Men eftersom inte jag bor i Malmöland längre så finns det ingen falafel runt hörnan, det är för exotiskt.Köp... jag kan få ihop biffar men tycker sällan de slår de jag kan köpa runt hörnet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men eftersom inte jag bor i Malmöland längre så finns det ingen falafel runt hörnan, det är för exotiskt.Köp... jag kan få ihop biffar men tycker sällan de slår de jag kan köpa runt hörnet.
Är det n.g.n. här som har ett vinnande falafelrecept? Eller går det lika bra att googla?
Vilket är det?Lunch idag, palak paneer från min favoritindiska. Jag och två kollegor tog take away, man får så mycket mat (en låda ris, en låda palak med golfbollsstora bitar paneer, en låda blandad sallad samt ett jättenaan) att det blir lunch imorgon också. Till det facila priset 70 kr. Mina kollegor som aldrig ätit där blev stormförtjusta!
Jag gör biffar istället, lättare att vända!Falafel idag med sötpotatismos med flagor av parmesan på.
Tyvärr är jag urusel på att fritera falafel, trots fina fasta bollar, så fort det blev yta så trillade det bort.
Kommer göra resten av smeten i ugn i stället, blir sötpotatismos till igen.
Tips på vad jag kan göra för efterrätt som är glutenfri och som har lågt innehåll av socker..
Frukt och fruktsallad är det jag brukar göra.Något med frukt och då inte de allra sockerstinnaste frukterna? Melon som bas, det är ju mest vatten? Lyxa till en "vanlig" fruktsallad med lite exotiska frukter? Sedan får var och en dosera vaniljsås/vaniljglass själv.
Jag tänker att raw-efterrätter (eller paleo) borde kunna vara en bra grej att utgå från? Typ något sånt härTips på vad jag kan göra för efterrätt som är glutenfri och som har lågt innehåll av socker..
Bakar saffranskladdkakan. Slängde i lite grovriven mandelmassa jag hittade i en låda också.