Enda anledningen till att jag skriver om det är för att jag hoppas att det kan vara konstruktivt. Jag vill inte peka ut "någon" för att det är ett generellt mönster, något jag själv har varit bidragit till ibland.
Jag tycker det ibland är jobbigt med hur saker beskrivs här i tråden med tex dålig mat (som jag vill kunna äta utan dåligt samvete) eller hur lite man kan äta under en dag (vilket för mig är sjukt triggande).
Men jag väljer ju själv att hänga här och vet att jag får äga att jag tycker det är jobbigt och är det extra jobbigt någon dag så får jag hoppa att läsa och att skriva.
Det handlar inte om att inte få misslyckas eller att jag dömer, men ibland står man så nära att man inte ser träden för skogen.
Sen är ju detta en tråd som mer kan likna en dagbokstråd, väldigt lite diskussion utan man skriver av sig och får pepp vilket är nog så viktigt.
Jag hade mer tänkt att inlägget jag skrev skulle bli en blip i en annars lång tråd, där man själv valde om man kände sig träffad eller bara scrollade sig förbi.
Edit: helt ärligt så handlade det om att jag tycker man ska vara snällare mot sig själv.