Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkaren sade ja och remiss är skickad till kirurgen och där har en lämplig överläkare tittat på remiss och journal.

Så kanske att jag vågar ringa och fråga nästa vecka hur det ser ut...

Ringde kirurgen idag 10.30.

Remissen är godkänd *idag* och hon skulle fråga koordinatorn om datum och återkomma om en stund.

Den stunden har tyvärr inte infallit ännu :(

Ringde kirurgen idag 10.30.

Remissen är godkänd *idag* och hon skulle fråga koordinatorn om datum och återkomma om en stund.

Den stunden har tyvärr inte infallit ännu :(

Den har fortfarande inte infallit och vårdgarantienheten fick inte heller något svar. Hon tipsade mig om valfrihetsremiss till Danderyd. Jag har lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra men bör väl kanske oavsett invänta nästa mens, för det är ju inte omöjligt att jag blev gravid den här gången om än inte särskilt troligt. Vore ju hemskt onödigt att flyta hela processen till Danderyd och så måste jag ändå boka om det sen, då är det bättre att vara kvar i Uppsala och så bokar man ett datum med kirurgen när knodd är runt ett halvår.

Det är faktiskt rätt jobbigt att stå emellan två så pass livsavgörande beslut och inget av de är riktigt i mina händer :crazy:

Hjälp...
Har fått ett stort bekymmer...
Satte in en hormonspiral i oktober och mitt sötsug har tagit onaturliga proportioner. :crazy:
Ovanpå detta jobbar jag ständig natt som väktare och har ingen fast rast. Jätte svårt att äta på regelbundna tider. :(
Dricker inte kaffe så jag har fått ett Cola beroende istället, måste ju ha koffein... :o

Min lilla Docka skall ridas in i höst/vinter och jag måste ner 15-20 kilo för att kunna göra det själv.

Nu till min fråga, då jag förstått att flera av er också jobbar natt eller oregelbundet. Hur löser ni det med träning och mat????
:grin:

Hjälp...
Har fått ett stort bekymmer...
Satte in en hormonspiral i oktober och mitt sötsug har tagit onaturliga proportioner. :crazy:
Ovanpå detta jobbar jag ständig natt som väktare och har ingen fast rast. Jätte svårt att äta på regelbundna tider. :(
Dricker inte kaffe så jag har fått ett Cola beroende istället, måste ju ha koffein... :o

Min lilla Docka skall ridas in i höst/vinter och jag måste ner 15-20 kilo för att kunna göra det själv.

Nu till min fråga, då jag förstått att flera av er också jobbar natt eller oregelbundet. Hur löser ni det med träning och mat????
:grin:

Koffeinpiller och vatten istf Cola.

Middag innan jobbet, frukt på jobbet, frukost och träning (jag red då) efter jobbet och "lunch" om vaken tillräckligt tidigt.

Säkert inte optimalt men vikten var hyfsad på den tiden.

Nu ligger träningen lite på is, men jag är piggast på "morgonen" (dvs när jag vaknar och de första 4-5 timmarna) så jag försöker träna då oavsett om jag går dag eller natt. Jobbar jag natt brukar jag äta frukost bestående av middagsmat mellan 16 och 19, en mindre middag på jobbet runt 23 (oftast får vi ihop det då det börjar lugna sig då) sedan gör jag ju det dumma valet att inte äta igen förren dagen efter vid 16-19. Har dock lagt upp en plan att försöka få i mig lite fil med bär på morgonen.

Denna länken fick jag av min dietist att läsa igenom: http://www.vetenskaphalsa.se/ratt-mat-vid-ratt-tid-ger-skiftarbetare-en-battre-halsa/

Ta för länken @_husmusen_
jag ska läsa senare, kör lastbil på nätterna just nu. Blir mycket stillasittande, försöker kompensera det med naturdiet-shake och långsamma kolhydrater

Nu ligger träningen lite på is, men jag är piggast på "morgonen" (dvs när jag vaknar och de första 4-5 timmarna) så jag försöker träna då oavsett om jag går dag eller natt. Jobbar jag natt brukar jag äta frukost bestående av middagsmat mellan 16 och 19, en mindre middag på jobbet runt 23 (oftast får vi ihop det då det börjar lugna sig då) sedan gör jag ju det dumma valet att inte äta igen förren dagen efter vid 16-19. Har dock lagt upp en plan att försöka få i mig lite fil med bär på morgonen.

Denna länken fick jag av min dietist att läsa igenom: http://www.vetenskaphalsa.se/ratt-mat-vid-ratt-tid-ger-skiftarbetare-en-battre-halsa/

Jättebra länk! Mycket matnyttig information. :bow:
Tusen tack! :love:

Har tid hos kirurgen 28/8 så det blir operation i höst men inte före oktober. Lite bitter och lite uppgiven och för jävla less på min värdelösa kropp som inte ens kan bli gravid på rätt ställe.

weight.png

@lil-sis vad tråkigt att behöva vänta och att du inte lyckats bli gravid :(

kl
var och vägde mig igår, hade gått upp, men tror det beror på att jag dels samlar vätska nu i värmen och att jag hade jobbat på natten, så magen var mer full med mat/vatten än den brukar vara vid vägning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 233
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama