Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här vill jag vara med!
Jag gjorde en GBP för 4,5 år sedan och har gått ner cirka 60 kilo men har fortfarande ungefär 10 kilo kvar. Är väldigt kluven till huruvida jag skall försöka gå ner dem eller inte. Är det viktigt? Varför kan jag inte vara nöjd med de 60 jag redan tappat? Hur kul är det att ha gått ner 60 men fortfarande ibland inte kunna ha största storleken (jävla Hööks!!). Osv...

Vad trist att det verkar ta sådan tid!

Ja det är jobbigt. Sen blir det inte bättre utav att min läkare på vårdcentralen slutade och då "glömde" vårdcentralen om att tala om för mig att remissen som läkaren hade skrivit till kirurgen samma dag som han slutade hade kommit tillbaka med orden att gastroenheten nog skulle kunna hjälpa mig bättre så det fick jag reda på av en slump en dryg månad efter att remissen hade kommit tillbaka :meh: Då bad jag om första lediga tid till en ny läkare så jag ska dit på torsdag och dra hela min historia igen och hoppas att han inte får för sig att han ska fortsätta behandla mig ett tag till utan att han skickar remissen direkt. Har jag tur så kanske jag får komma dit innan sommaren.

Här vill jag vara med!
Jag gjorde en GBP för 4,5 år sedan och har gått ner cirka 60 kilo men har fortfarande ungefär 10 kilo kvar. Är väldigt kluven till huruvida jag skall försöka gå ner dem eller inte. Är det viktigt? Varför kan jag inte vara nöjd med de 60 jag redan tappat? Hur kul är det att ha gått ner 60 men fortfarande ibland inte kunna ha största storleken (jävla Hööks!!). Osv...

Om du inte är nöjd är det klart att du ska försöka skaka av dig de där sista kilona!

Om du inte är nöjd är det klart att du ska försöka skaka av dig de där sista kilona!

Fast jag är nöjd. Problemet är att jag fortfarande inte passar in i samhällets storleksmall och det är så himla frustrerande. Att ha gått ner så mycket i vikt och ändå behöva dra största storleken, om den ens funkar (speciellt ridbrallor). :banghead:

Fast jag är nöjd. Problemet är att jag fortfarande inte passar in i samhällets storleksmall och det är så himla frustrerande. Att ha gått ner så mycket i vikt och ändå behöva dra största storleken, om den ens funkar (speciellt ridbrallor). :banghead:

Det är ibland bra att vara kort.
Jag är fortfarande fet men kan ha M i underställ från Jula t ex.

Vill du passa in?

Eller vill du passa in för att det är mer praktiskt?

Kl sitter och är nervös inför första vattengympapasset. Önska mig och min rygg lycka till!
Lycka till!!

Vattengympa är skitbra!
Jag själv ska bara få min :devil: stomi att fungera normalt, sen ska jag försöka ta mig i kragen och våga mig in i duschen med påsen på magen... :nailbiting: (Varför finns det inte separata duschrum i badhus? Eller gör det det på andra ställen än hos oss?)
Jag hade betalat för två vattengympapass/vecka hela hösten, när jag blev sjuk. :(

Lycka till!!

Vattengympa är skitbra!
Jag själv ska bara få min :devil: stomi att fungera normalt, sen ska jag försöka ta mig i kragen och våga mig in i duschen med påsen på magen... :nailbiting: (Varför finns det inte separata duschrum i badhus? Eller gör det det på andra ställen än hos oss?)
Jag hade betalat för två vattengympapass/vecka hela hösten, när jag blev sjuk. :(

här hos oss finns inte heller avskilt, hatar att duscha inför andra. bara att gilla läget när jag har en bad tokig dotter.

Men en positiv sak när man är och badar, är att det blir tydligt att nästan alla har defekter och alla ser olika ut. Även om jag inte kollar in andra så ser man ju ändå så många olika människor i olika storlekar. Inte bara trådsmala.

Jag har aldrig brytt mig om att jag ser ut som en fläskpadda i duschen i badhuset, det har jag inga problem med. Men jag är inte ännu så bekväm med min påse på magen att jag är sugen på att duscha i ett öppet duschrum med den.
(jag har själv aldrig sett någon med påse i duschen och då har jag ändå badat rätt flitigt med mina barn i många år)

Kände mig så duktig som kom igång igen att träna idag.. så kommer mensen samma dag och nu skriker kroppen efter choklad :angel:

så du menar att det går att äta bara en ruta, det har jag aldrig klarat.
hehe, jag har åtminstone svårt för att klämma i mig en hel chokladkaka om det är riktigt mörk choklad... Sen är det lättare att stilla det där chokladsuget - om även jag får - om man äter choklad med mer kakao i.

Bra början på dagen och sämre slut... Att det inte ska gå hela vägen! Frukost blev två ägg. Sedan åkte jag till stallet och red och när jag kom hem blev det direkt promenad på nästan 6 km.

Sen blev klockan lite mycket så det blev snabbmat till kvällsmat :(. Men nu har jag och sambon bestämt vad vi ska äta resten av veckan så förhoppningsvis slipper jag mer snabbmat. Varför ska det vara så förbannat svårt att planera mat, och framförallt äta med hjärnan när man är hungrig!?

Jag tar måndagar till att planera veckans matsedel. Då har man fått veckans reklamblad och kan anpassa sig lite efter extrapriser. Vi är ändå 5 i familjen och försöker hålla ner matkostnaderna :) Oftast blir det över så både jag och maken har lunchlåda dagen efter. Om inte har jag ALLTID konservsoppor hemma eller blodpudding/risgröt i kylen för lätt kunna fixa.

Däremot har jag fått skaffa matosovklocka för inte glömma att äta. Så jag äter 4 ggr om dagen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 235
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama