Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag lite för duktig som gick/joggade ca 7km, kroppen är inte glad på mig kan jag säga... Men jag tycker trots allt det är roligt att vara ute speciellt med mer sällskap än bara hunden. Idag stod vågen på 105kg så även om det är stora siffror så känns det bra, inte så långt kvar tills jag inte väger 3siffrigt :D

Gott att all motion är bra motion för då har jag lite inomhus aktivitet att komplettera hundpromenader + min lilla löpning med :) Inser att jag nog rör mycket på mig egentligen så det blir till att passa på matintaget också så det inte blir för mycket som vanligt(men det är ju så gott!)

Var hos diabetessköterskan idag och pratade lite om hur det gått sedan sist, samt lite "strategi" och vägde mig samt tog blodtrycket. Jag har sedan sist (tror det är ganska exakt en månad) gått ner exakt 3 kg och minskat 2 cm i midjemått! Blodtrycket var dessutom helt okej där (fick sitta stilla och tyst och slappna av i några minuter innan det togs). Allt som allt är jag mycket nöjd med dagen! :)

Jag längtar ju efter att få komma igång att rida! Nu har jag hittat en ridskola där de säger att det kommer att fungera med min vikt! :banana:
De har tydligen två shirehästar, två nordsvenskar och en ardenner samt ett stort halvblod!
Jag blev så glad att jag nästan började gråta! JIPPIE!!:bump::bump::bump:

Ackis har tagit emot och noterat önskan om snabb utredningstid från Linné-kliniken.

Jag hoppas verkligen att det hjälper.

Eller att jag hinner bli ordentligt gravid först.

Ska träffa sköterskan nästa vecka och lämna massor av prover.

I övrigt så piper mobilen varje 2.5 timme och på jobbet fungerar det bra att äta något då, hemma är det mycket svårare.

Nu passar mina uniformsbyxor igen, magen svullnar direkt när jag är gravid trots att den inte är direkt liten från början.

I måndags träffade jag SSK.

I torsdags var jag på gynakuten med misstänkt utomkveds igen men det är tomt var de än letar och lågt hCG i blodet.

På onsdag träffar jag dietisten, sen är det bara läkaren som skriver remiss till själva operationen kvar :D

Och på torsdag till Gynakuten igen för nya blodprov och VUL, tror hCG har sjunkit riktigt nära noll.

Det är lite rörigt kan man säga!

Nu hoppas jag få träffa läkaren och få remiss innan sommaruppehållet. Har prio på riktigt så det finns hopp :D

Hur gör ni andra med ridbyxor dvs ni som också är stora och som rider?
Där jag har kollat finns bara upp i storlek 48. Mitt problem är ju att en stor del av min vikt sitter på lår och rumpa så det lär inte funka.
Fungerar på att ha tights-leggings på mig. De är i bomullstyg, rätt tunna. Funderar på att ta typ två såna på mig. Vad använder ni andra?

Har inte hittat nåt över 46/48 i butik. Inte nånstans. Men det har varit snabb leverans och lätt att byta när jag beställt FF.

Där jag har kollat finns bara upp i storlek 48. Mitt problem är ju att en stor del av min vikt sitter på lår och rumpa så det lär inte funka.
Fungerar på att ha tights-leggings på mig. De är i bomullstyg, rätt tunna. Funderar på att ta typ två såna på mig. Vad använder ni andra?
Wrangler Jeans är bra att rida i och finns i stora storlekar.

Jag rider i mjukisar numer, när jag rider. Förr alltid i helskott men jag tycker man fastnar i sadeln på ett obehagligt sätt. Kanske uppskattar det mer när jag ska börja rida ungponnyn :angel:

Men jag kan faktiskt ha mina islandsridbyxor från Hööks, det är typ strl 46 eller 48 och ordentligt stretchiga.

Borde/måste gå ner i alla fall 25 kilo. Mest för att "bli smal" men känner ju att det tar emot mer på promenaderna med alla dessa extra kilon. Jag vet bara inte hur/var jag ska hitta motivationen. :(

Borde/måste gå ner i alla fall 25 kilo. Mest för att "bli smal" men känner ju att det tar emot mer på promenaderna med alla dessa extra kilon. Jag vet bara inte hur/var jag ska hitta motivationen. :(
Finns det någonting som du inte vill göra så länge du väger för mycket? Typ rida, köpa fina kläder eller nåt sånt?

Det finns massor av saker där min vikt/mitt mående begränsar mig. Rida är väl en sak, tyvärr har jag ingenstans att rida ens om jag gick ner i vikt. Och en hel garderob med fina kläder jag inte längre kan ha. Det är svårt, motivationen att må bättre borde ju räcka tycker man. :)

Det finns massor av saker där min vikt/mitt mående begränsar mig. Rida är väl en sak, tyvärr har jag ingenstans att rida ens om jag gick ner i vikt. Och en hel garderob med fina kläder jag inte längre kan ha. Det är svårt, motivationen att må bättre borde ju räcka tycker man. :)

Vad är det som gör att du mår dåligt? Alltså mår du fysiskt dåligt av vikten i sig eller är det huvudet som inte mår bra?

Jag fungerar inte så bra med "allmän" motivation men har hamnat i en "antingen går du ner i vikt eller så blir det inga barn"-situation och det är ju en rätt bra motivator för mig, det blir ett två och jag fungerar bra med tvång. Sen vill jag ju hemskt gärna rida min ungponny också men bara det räcker inte.

Vad är det som gör att du mår dåligt? Alltså mår du fysiskt dåligt av vikten i sig eller är det huvudet som inte mår bra?

Jag fungerar inte så bra med "allmän" motivation men har hamnat i en "antingen går du ner i vikt eller så blir det inga barn"-situation och det är ju en rätt bra motivator för mig, det blir ett två och jag fungerar bra med tvång. Sen vill jag ju hemskt gärna rida min ungponny också men bara det räcker inte.
Huvudet. Och det beror såklart inte bara på vikten, men den bidrar gen att jag mår sämre. Och att jag mår sämre bidrar till vikten.

Kan tänka mig att det kan vara en motivation. Hoppas du lyckas! Själv är jag väl i motsats situation då, vill verkligen inte ha barn och märkte efter en liten "olycka" förra helgen att akut p-piller tydligen har en viktgräns.

Huvudet. Och det beror såklart inte bara på vikten, men den bidrar gen att jag mår sämre. Och att jag mår sämre bidrar till vikten.

Kan tänka mig att det kan vara en motivation. Hoppas du lyckas! Själv är jag väl i motsats situation då, vill verkligen inte ha barn och märkte efter en liten "olycka" förra helgen att akut p-piller tydligen har en viktgräns.

Ja men titta, då har du ju en motivation! Kunna använda dagen-efter-piller ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 232
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV