt på en liten köksväg köpt på ICA :) Nu börjar man sakta få lite mer hum med ögonen och kan uppskatta rätt bra. Man lär sig rätt snabbt faktiskt hur mycket av allt man kan äta och huvudräkningen går för fullt vid varje måltid ;) Bästa är när man äter tacos och räknar varenda grönsak separat i huvudet. Alla hinner äta upp innan jag gjort min tallrik :D
Låter jobbigt, men jag förstår att det kan vara nödvändigt.

Idag blev jag i alla fall glad när jag ställde mig på vågen :). -0,8 sedan i förrgår. Jag brukar inte väga mig så ofta men jag känner att jag vill börja se att vågen trendar nedåt innan jag börjar väga mig en gång i veckan som jag brukar :).

Jag har aldrig brytt mig om att jag ser ut som en fläskpadda i duschen i badhuset, det har jag inga problem med. Men jag är inte ännu så bekväm med min påse på magen att jag är sugen på att duscha i ett öppet duschrum med den.
(jag har själv aldrig sett någon med påse i duschen och då har jag ändå badat rätt flitigt med mina barn i många år)
Inte vet jag om det är till någon tröst men...
Jag var oerhört tveksam innan jag gick in i badhuset med mitt enda bröst. Upptäckte snabbt att verkligen ingen brydde sig. På dessa år har två barn brytt sig och en frågat. -varför har du bara en? -för att den blev sjuk och doktorn tog bort den -jaha.

Jag har inte sett någon med stomi men jag har heller inte sett andra med bara ett bröst. Det finns gott om opererade kvinnor men de badar inte :meh:

Låter jobbigt, men jag förstår att det kan vara nödvändigt.

Idag blev jag i alla fall glad när jag ställde mig på vågen :). -0,8 sedan i förrgår. Jag brukar inte väga mig så ofta men jag känner att jag vill börja se att vågen trendar nedåt innan jag börjar väga mig en gång i veckan som jag brukar :).

Inte jobbigt, man lägger tallriken på vågen och sen antecknar man medan man lägger upp :)

Hmm när jag satte upp målet -7kg innan semestern så hade jag inte vägt mig på länge så jag vägde inte lika mycket som jag trodde.
Målet var nämligen att komma ner på ny siffra men jag tror att det får kvarstå iaf!

Inte vet jag om det är till någon tröst men...
Jag var oerhört tveksam innan jag gick in i badhuset med mitt enda bröst. Upptäckte snabbt att verkligen ingen brydde sig. På dessa år har två barn brytt sig och en frågat. -varför har du bara en? -för att den blev sjuk och doktorn tog bort den -jaha.

Jag har inte sett någon med stomi men jag har heller inte sett andra med bara ett bröst. Det finns gott om opererade kvinnor men de badar inte :meh:
Jag har mött några opererade kvinnor i duschar här och där.
Skillnaden med stomi är att många tror att det läcker avföring från påsen och börjar gasta om att det är äckligt. En vän till mig har till och med blivit avvisad från badhuset för att hon hade stomi. :( (och faktum är att det kommer ut FÄRRE tarmbakterier från dem som har påse jämfört med de som inte har, folk glömmer att även fisar innehåller bakterier... Påsen håller helt tätt.)

Sen är det ju det där med att ta tjuren vid hornen och det kommer inte hända förrän jag känner mig mogen för att kliva ut i duschen med påse på magen. Just nu är det fortfarande jobbigt hemma...

Här hemma väger jag allt, har en våg ståendes på köksbänken. Jag har en digital våg, jätte lätt. När jag är iväg så uppskattar jag. Men på jobbet äter jag en avokado och 100g keso. Detta har jag lärt mig att se hur mycket det är på ett ungefär.

Jag har fått många aha upplevelser, saker som jag trodde var nyttigare som i själva verket inte var det.

@ameo det är inte så att du bor i närheten av Borås, iså fall kan jag följa med dig och simma någon dag så är vi två om någon säger något dumt.

@ameo det är inte så att du bor i närheten av Borås, iså fall kan jag följa med dig och simma någon dag så är vi två om någon säger något dumt.
tack för erbjudandet :)
Men nej, jag bor i andra änden av kust-till-kust-tåget...
Sen är det nog mer bara känslan av att vara bekväm/obekväm i situationen som skaver, jag kan nog ge svar på tal om någon säger nåt dumt. Men man måste ju känna sig bekväm själv, som sagt.

Vågar efter många om och men skriva mitt första inlägg här på buke. Har hängt på forumet i det tysta i flera år, men är lite för feg för att själv ge mig in i debatterna...men ni verkar så stöttande och vettiga här så jag vågar kasta mig ut i det okända! ;)

Jag har lagt på mig galet mycket vikt under det senaste året p.g.a. sjukskrivning med tillhörande soffliggande, tröstätande och medicinering men nu är jag tillbaka på banan, tillbaka på jobbet och vill hitta tillbaka till min kropp. :) Behöver förmodligen tappa ca 30 kg men siktar på att klippa 10 först så får vi se var vi landar. Räknar kalorier och ska försöka hålla mig under 1500 om dagen. Planerar även att skaffa gymkort (under februari när jag inte är fattig som en lus längre).
Hänger gärna med i den här tråden och peppar och blir peppad! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 239
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama