Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
idag kastade jag ut pepparkakshuset som stått och läskat mig sedan jul. Ja jag har norpat ett par bitar, men nu är det ute...
Det bästa för mig är att inte ha något godis eller annat onyttigt hemma. Annars slinker det ner av bara farten.

Men idag ska jag unna mig 100g poppcorn, när jag och maken tittar på film i kväll.

Efter dagens ridpass idag blev det en promenad på 5,5 km. Kände att jag behövde röra på mig lite efter en dålig matdag utan träning igår. Fick totalt blodsockerfall så då åkte det ner onyttig mat :(. Idag blir det inte speciellt nyttigt heller, men med motion, och mindre portioner känns det åtminstone rimligt. Har blivit peppad på att hänga med till Friskis på söndag och köpa Jympa också. Jag vet redan nu att jag kommer att dö!

Efter dagens ridpass idag blev det en promenad på 5,5 km. Kände att jag behövde röra på mig lite efter en dålig matdag utan träning igår. Fick totalt blodsockerfall så då åkte det ner onyttig mat :(. Idag blir det inte speciellt nyttigt heller, men med motion, och mindre portioner känns det åtminstone rimligt. Har blivit peppad på att hänga med till Friskis på söndag och köpa Jympa också. Jag vet redan nu att jag kommer att dö!

kör så det ryker...

Någon här som provat Allevo's "weight loss"-kapslar?
Nej, det har jag inte. Vad innehåller de, som ska vara så revolutionerande?

Här händer det att jag tar en Naturdiet, antingen färdig shake eller pulver i vatten, som snabblunch eller mellanmål om jag inte orkar göra något annat (eller har kort om tid). (och när jag sommarjobbar nattetid i lastbilshytten så är det ett enkelt sätt att få i sig något ätbart, då det är smått omöjligt att äta på annat vis) Men jag har slutat tro på att det är något undermedel.

Känns ju hopplöst när man försökt hålla sig så mycket som möjlig från att överäta/äta det saker denna veckan + varit duktig med motionen. I morse visade vågen +0,5 :(. Känner att jag är försedd med världens sämsta viktgener. Jag behöver väl typ träna supermycket utan att äta något för att gå ner!

Har i alla fall fått sambon att träna med mig idag. Skulle ju egentligen till Friskis men min vän var inte frisk än. Så jag och sambon testade Friskis app "hatar träning" som går ut på att man ska träna 12 stycken 30 minuters pass på en månad och förhoppningsvis komma igång att träna. Var jobbigt som tusan men jag klarade det i alla fall :).

Jag har lite svårt för alla lätta vägar när det gäller vikt, tror man lurar sig själv bara. De har säkert testat det och personerna har gått ner i vikt men det hade de säkert gjort ändå.

Denna heljen har varit svår. Suget har varit enormt, vågen visar +0,6 och jag skulle göra mycket för nutella, en chokladkaka eller kladdkaka. Men får nöja mig med nötter.

Tråkigt väder har gjort att jag inte varit ute och gått på hela helgen.

Känns ju hopplöst när man försökt hålla sig så mycket som möjlig från att överäta/äta det saker denna veckan + varit duktig med motionen. I morse visade vågen +0,5 :(.
Det är inte mensdags eller nåt? Jag samlar alltid på mig en massa vatten när det närmar sig och då pekar ju vågen uppåt. Men desto mer neråt efter mens...

Nu dundrar jag in med dunder och brak. Heja alla som kämpar. Det är super svårt att stå emot.

Jag är inget för Quickfix utan bättre att det går långsamt.

Försök se det så här. Bättre en dålig dag per vecka än sex dåliga och en bra.

Eller ok det där var ju inte så bra, jag börjar om med en gång och kompenserar med en kvarts träning.

Det är inte rocket sience men börja smått och accelerera. En bra övning att börja med är en enkel solhälsning. Sträck dig upp mot taket, gå ner i hunden, ner i krokodilen, kobran och så upp och börja om. Första dagen räcker det med en gång. Den har hjälpt mig otroligt mycket.

I går morse var jag inte sugen alls, men mannen fick ut mig i motionsspåret. Barnen stannade hemma och det gjorde att jag kunde slå personbästa:) 24 minuter på 2,5 km. (Låg på 28). Jag var så glad så jag åkte hem och körde 25 minuter body balance hemma i köket oxå.
Sen åkte vi på kalas och jag tog en liten bit av allt som bjöds och åkte därifrån nöjd och glad med mig själv.

Idag har jag varit ute och tömkört i snön i 45 minuter och kände mig inte nöjd utan vi tog ett varv till med kompisen på ryggen så jag fick en halvtimme s promenad till.

Vad gjorde det att snön yrde, finns inga dåliga väder... Men jag vet hur svårt det är att ta sig i kragen och bästa sättet är att få någon dom peppar en och faktiskt följer med ut på promenaden.

En annan taktik är att som jag välja att gå hem om man måste vänta på bussen i minst 7 minuter. Då hinner jag halvvägs hem innan bussen ens har kommit till hållplatsen.

Jag hoppas att jag kan peppa er lika mycket som jag peppar mig själv! Jag har ju trots allt 30 kg kvar att gå ner!

Det är inte mensdags eller nåt? Jag samlar alltid på mig en massa vatten när det närmar sig och då pekar ju vågen uppåt. Men desto mer neråt efter mens...
Kan vara... Jag har haft mens väldigt oregelbundet sista året sedan jag satte in P-stav. Kan ju hoppas på att det är mens som är på gång. Men annars får jag köra ännu hårdare helt enkelt! Kan göra ännu mer på matsidan men har ändå varit mycket duktigare än vanligt.

Jag är hopplös. Sambon hade bakat några sorts mandel/vaniljbollar. Gissa vem som mumsade i sig två nu ikväll. Trots jag har lagt ned tid och kraft på kosten tidigare idag och även motion.

Här har jag och min sambo gjort 1:a veckan av rivstartsfas i GI. Vi tappade fokus i höstas och jag går upp i vikt sjukt snabbt. Jag tycker inte att jag ätit så himla mycket mat - men mycket socker har det blivit och vips satt det ytterligare 20 kg till på mig. Sambon har inte gått upp lika mycket.

Alltså är det strikt GI som gäller och jag hade glömt bort hur bra jag mår på den kosten :D. Mycket matlagning blir det, men vi har superkoll på vad vi äter och det är bra. Jag har färdiga matsedlar som jag följder och resultatet efter första veckan visade 2,5 kg minus :bump:

Så jag är nöjd - och framför allt så har det gått toppenbra att bryta sockerberoendet. Trodde det skulle blir mycket jobbigare med tanke på hur mycket godis vi proppat i oss under julledigheten - men det har gått bra. Lättare att kämpa på då :).

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV