athena_arabians
Trådstartare
Dagens köpespjäll var en stor besvikelse.
Särbon tycker jag ska börja sälja mina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagens köpespjäll var en stor besvikelse.
Jag VILL så gärna gilla tofu men lyckas inte. Fast jag försöker få bort det mesta av vätskan ur tofun, känns den ändå dallrig och lite småäcklig. Enda gången jag gillat tofu var för ungefär 25 år sen då man i USA kunde köpa en slags smulad och smaksatt tofu som var himmelsk i tacos. Sen dess gör jag hoppfulla försök med jämna mellanrum men har hittills inte lyckats. Silken tofu kan jag överhuvudtaget inte äta.... Det skulle vara i nån slags soppa, kanske, men inte annars.
Misär. På väg hem med tåg. Tåget är två timmar försenat och jag försöker överleva med hjälp av chips. Jag tycker inte om chips.
Partners planerade ÖVERRASKNINGSMIDDAG skimrar som en hägring framåt natten.
Aha, tack!! Jag bor inte i Malmö men nu vet jag i alla fall vad jag ska leta efter! :-)Nu är jag visserligen en tofuälskare av rang (alltså, jag äter skivad naturell tofu med tomat och basilika istället för mozzarella - och jag är inte vegan! ) men det tog mååånga år. Från början kunde jag öht inte äta "vanlig" tofu men har nog alltid gillat den där skrynkliga, lite tvättsvampsaktiga, man får när man äter på thai- eller kinarestaurang, vet faktiskt inte vad som ger den konsistensen?? Anyway, det jag egentligen tänkte på var om du testat denna:
?
Är inte som vanlig "slemmig" tofu utan fast och redan färdigkryddad. Alla jag känner som provat den gillar den, själv äter jag den typ som godis. Finns på vanliga matbutiker, kanske inte alla men har för mig att du bor i Malmö och där finns den iaf alltid på Malmborgs Caroli.
Pepparkaksdeg, pepparkakor, risgrynsgröt, lite för många smörgåsar med vörtbröd och cheddar eller skinka, kristyr samt långkokad köttfärssås med spaghetti - allt intaget som småätande under dagen innebär visst illamående alltså Men gott var det!