Nu dundrar jag in med dunder och brak. Heja alla som kämpar. Det är super svårt att stå emot.
Jag är inget för Quickfix utan bättre att det går långsamt.
Försök se det så här. Bättre en dålig dag per vecka än sex dåliga och en bra.
Eller ok det där var ju inte så bra, jag börjar om med en gång och kompenserar med en kvarts träning.
Det är inte rocket sience men börja smått och accelerera. En bra övning att börja med är en enkel solhälsning. Sträck dig upp mot taket, gå ner i hunden, ner i krokodilen, kobran och så upp och börja om. Första dagen räcker det med en gång. Den har hjälpt mig otroligt mycket.
I går morse var jag inte sugen alls, men mannen fick ut mig i motionsspåret. Barnen stannade hemma och det gjorde att jag kunde slå personbästa
24 minuter på 2,5 km. (Låg på 28). Jag var så glad så jag åkte hem och körde 25 minuter body balance hemma i köket oxå.
Sen åkte vi på kalas och jag tog en liten bit av allt som bjöds och åkte därifrån nöjd och glad med mig själv.
Idag har jag varit ute och tömkört i snön i 45 minuter och kände mig inte nöjd utan vi tog ett varv till med kompisen på ryggen så jag fick en halvtimme s promenad till.
Vad gjorde det att snön yrde, finns inga dåliga väder... Men jag vet hur svårt det är att ta sig i kragen och bästa sättet är att få någon dom peppar en och faktiskt följer med ut på promenaden.
En annan taktik är att som jag välja att gå hem om man måste vänta på bussen i minst 7 minuter. Då hinner jag halvvägs hem innan bussen ens har kommit till hållplatsen.
Jag hoppas att jag kan peppa er lika mycket som jag peppar mig själv! Jag har ju trots allt 30 kg kvar att gå ner!