Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska träffa läkaren 18/6 och innan dess lämna en massa blod och EKG för de ska se om det medicinskt går att söva mig.

Vilket känns så himla fånigt!

För ett halvår sedan gjordes ju en komplikationsfri laparaskopi i annat ärende. I måndags sövdes jag för att skrapas, ja det är ett mindre ingrepp men även då gjordes ju EKG osv.

Kaka på kaka...

Blir väl operation i höst först. Försöker väl få till en knodd före det om vi lyckas.

De följer väl sina rutiner, vet inte hur det ser ut med om de kan se dina resultat från andra enheter inom vården.

Oavsett så hoppas jag att allt ska gå vägen för dig (varesig det blir en knodd eller en op).

Kl
trakasserar tråden lite till.
Även om jag hade en jobbig natt känns det väldigt bra att jag inte åt massa dåliga saker. Jag åt mycket mat visserligen, men inget sött. Och avslutade allt med att gå och simma och satte nästan nytt personbästa för att vara så otränad. 1 km på 27 minuter (okej att jag nästan svimmade när jag gick upp ur bassängen, men det är inte så noga :p)

Själv är jag väl i motsats situation då, vill verkligen inte ha barn och märkte efter en liten "olycka" förra helgen att akut p-piller tydligen har en viktgräns.
Tydligen är det en viktgräns på vanliga p-piller också. Alltså nog för att jag visste att vissa tycker att tjocka människor inte borde få ha sex men.. :angel:

Både ja och nej. Tänkte testat p-ring eftersom till och med p-piller är ett jäkla gissel att komma ihåg. Mini-piller är vad jag förstått ännu mer strikt så då kan jag nog, tyvärr, lika gärna strunta i det.

Mini-piller fick jag ta. Läkaren sa att det var vanliga piller man skulle akta sig för men mini var ok.

Mizzy rekommendationen är att ta dem exakt samma tid, men fan heller har jag aldrig gjort och aldrig blivit gravid heller (ätit dem i öh 8 år tror jag). Så för min del så funkar dem lika bra trots att jag är glömsk (ibland går det nästan 36 timmar emellan).

Mizzy rekommendationen är att ta dem exakt samma tid, men fan heller har jag aldrig gjort och aldrig blivit gravid heller (ätit dem i öh 8 år tror jag). Så för min del så funkar dem lika bra trots att jag är glömsk (ibland går det nästan 36 timmar emellan).

Det är ju rätt olika och jag skulle inte våga chansa. Har en väninna med flera barn som ploppar ut trots rejäla kombinationspiller.

Jag får migrän av p-piller eller egentligen svängningarna när man gör uppehåll så jag har haft p-spruta i massor av år.

Jag kanske har svårt att få barn, vet ej. Vet bara att min mens försvunnit helt på minipiller, och just nu kvittar det om jag slarvar då jag inte har sex ändå :) Jag ville eg ha p-stav när jag inte fick ta kombinationspiller, men det fick jag inte för bm. Och sedan har det rullat på och jag har glömt att rådfråga dem om hur det ser ut med marknaden för oss tjockisar. Får väl ta mig för och göra det nästa gång det är dags att förnya :)

mina piller är slut sedan länge, men fortsatte gå ner 1 kg/vecka lite efter att de var slut, men har stått still i flera veckor nu. Man får väl vara glad så länge det inte går tillbaks antar jag.

Jag kanske har svårt att få barn, vet ej. Vet bara att min mens försvunnit helt på minipiller, och just nu kvittar det om jag slarvar då jag inte har sex ändå :) Jag ville eg ha p-stav när jag inte fick ta kombinationspiller, men det fick jag inte för bm. Och sedan har det rullat på och jag har glömt att rådfråga dem om hur det ser ut med marknaden för oss tjockisar. Får väl ta mig för och göra det nästa gång det är dags att förnya :)

Jag får inte ta kombipiller (dock av annan anledning), men jag har p-stav det har aldrig varit ngt problem. Däremot är det p-stav som motsvarar minipiller, inte kombipiller som de vanligaste gör. Fungerar minst lika bra, så för mig är det ju ingen skillnad. Lustigt att de inte tar de till dig då. Stav är ju klart enklare och man kan ju inte direkt glömma att ta dem..

Jo, jag vet att stav och minipiller är samma hormon, det var ju några år sedan jag var tvungen att byta pga övervikt och då läste jag på innan och sa att jag ville ha stav, men de ville jag skulle ha piller. Kanske för det är enklare att sluta med piller om man får mycket blödningar än att ta ut staven efter 6 mån t.ex. Det är enda anledningen jag kan komma på som de kunde haft att vara negativa till att sätta in en stav :)
Som sagt ska jag be om en nästa gång jag ska förnya mitt recept på piller.

Mer till trådens eg ämne:
Idag har jag simmat 1 timme i stans utomhusbassäng. Solen sken och det var superhärligt!

Hejåhå vad bra det går, eller inte. :crazy: Back to square one, som man sägerpå utrikiska...

Jag fick sätta in kortison mot ledvärk några veckor och den här gången blev det extremt tydligt hur hullet ökade just då.:mad: möjligen för att det också sammanföll med tentaplugg - då har jag inga begränsningar alls...:p så fort jag slutade med kortisonet började jag tappa hull igen. och nu är jag färdig med vårens tentor så nu kör jag på igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 232
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst