Har hängt i den här tråden ett tag men tror inte jag skrivit i den
Tänker att det kanske ger lite mer pepp att skriva också.
Har som mest vägt 95 kg, gick i somras ner till 72 och sen under vintern har jag gått upp
väger för tillfället 76-77 kg och vill ner till ca 60-65 kg. Har egentligen inget bestämt viktmål utan vill ner till där jag själv känner mig bekväm, stark och smidig. Har för tillfället ett bmi på 29.
Tränar högst sporadiskt så där vill jag få in mer rutin på att det SKA göras utan krav på hur mycket/tungt egentligen. Har iaf ett ganska aktivt jobb (stall) så har ett stegsnitt på ungefär 15 000/dag och då är jag rätt lat på helgen så det drar ju ner det lite
Tanken är väl att få till mer steg på helgen än vad jag får nu.
Jogga älskar jag. Egentligen
går inte fort men klarar utan problem 5-6 km just nu.
Mitt största problem är definitivt maten/snacks/fika. Och att jag lätt har en "allt eller inget" mentalitet. Gillar verkligen tänket där man får äta allt man gillar, men i mindre mängd och lägger till saker som mättar samtidigt så det känns mer tillfredsställande.
Jag känner att det är skönast att variera underskottet beroende på var i menscykeln jag är. Blir helt sjukt hungrig veckan innan
Om jag orkar så tänkte jag ligga i ett rätt stort underskott i början som morot och sen gå ner lite långsammare.