athena_arabians
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakade lussebullar med saffran och mandelmassa som blev alldeles för goda. Gjorde knallgrön, krämig soppa på broccoli och avokado, citron och chili. Nybakade grova bullar med solrosfrön och stark ost till. Gott.
Jag är hemma i stan igen. Har köpt en iPad! Sitter därför och leker i soffan och ska strax bege mig till Stars Hollow och Gilmore Girls! Så det blir low effort middag = tacos idag igen. Jaja, jag är sugen och det finns ju onyttigare saker att peta i sig
Lite senare blir det adventsfika med pepparkakor, päron och mögelost, clementiner och någon liten lussekatt
Tänkte prova att göra gulasch-soppa ikväll men vete tusan om jag har någon kummin hemma, och det ska det tydligen vara i. Någon gulasch-expert som kan säga ifall det är så pass viktigt att jag bör gå en sväng till affären bara för lite kummin, eller om det går att byta ut mot något annat? Och i så fall vad?
Det här blev ju faktiskt lite lustigt. Jag fixade mina tacos och gjorde lite frånvarande en kopp kaffe av bara farten. Tänkte för mig själv när jag satte igång första avsnittet att "kaffe och tacos, det var ju också en kombination" och så SÄGER en av karaktärerna "coffee and tacos" i första scenen. När jag googlar har kaffe och tacos figurerat ihop tidigare i serien också, men det var typ ett halvår sedan jag såg det avsnittet så det var nog inte ens undermedvetet. (Separat är ju kaffe och tacos mycket vanligt förekommande i GG )
Jag skulle ta massa rosmarin och rökt paprika, och lite chili för att pigga upp den:
Allt ovan har jag hemma, så det ska nog bli bra det här! TackMycket paprika för värme och hetta och kryddighet, och vitlök och lök, kanske lite chipotle för lite sötma, så saknar du nog inte kumminen.
Oh ... kan man fa recept pa sadana lackerheter?
Restfest även här av allt att döma. Gårdagens olika tillbehör. Couscous. Diverse grönsaker. Fetaostjox. Ugnsbakade rödbetor. Det blir dock inget vin pga kubansk rom igår och rätt bakfull i förmiddags.Restfest till middag (älskar det ordet numer ): fiskgryta, hommous, bröd och några skivor brie med sommarens krusbärsmarmelad. Ett glas vitt (är det måndag så är det).